Pierwsze E46 Sedan/Touring mały budżet

Dla wszystkich przyszłych posiadaczy E46, czyli jak kupić, żeby się "nie przejechać"
ODPOWIEDZ
Digiben
Posty: 3
Rejestracja: 25/05/2018, 3:02
BMW: Poszukiwane
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Dobrzyca
Kontakt:

Pierwsze E46 Sedan/Touring mały budżet

Post autor: Digiben » 25/05/2018, 8:12

Witam.
Jak w temacie. Jestem zainteresowany zakupem E46 w sedanie lub Touring. Z BMW już miałem styczność i było to E36 (325 TD) i to w zasadzie na tyle. Wiadomo R6 i stare, dobre i niezawodne. Ja sam byłbym zainteresowany czymś raczej w benzynie. Przebiegi trudno określić, aktualnie pracuje Holandi i w sumie auto potrzebne by było na chwilę obecną na trasę PL>NL i na odwrót. Ewentualnie raz w tygodniu zakupy. Powiedzmy że przebieg to górne widełki 2k km.
Najistotniejsza rzecz w tym wszystkim to budżet: około 6/7k PLN (możliwe że około 8.5k, ale to trudno sprecyzować te 8.5k). Jest sens czy lepiej odpuścić?
Pozdrawiam, Szymon. :)


Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1532
Rejestracja: 15/04/2016, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: Palec11 » 25/05/2018, 8:22

Moim zdaniem lepiej odpuścić za 8.5k E46 nie kupisz w sensownym stanie chyba że compakt 1.8 pod maską i to też w wątpliwej stanie. A jednak jak auto ma latać trasy PL/NL to mo8m zdaniem warto posiadać pewniejsze auto.

Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1124
Rejestracja: 05/01/2016, 9:06
BMW: E46 320i Sedan
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JM38437
Lokalizacja: przed monitorem
Kontakt:

Post autor: Szczurson » 25/05/2018, 8:27

Za te 7-8 tysięcy coś znajdziesz, ale czy brałbym R6 w tej cenie, to bym się dwa razy zastanowił, szczególnie że auto ma Ci służyć w długich trasach. Chodzi mi po prostu o to, że przy tej cenie na pewno będzie coś do roboty i jeśli nie planujesz na początek napraw (poza oczywiście podstawowym serwisem), to może bezpieczniej będzie wybrać coś z M43 pod maską (serwis startowy też będzie tańszy). Na pewno nie chciałbyś zatrzymać się gdzieś po drodze z powodu awarii. Ale żebyś mnie dobrze zrozumiał. Nie twierdzę, że oczywiste jest to że kupisz gruz, bo możesz kupić coś ok. A, no i wypasów bym się nie spodziewał.

EDIT:
Zakładam, że budżet na serwis startowy i ubezpieczenia itp jest osobny i nie zawiera się w tych 7 tyś. Jeśli jest inaczej to już bym raczej poczekał z szukaniem auta i dozbierał trochę.
Moja Bunia (klik w obrazek) :)
Obrazek

Digiben
Posty: 3
Rejestracja: 25/05/2018, 3:02
BMW: Poszukiwane
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Dobrzyca
Kontakt:

Post autor: Digiben » 25/05/2018, 9:09

No generalnie wodotrysków się nie spodziewam w tej cenie. Ważne, żeby auto miało klimę i podstawową elektrykę. :D Nagłośnienie można samemu ogarnąć, bo lubię posłuchać muzyki. Pytanie zasadnicze jak wyżej: czy w tej kwocie kupię coś spoko z silnikiem 1.8/1.9? Wybaczcie, że nie rzucam oznaczeniami, ale na chwilę obecną to jeszcze dla mnie czarna magia tym bardziej jak jestem po nocnej zmianie.

Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1532
Rejestracja: 15/04/2016, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: Palec11 » 25/05/2018, 11:36

Moim zdaniem kupisz copakta z N42 w słabym/średnim stanie. Ewentualnie jakiś sednan z 98-99 rocznik z M43 pod maską w słabym/średnim stanie gdzie w każdej z tych opcji liczył bym się że te 2000 trzeba będzie wywalić na to żeby auto bezpiecznie jeździło ... Ale patrząc na to że masz zamiar robić trasy PL/NL to nie jest dobry pomysł ...


