Pierwsze bmw, jaki silnik?

Dla wszystkich przyszłych posiadaczy E46, czyli jak kupić, żeby się "nie przejechać"
Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1227
Rejestracja: 09/06/2013, 11:57
BMW: E46 Sedan 325 M54
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Pierwsze bmw, jaki silnik?

Post autor: yampik » 26/06/2017, 7:29

mariryb pisze:
yampik pisze: kolejnym problemem jest np. autostrada
wpadasz osiągasz magiczne 180Km/h i kończy się auto (przy 6B manualu), zaczyna się delikatne wzniesienie na autostradzie i prędkość spada do 170-165Km/h
Na autostradzie można jechać 140 ;)
140 + 10 kilometrów do pierwszego mandatu :) + 3% błędu pomiarowego :d - to w PL daje nam 154,5 KM/h :d
czyli te 150-152 "legalnie" ;p

a nigdzie nie wspominałem że to na PL autostradzie ;p;p;p

Ty jesteś zawsze na forum ;p ;p?


parias
Bywalec forum
Posty: 49
Rejestracja: 25/10/2016, 14:03
BMW: E46
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: parias » 27/06/2017, 9:27

2.0. Wbrew pozorom jest to optymalna opcja, bo odpowiednią ilość kucy, ale nie taką, aby nadmiernie szarżować.

Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1530
Rejestracja: 15/04/2016, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: Palec11 » 27/06/2017, 9:29

parias pisze:2.0. Wbrew pozorom jest to optymalna opcja, bo odpowiednią ilość kucy, ale nie taką, aby nadmiernie szarżować.

Tu się zgadzam po mieście daje radę bez problemu i w warunkach autostradowych w przedziale 140-170 jest jeszcze dosyć elastyczne i nie pali za wiele (nawet automat jak doda się tempomat to już całkowicie)

Awatar użytkownika
Xavier
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 20/06/2017, 11:32
BMW: 528i E60
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
Kontakt:

Post autor: Xavier » 27/06/2017, 10:41

2.0 ale w R6. Kolega właśnie kupił w R4 i ciągle narzeka że brak mocy i duże spalanie, które podobno jest odrobinę niższe przy 6-ściu cylindrach.

Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1530
Rejestracja: 15/04/2016, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: Palec11 » 27/06/2017, 14:15

Ja tam nie wiem co twój kolega kupił ale ja mam R4 N42B20 143 km w automacie. Początkowo tylko i wyłącznie po mieście paliła mi 13,5l. Teraz wymieniłem odmę świecę doprowadziłem ogólnie silnik do ładu nauczyłem się trosze klepiej operować gazem i auto w trybie mieszanym pali mi 10,3l (z dystrybutora 11) gdzie dodam że to automat i pali więcej z racji tego.

A co do mocy to do miasta świetnie się spisuje i na trasie nie jestem zawali drogą i normalnie wyprzedzam :P W warunkach autostradowych jazda w przedziale prędkości 140-170km nie jest problemem. Wiadomo że to nie R6 ale uważam że 2.0 wcale nie jest złym silnikiem do E46 bo auto daję radę i wcale nie pali tak dużo. (Pomijamy oczywiście opiniie o awaryjności N42 i patrzymy na osiągi) Wiadomo że M54B22 nawet będzie jechać dużo lepiej ale to już jest R6 gdzie jak kupować R6 to minimalnie 2,5. Co do 2.0 R6 to nie wiem nie mam tego silnika ale jeśli jesli chodzi o osiągi to są praktycznie na tym samym poziomie co N42 tylko że R6 pali więcej z racji że to 6 garów ...

Odnośnie przyśpienia moja N42 w automacie potrzebuje 11,1 sec do 100 więc nie ma tragedi jak na automat :) Dane fabryczne pokazują 10,2 sec 318i w automacie. Więc po tylu latach ubytek przyśpieszenia jest naprawdę mały z danych fabrycznych :)


Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1227
Rejestracja: 09/06/2013, 11:57
BMW: E46 Sedan 325 M54
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: yampik » 27/06/2017, 15:11

11.1 to wg mnie tragedia :)
+ valvetronic..

ale. 2.0 R4 (318 w polifcie) w manualu robi setkę w 9.3, 2.0R6 (320 w przedlifcie) robi w 9.9

Tak konkretnie
R6 2.0 150KM 9.9/10.9
R4 2.0 143KM 9.3/11.1 (w tą informację zawierzam Tobie)
R6 2.2 170KM 8.0/9.3

Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1530
Rejestracja: 15/04/2016, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: Palec11 » 27/06/2017, 15:33

Nie zapominajmy że to jest tylko 2.0 :) Więc nie oczekujmy nie wiadomo czego do zwykłej jazdy jest idealny ;) Co nie zmienia faktu że M54B25 albo B30 bardzo mnie kusi ;) ale ja jestem nie normalny jeśli chodzi o E46 :) A dla zwykłego człowieka to wystarczy ;)

Awatar użytkownika
Samniewiemkto
Bywalec forum
Posty: 698
Rejestracja: 29/03/2016, 11:04
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Samniewiemkto » 27/06/2017, 15:48

Moim zdaniem 11 sekund to fatalny wynik. Moje 330i licznikowe 100 km/h łamie poniżej 7 sekund (6,8). A tyle mam w papierach. Te realne 100 km/h wpada równo po 7 sekundach. Poprzednie auto robilo 100 km/h prawie sekundę szybciej niż w papierach, ale to byla honda (u nich to norma). Wracajac do tematu - dobrze utrzymane R4 będzie tańsze niż R6 w utrzymaniu. Lepiej takiego poszukać jeśli nie chce się przesadzać z kosztami obslugi.

Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1530
Rejestracja: 15/04/2016, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: Palec11 » 27/06/2017, 16:53

Co tu porównywać N42B20 z M54B30 :) To jest prawie 100 km więcej ;) Do normalnej jazdy mi wystarcza ;) Wybór silnika to temat rzeka i kwestia zasobności portfela i preferencj. Można tu dyskutować i dyskutować każdy silnik ma swoje wady i zalety :) I na pewno każdy się zgodzi z tym że przede wszystkim silnik musi być w dobrej kondycji i zadbany czy to jest M43 czy M54B30.

Grzesi00
Bywalec forum
Posty: 39
Rejestracja: 22/04/2012, 11:12
BMW: E46 320i Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Grzesi00 » 27/06/2017, 18:07

Zawsze mnie śmieszyły porównania samochodów na podstawie przyspieszenia 0-100, które w codziennej jeździe jest praktycznie nie przydatne (chyba że po mieście z pod każdych świateł but do odcinki, ale wtedy nie ma co się dziwić, że połowa Buniek to skarbonki bez dna. ) Miałem do czynienia cztery lata z M43 i na pewno nie jest to muł który przeszkadza w codziennej jeździe. Po zmianie na M54b22 różnica nie jest jakaś super odczuwalna przy NORMALNEJ jeździe. Przyrost mocy czuć za to przy wyprzedzaniu, dzięki czemu jest dużo bardziej komfortowo i bezpiecznie. Ale gadania, że 10 sek. do setki to tragedia jest śmieszne, bo 3/4 samochodów na drogach ma właśnie takie osiągi.


ODPOWIEDZ

Wróć do „Kupuję BMW E46”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość