Pierwsze E46 pomoc przy ocenie

Dla wszystkich przyszłych posiadaczy E46, czyli jak kupić, żeby się "nie przejechać"
BadaBing
Posty: 8
Rejestracja: 29/10/2017, 16:26
BMW: Przedzakupem
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
Kontakt:

Pierwsze E46 pomoc przy ocenie

Post autor: BadaBing » 29/10/2017, 16:39

Aktualnie jestem na etapie poszukiwania godnego egzemplarza na pierwsze BMW E46. Z setek ogłoszeń spodobały mi się dwa poniższe z Wrocławia:
1. https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bmw-3-e46-328ia-sportpakiet-xenon-harman-kardon-bardzo-zadbane-ID6zePOm.html
2. https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bmw-e46-323i-170-km-18-alu-ksenony-gwint-ap-grzane-fotele-ID6zfW0k.html

Na pierwszy rzut oka dla takiego laika jak ja wydają się ok,ale może bardziej doświadczeni użytkownicy wyłapią coś więcej? Na co zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach? Jakiekolwiek uwagi/podpowiedzi mile widziane.


Awatar użytkownika
Samniewiemkto
Bywalec forum
Posty: 697
Rejestracja: 29/03/2016, 11:04
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Samniewiemkto » 29/10/2017, 17:51

Tą drugą sam bym obejrzał, gdybym szukał dla siebie, a do Wrocławia mam ponad 200 km.
Zobacz oba egzemplarze. Są od prywatnych właścicieli, ta druga ponad 7 lat w jednych rękach, więc musiała być regularnie serwisowana, bo by już dawno zmieniła właściciela. Właściciel uczciwie przyznaje, że są ogniska rdzy. U mnie też były, a przy czyszczeniu okazało się, że trzeba wspawać 20 cm blachy... Także, dokładnie sprawdź tą korozję. W obu samochodach zerknij pod uszczelki drzwi, bo tam też rdza może zaatakować. Poza tym lepiej dokładnie zobaczyć całe auto, bo widziałem już bezwypadkowe E46, które korodowało... na słupkach przednich...
Pierwsza stoi na "podróbach" felg BBS RS II. Tej marki felg nie znam, może ktoś inny powie o jakości.
Właściciel ma ją 3 lata, najlepszy możliwy w przedlifcie silnik ( i chyba najlepszy jaki montowano w E46).
Auto wyczyszczone i wypicowane do sesji zdjęciowej.
Obrazek

Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 4114
Rejestracja: 11/04/2015, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: scghost » 29/10/2017, 18:35

za taka cene do tej drugiej mysle ze warto pojechac,
troche brakuje mpaka, ale to zawsze mozna dolozyc
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<

BadaBing
Posty: 8
Rejestracja: 29/10/2017, 16:26
BMW: Przedzakupem
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
Kontakt:

Post autor: BadaBing » 29/10/2017, 19:55

Dziękuję za zainteresowanie tematem. Czy są jakieś szczególne miejsca na które powinienem zwrócić uwagę pod kątem korozji? Oczywiście poza wspomnianymi już drzwiami pod uszczelkami i miejscami widocznymi z zewnątrz(nadkola,klapa bagażnika, maska)

Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 4114
Rejestracja: 11/04/2015, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: scghost » 30/10/2017, 7:51

-klapa bagaznika pod listwą z lampkami, czesto tego nie widac dopoki sie nie odkreci listwy, ale popatrzec warto, szczegolnie na odcinek blachy widoczny pomiedzy listwą a ramką rejestracji
-pod uszczelką bagaznika w budzie, wystarczy odciagnac lekko uszczelke
-nadkola przednie
-jesli pojedziesz np. na SKP i mial okazje wejsc pod auto - obszary odplywow w okolicach tylnich foteli
-maska tuz nad spryskiwaczami lamp
-narozniki drzwi przednich, te najblizej kół
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<


BadaBing
Posty: 8
Rejestracja: 29/10/2017, 16:26
BMW: Przedzakupem
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
Kontakt:

Post autor: BadaBing » 23/01/2018, 7:37

Z różnych powodów musiałem odłożyć kupno auta, ale teraz wracam do tematu. Z ogłoszeń, które wysyłałem na początku jedno nie aktualne, a drugie BMW okazało się praktycznie całe malowane. Teraz mam na oku poniższe egzemplarze:
1. https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bmw-e46-325i-192km-bogata-wersja-skora-xenon-klimatyzacja-ID6zuJyf.html
2. https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bmw-e46lift-ideal-xenon-2-2-170km-ID6zwFHz.html
Obydwa są po lifcie? Zzyli nie powinno być już takich problemów z rdzą i mocowaniem tylnego mostu? Czy ktoś ma doświadczenia z firma BMW Speed z Konstantynowa Łódzkiego? Na facebooku widzę, że specjalizują się w sprzedaży BMW.

Dodatkowo czy poniższa cena 17 900 zł jest adekwatna dla 330xi? Bo egzemplarz na zdjęciach wygląda naprawdę ładnie:
3. https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-330xi-231km-xenon-navi169-skora-roleta-ID6zwhbp.html
Tak btw to też jest E46 po lifcie?
Oczywiście wszelkie uwagi do powyższych aut mile widziane.

Awatar użytkownika
maniek21112
Bywalec forum
Posty: 1591
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 23/01/2018, 9:58

Wszystkie 3 są po lifcie.
1. Reflektory zmienione, brak spryskiwaczy, moduł świateł został z pokrętłem, więc zapewne i poziomowania brak.
VIN: WBAEV31070KL46975
Type code: EV31
Model: 325I (EUR)
E-F-R series: E46 4FL
Series: 3
Type: LIM
Steering: LL
Doors: 4
Engine: M54
Displacement: 2.50
Power: 141 (192 hp)
Drive: HECK
Transmission: AUT
Paint code: 668 - SCHWARZ 2
Upholstery code: N6HC - STANDARDLEDER/HE
Prod.date: 2002-07-12
S167 EU4 exhaust emissions standard
S205 Automatic transmission
S210 Dynamic stability control III
S240 Steering wheel, leather
S249 Multifunction f steering wheel
S279 BMW light-alloy wheel star spokes 45
S320 Deleted, model lettering
S403 Glass roof, electrical
S423 Floor mats, velours
S428 Warning triangle and first aid kit
S431 Interior rear-view mirror with auto dip
S438 Fine wood trim
S473 Armrest front
S494 Seat heating driver/passenger
S508 Park Distance Control (PDC)
S520 Fog lights
S521 Rain sensor
S534 Automatic air conditioning
S548 Kilometre speedo
S550 On-board computer
S609 Navigation system, Professional
S672 CD changer for 6 CDs
S676 HiFi speaker system
L801 NATIONAL VERSION GERMANY
S832 Battery in luggage compartment
S851 Language version German
S863 Dealer List Europe
S879 Operating instructions German
P972 Comfort package

2. Nakładki na pedała nie mają nic wspólnego z m-pakietem, ze zmian jeszcze są listwy ozdobne z m-pakietu oraz srebrne obwódki zegarów jak w 330i.

3. Pas przedni bez naklejek informujących o wysokim napięciu ksenonów, dodatkowo poopisywany markerem, nerki zmienione na od r4, ale reflektory są odpowiednie dla 330i, tak samo jak zderzak przedni. Sprzedawca napisał, że produkcja 2002 a w rozkodowanym vin jak byk 2001 %) bardzo ładnie wyposażony egzemplarz, ceny x-sów są z reguły niższe od wersji rwd na rynku wtórnym, ponieważ są uzasadnione obawy o wyższe koszty eksploatacji.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

BadaBing
Posty: 8
Rejestracja: 29/10/2017, 16:26
BMW: Przedzakupem
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
Kontakt:

Post autor: BadaBing » 23/01/2018, 10:58

maniek21112 dzięki za odpowiedź. Po czym wnosisz, że w tej pierwszej powinny być spryskiwacze reflektorów? P972 Comfort package zawiera między innymi spryskiwacze?

Piotrek2800
Bywalec forum
Posty: 102
Rejestracja: 02/10/2016, 23:25
BMW: 328
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Pionki
VIN: EZ48441
Kontakt:

Post autor: Piotrek2800 » 23/01/2018, 13:05

W opisie ma xenon więc nawet jak ktoś sobie dołożył to powinien spryski i poziomowanie zamontować.

BadaBing
Posty: 8
Rejestracja: 29/10/2017, 16:26
BMW: Przedzakupem
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
Kontakt:

Post autor: BadaBing » 23/01/2018, 13:28

Dokształciłem się i już wiem, że przy lampach ksenonowych zgodnie z prawem musza być spryskiwacze i sitem poziomowania. Czy jest możliwość w łatwy sposób wrócić do lamp halogenowych? Czy trzeba wymieniać kompletne reflektory?


ODPOWIEDZ

Wróć do „Kupuję BMW E46”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość