Pierwsze bmw, jaki silnik?

Dla wszystkich przyszłych posiadaczy E46, czyli jak kupić, żeby się "nie przejechać"
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1681
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#81

Post autor: Szczurson »

W tym dziale jest przypięty mój temat z takim mini podsumowaniem, możesz sobie poczytać. Widzę, że i tak coś już tam wiesz i coś już szukałeś. To o co pytasz, to raczej tylko i wyłącznie kwestia Twoich preferencji. Sedany będą tańsze niż coupe i mniej prawdopodobne, że były "agresywnie" użytkowane (co nie oznacza, że tak na pewno musiało być). W tym budżecie, chyba jednak najrozsądniej będzie szukać przedlifta. Od Ciebie zależy czy będziesz szukał auta z 2.0 czy czymś większym pod maską. Wszystkie benzynowe R6 są godne polecenia i co nie wybierzesz, to nie powinieneś mieć z tym (generalnie) większych problemów. Pytanie tylko ile mocy chcesz (a tej nigdy nie za wiele :D)? Może i nawet znalazłoby się coś poliftowego już z 2.2 pod maską w tej cenie.
Problem przedliftów to pewnie miałeś na myśli wyrwane mocowania tylnego dyfra, bo to chyba główna bolączka pierwszych E46tek.
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
Gulash
Posty: 3
Rejestracja: 14 maja 17, 16:25
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto:

#82

Post autor: Gulash »

Dzięki za szybką odpowiedź. Poradnik czytałem i dowiedziałem się paru rzeczy o których nie wiedziałem(przydatna rzecz i dobry pomysł :D). Samochód na pewno nie będzie katowany tylko normalnie i z szacunkiem traktowany, a co do mocy to chce takie auto którym jak zabiorę się za wyprzedzanie to żebym wiedział że mam zapas mocy. Będzie służyło głównie do dojazdów do pracy i jakieś weekendowe wypady. Poważnie zastanawiam się nad silnikiem 170 konnym. I teraz pytanie czym się różni 2.0 od 2.2 z taką mocą(oczywiście oprócz ceny OC :D)? Choć nie ukrywam że 2.5 kusi jak cholera tylko obawiam się przeginania z prędkością. Czy może to tylko pierwsze zauroczenie i przyzwyczajenie się do auta? :D. A i tak dokładnie o tą usterke mi chodziło
Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
BMW: F11 520d+
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn

#83

Post autor: yampik »

a co ma ta różnica w pojemności do prędkości :)?

2.0 150 w e39 z palcem w d(kakao) szła 2stówki :)

to czy kupisz 2.0 czy 2.2 czy 2.5 zrobi różnicę w tym jak szybko osiągniesz w/w prędkość.
mocniejsze auto zapewnia bezpieczeństwo przy wyprzedzaniu :)
Xbmw
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 22 cze 17, 9:10
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#84

Post autor: Xbmw »

Dokładnie tak, chociaż na 1 auto przede wszystkim nie polecam BMW, warto pojeździć czymś innym, nabrać praktyki i potem przesiąść się od mocnego auta. Każdy kto kupi BMW małym silnikiem narzeka na brak dynamiki, wiec od razu celowałbym w 2.2 lub 2.5
bartoszz
Bywalec forum
Posty: 24
Rejestracja: 9 kwie 17, 16:54
BMW: brak
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#85

Post autor: bartoszz »

Odświeżę troche temat, czy warto kupic 2.0 z gazem 150km. Mam taką na oku ale nie użytkowalem wczesniej auta z gazem wiec nie bardzo wiem czy jest sens kupować z już zalożonym.
http://allegro.pl/bmw-e46-320i-sedan-szara-skora-cosmosschwarz-i6859016479.html
Uzywana sporadycznie a ma zalożony gaz, tak troche bez sensu ale ja tam sie nie znam
Moze ktoś ma akurat do sprzedania sedana lub coupe z gazem i nie katowana bardzo :P
https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-sekwencja-lpg-ID6ySc8D.html
a ta praktycznie jest pod samym domem, tylko auto z niemiec z gazem?
https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bmw-318i-e46-z-gazem-ID6yD8If.html
ta tez calkiem blisko i w miarę wygląda
Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
BMW: F11 520d+
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn

#86

Post autor: yampik »

r6 z gazem się lubią - więc 2.0 150km - jak najbardziej.

co do 118KM - to wg. mnie nie jedzie :F

ofc. polift dużo lepiej wygląda :)
Awatar użytkownika
Samniewiemkto
Bywalec forum
Posty: 713
Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#87

Post autor: Samniewiemkto »

Z ofertami perełek, prawie nieużywanych od klientów prywatnych, również bywa różnie. Opis opisem, ale liczy się stan.
Prywatny sprzedawca nie będzie tak pieszczotliwie tuszował niedoskonałości jak handlarz.
Takie auto moim zdaniem dużo łatwiej jest zdiagnozować na zasadzie warto/ nie warto.
Jeśli chcesz 318i, to jest wybór w mojej opinii miedzy dżumą a cholerą - w przedlifcie gnije podłoga z tyłu, urywają się mocowania dyfra. Polifty mają lepiej zabezpieczoną podłogę, na pozostałych elementach gniją jak przedlift, ale z kolei mają N42... Z dwojga złego wolałbym wpakować nawet 1000 zł w usunięcie rdzy i dobrą konserwację podłogi przedlifta niż jeździć N42... który potrafi być jak lidl ( co tydzień coś nowego). Bolączki przedlifta idzie przeboleć jeśli rekompensuje je silnik.

To pierwsze ogłoszenie wygląda dla mnie najlepiej bo przynajmniej jest R6, ale trzeba to dokładnie obejrzeć. Auto za 10k, a naprawy perforacyjne mogą zjeść 2k, jeśli jest zaniedbane.

Zgadzam się z subiektywną oceną kolegi powyżej, że polift lepiej wygląda.
Awatar użytkownika
Krzysiek669
Moderator
Posty: 3314
Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#88

Post autor: Krzysiek669 »

Miałem polifta, miał problem z rdzą w kilku miejscach (topowych), teraz mam przedlifta i nic, to raczej kwestia utrzymania, jak dbasz tak masz, tak wiec lepiej kupić zadbanego przedlifta niż polifta, który już gnije.
D3jw
Bywalec forum
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL

#89

Post autor: D3jw »

Wypowiem się w temacie, bo niedawno sam miałem podobny dylemat - pierwsze auto, pierwsze BMW. Nie wiem, czy kupiłeś już coś - bo widzę, że jedno z ogłoszeń nieaktualne.. jeśli tak, to będzie dla potomnych - może komuś się przydadzą moje wypociny.

Nie ukrywam, ze przez dłuższy czas ciągnęło mnie do silników powyżej dwóch litrów i to właśnie na nich się skupiałem przeglądając ogłoszenia..
Przekalkuluj sobie na początku podstawowe koszta serwisowania - olej, hamulce, filtry, płyny. Weź zawsze pod uwagę, że to prawie 20-letnie auta i w nich zawsze będzie coś do zrobienia, niezależnie jaki egzemplarz byś wybrał. Jeśli wybierzesz R6, to sama regeneracja vanosa już swoje kosztuje... Brałem pod uwagę nawet czarne scenariusze - chociażby to, że trafie na zajechany egzemplarz, który będzie wymagał remontu i...

..ostatecznie kupiłem m43b19 w wersji 118 konnej i na chwile obecną nie żałuje.. dynamika wystarczająca, jazda typowo miejska - czasami wpadnie jakaś trasa 150-200km i nie ma żadnego problemu. Trochę dłużej zajmuje się rozpędzić do wyższej prędkości. Nie wiem na ile przekłamuje licznik, ale sugerując się tylko na nim - dwójkę z przodu na autostradzie miałem bez problemu..

Jedynie czasami po przejażdżce i przesiadce z rodzinnego a4 1.8tQ 163>180hp 300nm czuje mega ból dupy, że nie mam tylu koni pod maską i takiego momentu właściwie w pełnym zakresie obrotów u siebie :ROFL:

Co do rdzy, to mam przedlifta z samego początku produkcji - 98' i nie mam ani jednego purchla. Na błotnikach oryginalny lakier, czyli od nowości nie było nic robione w tym kierunku.
Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
BMW: F11 520d+
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn

#90

Post autor: yampik »

Hmmm
Tak w roli jasności.
Hamulce itp. inne są w 3.0/reszta silników a nie w R6/R4...
Filtry itp. kosztują podobnie.
Zasadnicza różnica jest w ilości oleju.

Co do wystarczającej dynamiki... to bez obrazy - ale chyba w odniesieniu do tico - bo 10.5 i 12 sekund do 100 (w zależności od skrzyni) to dynamika taka sama jak w 90 konnym służbowym dieselku :)

i nie obraźcie się - ale jak macie kupować 116 / 118 KM a potem zakładać tematy o przelotowych wydechach itp :D (sytuacja z zaprzyjaźnionego forum) :) ....
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Kupuję BMW E46”