Pierwsze BMW e46 do 11k
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 19 mar 18, 20:12
- BMW: e46
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Zabrze
Z tego co się zorientowałem na necie to nie drogie części. A jak wygląda sprawa z blachą, jak można na to rozsądnie patrzeć? Przy nadkolu zauważyłem malutką kropkę rdzy, ale mam tu mam złe skojarzenia ze starego forda. Spod spodu wyglądało to gorzej, szczególnie tłumik, który nie był w najlepszym stanie.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10344
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Sporo, żeby nie powiedzieć większość, e46 ma problem z rdzą, mniejszy lub większy, szukaj najbardziej zdrowego egzemplarza jak się da i tu rok produkcji nie ma znaczenia.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 48
- Rejestracja: 12 mar 18, 13:13
- BMW: 330d M57
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: PSL
W tej cenie poszukałbym jakiegoś zadbanego przedlifta z forum - jeśli masz ograniczony budżet i liczysz się z kosztami paliwa to poszukaj egzemplarza z LPG - może nawet nieco starszego ale zadbanego a nie ulepionego i wypicowanego pod sprzedaż.
-
- Bywalec forum
- Posty: 886
- Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
- BMW: E46 3xxi
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: LBL
m43 ma swoje bolączki, ale jest w miarę tanie w serwisowaniu jeśli nie trafisz na minę. Wyciek może być z podstawy filtra oleju i będzie cały dół zarzygany, albo ciut gorzej (ale bez tragedii) czyli z pokrywy rozrządów (koszt uszczelek kompletnych po uszczelniacz wału korbowego, uszczelkę termostatu to 150 zł składając na częściach elringa.. Wymiana u mechanika ok. 200-250 zł, liczą sobie sporo bo trzeba zdjąć praktycznie całą obudowę rozrządu i odkręcić kompresor klimatyzacji. W najgorszym wypadku może być to uszczelka misy olejowej, koszt robocizny zapewne podobny bo trzeba podwiesić silnika.. a sama uszczelka, max 50 zł?AlfaBETA pisze:W pierwszej becie cały spód jest uwalony z oleju, wyszło na przeglądzie. Nie wiadomo dokładnie co jest przyczyną, gość pojechał do mechanika z tym (najpierw jeszcze trzeba wyczyścić silnik). Oprócz tego do wymiany z przodu z prawej strony poduszki amortyzatora, których w zasadzie tam nie ma. Stan taki świetny nie jest, przeglądu by nie przeszedł. Opuścił cenę z 10300 do 9000. Cholera wie ile to już jest w takim stanie, z tego co się orientuje BMW jest takim samochodem, przy którym trzeba szybko reagować na usterki.
W każdym bądź razie, bez dramatu. Żeby Cię pocieszyć powiem, że ja mam u siebie wyciek/zapocenie na pokrywie rozrządu. Od wymiany do wymiany (13kkm) dolałem pól litra.. i to tylko i wyłącznie dlatego, że przy wymianie podstawy nie mogłem odkręcić filtra oleju bez klucza i musiałem go zdjąc z podstawą i dobra szklanka wyleciała no i silnik, magiel od spodu też delikatnie brudne.
Jeśli chodzi o bolączki silnika (a nawet modelu) to puchnąca chłodnica - u mnie było nie inaczej, wymiana Nissens 300 zł. Termostat zaczął niedomagać, 150 zł (pewnie da się taniej, ale kupiłem w pierwszym-lepszym droższym sklepie bo potrzebowałem auta), zbiorniczek wyrównawczy (według historii serwisowej mojego auta, to od wyjazdu z salonu miałem już 3 zbiorniczki wyrównawcze. Czyli głównie układ chłodzenia któremu według mnie nie sprzyja wysoka temperatura (102-108 stopni), a co za tym wyższe ciśnienie i rozszerzający się płyn. Padł mi jeszcze przepływomierz, skończyło się na używce za 130 zł - reszta wymienionych części przeze mnie to czysta profilaktyka zapobiegawcza - czyli chęć posiadania igły i pewnego auta.
Jeśli chodzi o rdze, to ja wypowiem się na swoim przykładzie - mam egzemplarz z 1998 w oryginalnym lakierze, w kwietniu minie rok odkąd jest w moim posiadaniu i nie ma ani grama rdzy. Znajomy jakiś czas temu sprowadził polifta z 2002 roku - rdza pod lampą, błotniki tył i przód do roboty.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 29 Odpowiedzi
- 4131 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: aassw
-
- 8 Odpowiedzi
- 1506 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 6 Odpowiedzi
- 1358 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: yampik
-
- 13 Odpowiedzi
- 2674 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Wawrzyniec114
-
- 3 Odpowiedzi
- 4229 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: seba94
-
- 18 Odpowiedzi
- 3343 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: D3jw
-
- 30 Odpowiedzi
- 11233 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 8 Odpowiedzi
- 4579 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112