Digiben
Posty: 3
Rejestracja: 25/05/2018, 3:02
BMW: Poszukiwane
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Dobrzyca
Kontakt:

Post autor: Digiben » 25/05/2018, 17:00

Okey, załóżmy że udało by się kupić sedana z okolic 99r z M43 (1.9 120KM dobrze kminię?) za około 7k PLN. Oczywista rzecz wymiana filtrów i oleju. Czy takie auto może być miną? Da się kupić w ogóle w uczciwym stanie takie auto w tej kwocie? Jakie przebiegi znoszą te silniki bez generalnego remontu? Co ewentualnie może się zepsuć? Tak dużo pytań mam, bo raz za szybko kupiłem auto i trochę potem żałowałem, więc wolę tym razem temat zbadać dogłębnie i ostatecznie zdecydować później (jak wrócę do Polski, ~~ miesiąc/półtora).

Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1124
Rejestracja: 05/01/2016, 9:06
BMW: E46 320i Sedan
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JM38437
Lokalizacja: przed monitorem
Kontakt:

Post autor: Szczurson » 25/05/2018, 17:22

Jeśli chodzi o rozeznanie w silnikach to polecam chociażby Wikipedię (https://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_E46). M43 występowało w dwóch wersjach: 316i (105 KM) i 318i (118 KM). To stara i dość odporna jednostka, jednak na dobrą sprawę przy tym budżecie i wieku nic nie wiadomo (niezależnie jaki silnik byś nie wziął). W tych pieniądzach każde auto może być miną, lecz nie musi (a w sumie to w każdych, bo możesz wydać nawet i 20 tyś. a i tak kupić minę ;)). Kwestia tylko prawdopodobieństwa trafienia na taką, a jak wiadomo im taniej tym ono większe.
Mimo wszystko zdaje mi się, że jesteś w stanie kupić jakiś dupowóz w tej kwocie, ale osobiście bym się dwa razy zastanowił przed wyruszeniem w trasę (szczególnie taką długą). Ogólnie na Twoim miejscu wstrzymałbym się z zakupem, żeby kupić coś nieco bardziej pewnego.
Moja Bunia (klik w obrazek) :)
Obrazek

D3jw
Bywalec forum
Posty: 300
Rejestracja: 17/02/2017, 20:36
BMW: e46 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: D3jw » 25/05/2018, 18:24

Nie odpowiem CI jednoznacznie co by nie zniechęcać Cię do poszukiwań ale...

W zeszłym tygodniu pomogłem znajomemu przytargać 318Ci m43 ostatecznie za 7.5 tysiąca - oglądał już wcześniej kilka aut, zrobił kilkaset kilometrów i egzemplarze albo nie były warte uwagi, albo cena nie była adekwatna do ewentualnego finansowego wkładu w auto który wyszedł przy oględzinach.. Koniec końców padło na granatowe coupe z rzeczywistym przebiegiem 300 tysięcy - na dzień dobry po sprawdzeniu auta na stacji wyszła spuchnięta chłodnica, tuleje wahaczy, wibracje na budzie przy ruszaniu. Auto o dziwo bez korozji, wcześniejsza historia nieznana bo auto zostawione w rozliczeniu w komisie. Samochód wyjściowo stał 9 tysięcy i właśnie takim budżetem na auto dysponował znajomy - rynek, rzeczywistość wszystko zweryfikowała :)

Nie wiem czego szukasz, to są nastoletnie auta - nie oczekuj igły i nie płacz później na forum, że wyszła korozja, auto znaczy teren olejem i coś stuka w zawieszeniu.. Poza tym, powodzenia.
moje śmigło: e46 m43 orientblau 98'
Obrazek

Analogowy13
Bywalec forum
Posty: 344
Rejestracja: 04/09/2016, 13:47
BMW: 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warka
Kontakt:

Post autor: Analogowy13 » 25/05/2018, 19:13

Nie widzę po co na siłe kupować to e46 w takim budżecie ... Nie róbmy z e46 już takich gruzów że można je kupić po 5-7k ... Za taka kwotę to się można i powinno spodziewać auta z padniętym sprzęgłem ,walącym o podłogę wózkiem i cieknącym układem chłodniczym, ewentualnie spoko stan po dzwonie składany w pobliskim warsztacie z dwóch.. Chcesz spoko auto to dozbieraj kasy i tyle ... Troce nie widzę sensu takim dyskusją .. Jak kupować auto to przynajmniej celować w średnią półkę , a nie w najniższą ... i pakiet startowy to 50zł na benzynę do domu
" W życiu piękne są chwile i tyle ... "
Obrazek


ODPOWIEDZ

Wróć do „Kupuję BMW E46”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości