Pierwsze E46 1.9 czy coś więcej ?

Dla wszystkich przyszłych posiadaczy E46, czyli jak kupić, żeby się "nie przejechać"
Panik
Posty: 6
Rejestracja: 15 maja 18, 22:28
BMW: E46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Jarosław

#1

Post autor: Panik »

Witam wszystkich.

Planuję zakup swojej pierwszej E46. W grę wchodzi tylko benzyna z LPG ze względu na dużą ilość robionych km, diesla nie chce. Z tego co czytałem, to silnik 1.9 jest raczej bezawaryjny i może długo posłużyć. Robię jakieś +/- 2 500 km miesięcznie , wszystko poza miastem. Nie bedzie za słaby ? Ścigać się nie chce, ale sprawnie przemieszczać owszem. Czy lepiej szukać 2.5 170 km ?

Wpadła mi w oko jedna sztuka, która z przeglądanych ofert w moim budżecie wygląda dość przyzwoicie, na plus , ze ma LPG oraz ponad 4 lata w jednych rękach.

Poniżej ogłoszenie:

http://allegro.pl/bmw-e46-318i-lpg-super-stan-i7328515929.html#

VIN: WBAAL31000JJ36695

Jedyny minus, ze mam do niej w jedną stronę prawie 500 km :D jestem z podkarpacia ;)

Co myślicie o tej sztuce ? Warta zainteresowania ? Sprzedawca zarzeka się , ze na pewno się nie zawiodę przyjeżdżając , oczywiście z autem nie ma żadnych problemów, ani grama rdzy , bo egzemplarz pochodzi z Włoch , lakier na całym aucie jest podobno oryginalny i nie ma szpachli. Do auta dokłada komplet zimówek na stalówkach. Do auta posiada dwa kluczyki z pilotem , jeden bez i jeden jakiś taki malutki. Regularnie wymienia filtry i olej. Jakiś czas temu było robione zawieszenie , wymieniane sprężyny lub amortyzatory (nie pamiętam dokładnie) , klocki i tarcze.
Może ktoś jest z okolicy , bardziej się zna , bo jestem trochę zielony w temacie i mógłby obejrzeć ?

Ewentualnie może ktoś z forum myśli o sprzedaży swojego , to proszę o wiadomość ;)
Analogowy13
Bywalec forum
Posty: 759
Rejestracja: 4 wrz 16, 13:47
BMW: 318i-328i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warka

#2

Post autor: Analogowy13 »

Do takiej ilości kilometrów na autostradzie, czy trasach szybkiego ruchu to tylko coś ze stajni R6 , bo spalanie w r4 jest małe do 100 a później parabola się odbija i to R6 mniej pali ... Nie mówiąc o wyprzedzaniu
M43 silniczek polecam ale 2.5k miesięcznie to nie wiem czy nie zapukała by pani panewka po paru miesiącach
https://e46forum.pl/e46-318i-sedan-stahlblau-z-wloch-24924
Obrazek

"Najpiękniejsze są dni, kiedy potrafimy być tak po prostu szczęśliwi i sami nie wiemy z jakiego powodu..."
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10302
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#3

Post autor: maniek21112 »

Jakbyś był zdecydowany to do tego auta mam 50km, więc jak coś to pisz :wink: produkcja 1998 i jak widać odrobinę bieda edyszyn, ale jak stan jest taki jak zapewnia sprzedający to można rozważyć. Prawy przedni narożnik jakiś taki łaciaty oraz widać, że rejestracja miała jakąś przygodę.

VIN WBAAL31000JJ36695
Type Code AL31
E Series E46 (4)
Series 3
Type LIM
Model 318I (EUR)
Steering LL
Doors 4
Engine M43/TU
Displacement 1.90
Power 87
Drive HECK
Transmission MECH
Colour TITANSILBER METALLIC (354)
Upholstery STOFF FLOCK RAUTE/ANTHRAZIT (E3AT)
Prod. Date 1998-12-02

Vehicle options
S255A Sports leather steering wheel
S279A BMW LA wheel without flat-running prop.
S305A Remote control for central locking
S411A Window lifts,electric,front/rear
S441A Smoker package
S473A Armrest front
S520A Fog lights
S534A Automatic air conditioning
S548A Kilometer-calibrated speedometer
S660A Radio BMW Reverse (C42)
S855A Language version Italian
S863A Retailer Directory Europe
S884A On-board literature, Italian
S915A Dummy-SALAPA
S928A Tire control
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
bartek4334
Bywalec forum
Posty: 93
Rejestracja: 15 kwie 17, 18:37
BMW: E46 320i M54B22
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Trzebiatów
VIN: CE02919
Lokalizacja: Trzebiatów/Koszalin/Szczecin

#4

Post autor: bartek4334 »

Co do auta to źle nie wygląda na zdjęciach :)
Jeśłi chodzi o wybór silnika to niestety, ale chyba szukałbym R6 :) Oczywiście zależnie co kto lubi, ale wydaje mi sie, ze te 2.0 to jest minimum do sprawnego wyprzedzenia na trasie. Druga kwestia to czy w Twoim budżecie znajdziesz jakieś sensowne R6 :/
Panik
Posty: 6
Rejestracja: 15 maja 18, 22:28
BMW: E46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Jarosław

#5

Post autor: Panik »

Budżet to tak do 9-10,5 tyś zł ;)

Aż tak źle z tym 1.9 ?

2.5 chyba w tej kasie nie znajdzie ?
D3jw
Bywalec forum
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL

#6

Post autor: D3jw »

nie wiem coście się tak uczepili tego m43, dla mnie to jeden z najprostszych i najtańszych w eksploatacji silników w gamie e46
jak ma jechać, to tylko od m54b22 w górę.. mając do wyboru 318i m43 i 320i m52 nadal stałbym murem za m43 :)

pytaj Krzysiek669, on może coś więcej powiedzieć o tym silniku :wink: ja mam za krótko, ale nie mogę narzekać - jak zerkniesz w mój temat, to możesz zobrazować sobie co z wiekiem się psuje i co 'trzeba' wymienić

powodzenia w szukaniu, w twoim budżecie można znaleźć naprawdę fajne 318i (niekoniecznie zagazowane)
Analogowy13
Bywalec forum
Posty: 759
Rejestracja: 4 wrz 16, 13:47
BMW: 318i-328i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warka

#7

Post autor: Analogowy13 »

Zdrowe 1.9 nie ma problemu z wyprzedzaniem aut , ale na dynamiczną jazdę BMW to bym nie liczył .. Szkoda męczyć małego , i później się tematy pokazują jak podkręcić osiągi ..
2.0 to też szału nie robi nawet w stosunku do 1.9 , podobne osiągi tylko kultura pracy lepsza .. m52b25 by było ok , ale budżet nie za duży
Auto fajne , ale nie nastawiaj się na demona prędkości , bo panewka zapuka
Co prawda dobra baza zaoszczędzi problemów :) i kosztów
Edit : silnik spoko , no ale tu kolega robi 2.5 k miesięcznie czyli rocznie 30 k .. i jeszcze chce dynamicznie jeździć , moim zdaniem trochę ciężko dla r4 mimo że sam w sobie to fajny silniczek
https://e46forum.pl/e46-318i-sedan-stahlblau-z-wloch-24924
Obrazek

"Najpiękniejsze są dni, kiedy potrafimy być tak po prostu szczęśliwi i sami nie wiemy z jakiego powodu..."
Pajunk93
Bywalec forum
Posty: 113
Rejestracja: 22 paź 16, 15:17
BMW: E46 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Śmigiel
VIN: jn28447
Lokalizacja: Hamburg

#8

Post autor: Pajunk93 »

Ja mam ten silnik (105km) i jestem bardzo zadowolony! Mieszkam w hamburgu, droga do polski jest całkiem przyjemna. I powiem, że jak na 105km to się zbiera. Nie mówie o paleniu laćka, kręceniu bączków bo nie o to mi chodziło kupując te auto. 190 na godzinę i starcza zupełnie. Spalanie w trybie mieszanym to 8 litrów benzyny.
Panik
Posty: 6
Rejestracja: 15 maja 18, 22:28
BMW: E46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Jarosław

#9

Post autor: Panik »

Czyli nie bać się tego 1.9? Łatwiej go doprowadzić w razie "wu" do stanu używalności niż takie 2.5 ?

W sumie między 1.9 , a 2.5 jest różnica jakiś 2 sekund w przyspieszeniu.

Jak kształtuje sie spalanie w tych silnikach ? Takie 2.5 dużo więcej spali ?

Za ile można znaleźć bezpieczną opcję z początku produkcji bez jakiegoś wypasu? Za 11.500 znajdzie coś przyzwoitego? ;)


A i o co chodzi z tą panewka? :lol:
Awatar użytkownika
Grzechu16
Bywalec forum
Posty: 521
Rejestracja: 29 lis 12, 21:37
BMW: E46 318i [m43] 118KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice

#10

Post autor: Grzechu16 »

Ja akurat polecam M43 jeżeli chodzi o ekonomiczność przemieszczania się z gazem. U mnie spalanie gazu jest średnio na poziomie 10l przy takiej jeździe powiedzmy mieszanej. Wiadomo, że fajnie by było mieć dwa razy więcej koni pod maską, ale u mnie istotnym kryterium były właśnie koszty przemieszczania się oraz prostota zdiagnozowania jakiejś usterki w przypadku awarii i pod tym względem chyba nic nie pobije tego silnika - prosty jak konstrukcja cepa. Co do panewki - czasami przy większych przebiegach może się jakaś obrócić :) U mnie skończyło się na wymianie samych panewek, koszt nie był jakiś wysoki a samochód po naprawie jeździ już ponad rok.

Co do tego konkretnego egzemplarza - moim zdaniem samochód może nie mieć nic, może mieć szyby na korbki, ale jak widzę w E46 takie doklejone radio to mi się serce kraje :P
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Kupuję BMW E46”