Pierwsza E46 318i

Dla wszystkich przyszłych posiadaczy E46, czyli jak kupić, żeby się "nie przejechać"
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#11

Post autor: maniek21112 »

Spectron jak długo jeździsz e46 z n42 pod maską? Też kiedyś uważałem to za dobrą alternatywę dla 320i m52tub20, ale zdecydowanie zmieniłem zdanie. Kiedyś na bkp dominowały tematy z problemami dotyczącymi 320d a od dłuższego czasu, też o dziwo zimą, jest ich więcej dotyczących 316/318i/ti z n42/n46. Na dodatek aut z tymi silnikami nie jest ilościowo więcej od 320d :roll: oczywiste, że swoje się chwali, ale trzeba być obiektywnym :)

Jeżeli chodzi o ogłoszenia, które podałeś to nie będzie zaskoczenia, bo do sprawdzenia wybrałbym przedliftowe 318i.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
pixma
Bywalec forum
Posty: 235
Rejestracja: 20 cze 17, 8:59
BMW: 316i N42 kombi
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Rypin

#12

Post autor: pixma »

ja mam n42 skusiło mnie dobry stan wizualny "zero rdzy" oraz niskie spalanie paliwa a jeżdżę krotkie odcinki w terenie zabudowanym wiec to ważne było.
Jak się okazało auto co prawda mało pali ale za to duzo oleju bierze; - uszczelniacze zaworowe/uszczelki pokrywy zaworów,vacum,filtra oleju czy wałek mimośrodkowy czy czujnik wału - to typowe awarie tego silnika - każdy ma jakieś wady.
Zreszta mi czujnik wału tylko sie popsuł a z cieknącym olejem wszędzie czy wytartym wałkiem to już autko kupiłem - tak bacznie oglądałem przy pomocy mechanika, ktory nie oganiał chyba tych silników.
Naprawiłem to i z auta jestem jak na razie zadowolony. Chociaż dopiero około 7 tys zrobiłem.
Najważniejsze to dobrze autko obejrzeć na spokojnie z osobą "kumata" co zna te auta/silniki a oszczędzi się niepotrzebnych napraw a co najważniejsze nerwów.


edit: a napiszcze mi jaki dobry silnik benzynowy w polifcie jest w e46 z niskim spalaniem paliwa,
wcześniej myślałem ze 2.20 M54B22 wymarzony dla mnie bedzie jakbym zmienic chciał ale tez masa ludzi pisze, ze dolewa litrami olej.../w zasadzie wiekszosc/
Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
BMW: F11 520d+
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn

#13

Post autor: yampik »

pixma pisze:ja mam n42 skusiło mnie dobry stan wizualny "zero rdzy" oraz niskie spalanie paliwa a jeżdżę krotkie odcinki w terenie zabudowanym wiec to ważne było.
Jak się okazało auto co prawda mało pali ale za to duzo oleju bierze; - uszczelniacze zaworowe/uszczelki pokrywy zaworów,vacum,filtra oleju czy wałek mimośrodkowy czy czujnik wału - to typowe awarie tego silnika - każdy ma jakieś wady.
Zreszta mi czujnik wału tylko sie popsuł a z cieknącym olejem wszędzie czy wytartym wałkiem to już autko kupiłem - tak bacznie oglądałem przy pomocy mechanika, ktory nie oganiał chyba tych silników.
Naprawiłem to i z auta jestem jak na razie zadowolony. Chociaż dopiero około 7 tys zrobiłem.
Najważniejsze to dobrze autko obejrzeć na spokojnie z osobą "kumata" co zna te auta/silniki a oszczędzi się niepotrzebnych napraw a co najważniejsze nerwów.


edit: a napiszcze mi jaki dobry silnik benzynowy w polifcie jest w e46 z niskim spalaniem paliwa,
wcześniej myślałem ze 2.20 M54B22 wymarzony dla mnie bedzie jakbym zmienic chciał ale tez masa ludzi pisze, ze dolewa litrami olej.../w zasadzie wiekszosc/
w poliftach nie ma cudsilników :)
wszystko olej bierze :)

czy to 2.2 czy 2.5 czy 3.0
ilość zależy od kondycji konkretnego egzemplarza.
spalanie 2.2 jest zblizone 2,5 a to do 3.0 :)
te R6 swoje muszą spalić :) - jak ma być ekonomicznie - to LPG
D3jw
Bywalec forum
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL

#14

Post autor: D3jw »

Spectron pisze:silnik dobrze ciągnie od dołu
chyba jeszcze nie miałeś okazji w życiu jechać autem które 'ciągnie' od dołu :lol: :lol:
Tyle i aż tyle z bolaczek tego silnika.
zabrzmiało ironią :lol: :lol: bardziej trafne w tym przypadku byłoby uświadomić autora tematu, może przyszłego właściciela jaki jest koszt wyeliminowania tych 'bolączek'

Wszedłem w twój temat i...
-kompletne sprzęgło Luk ( docisk, łożysko i tarcza)
-remont całej głowicy kompletny + uszczelki
-nowy zestaw rozrządu SWAG,
-serwis olejowy
Sprawdzałem też ceny wtrysków paliwa do N42B20A i B18 - najniżej 480zł za sztukę :/ pozostaje mi zostać przy obecnej używanej.

Brzmi zachęcająco, nie powiem że nie :lol:
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#15

Post autor: Palec11 »

Tak czytam i czytam i powiem tyle jeśli chcesz BMW E46 po lifcie to miej po prostu pieniądze w rezerwie ... Problemem BMW jest właśnie to że to jest BMW (będziesz miał wydatek) I nie ma znaczenia czy to M54 czy N42 obydwa te silniki są koszto genne i zależy kto co i na ile jest w stanie zakceptować ...

Obydwa wpierdzielają olej obydwa pocą się z uszczelek jak nie miska to pokrywa zaworow jeden i drgui silnik często łapie lewe powietrze psuje się osprzęt pękają chłodnice zbiorniczki wyrównawcze węże się pocą bla bla bla mozna wymieniać i wymieniać ... Tutaj każdy wiesza psy na N42 chwali M54 bo to jest po prostu fajne (a większość nawet nie miała do czynienia z N42). Widziałem sporo 330 kilku znajomych nawet ma jeździłem tym fakt że świetnie jeździ ale każdemu wpierdziela olej (czytaj wymiana pierścieni (poniekąd kapitalny)). I większość posiadaczy M54 ma z tym problem. I co raz coś im się psuje a to przepływka a to disa do wymiany a to bagnet z rurką od odmy zapchany bla bla bla ... itd

W BMW po lifcie problemem jest osprzęt i pierścienie (w przypadku N42 uszelniacze zaworowe) Cały czas ktoś ma problem a to z pompą wspomagania a to coś w napędzie itd ... Sam ostanio musiałem serwo wymienić i alternator ( i silnik nic do tego nie ma) Kluczem jest to żeby kupić auto w jak najlepszym stanie i liczyć na fart :P
Ja osobiście mam N42 i musiałem wymienić cewkę i zrobić uszczelniacze zaworowe i tak naprawdę tylko to musiałem robić przy tym silniku a reszta to moja fanaberia i dążenie do "fabrycznego stanu hah ^^ ) Problemem N42 jest to że są do nowsze bardziej skomplikowane silniki i wymagają dobrych diagnostów bo M54 to byle mirek ze stodoły może naprawiać to jest siła tego silnika że części od groma i każdy to naprawić umie ... I tyle w temacie ^^ Fakt że niektóre części są tańsze niż np w N42 ale znowu w M54 zostawisz te pieniądze w dolewkach oleju albo paliwie ... i tak można się kłócić do jutra o M54 czy N42 ... Tak naprawdę najlepsze silniki to przed liftowe tam też psuje się sporo rzeczy ale nie piją oleju bo tam wszystko jest zrobione tak jak być powinno.

I co do wadliwego rozrządu w tam faktycznie ten rozrząd jest dziwny ale cały zestaw kosztuje 350 zł ... + robota czy to tak dużo ? W innych markach trzeba regularnie paski wymieniać i to też kosztuje sporo a w N42 wymienisz rozrząd i masz spokój na długi czas ... Są tą 15 letnie i więcej auta to kur... wiadomo że się psują ...
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1680
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#16

Post autor: Szczurson »

Palec po części dobrze mówi - czy to N42/N46 czy M52TU/M54 jak kupisz rzęcha to będzie kosztowało sporo. Rzecz tylko w tym, jakie jest prawdopodobieństwo trafienia takiego egzemplarza i problemów, a tu chyba niestety auta z N42 będą dominować. BTW, nie wiem czemu mówicie tylko o M54, tym bardziej, że jeśli spojrzymy na linki wrzucone przez kolegę, to zobaczymy, że to raczej będzie niskobudżetowe auto, a co za tym idzie i starsze i prawdopodobnie z M52TU pod maską (które już nie jest tak olejożerne jak M54).

Reasumując - chyba najlepszym i najpewniejszym rozwiązaniem dla Ciebie kolego będzie poszukać albo auta z M43 albo M52TUB20 (jeśli chcesz do 2 litrów) pod maską.
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#17

Post autor: Palec11 »

A jak chcesz koniecznie po lifcie to kupujesz szrota N42 i wstawiasz M52B28 z kolektorem z 3.0 i masz auto które nie pije oleju jedzie lepiej jak 2.5 M54 i niewiele gorzej jak 3.0 :P a psuje się podbnie :P
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#18

Post autor: maniek21112 »

Najlepiej niech kupi diesla, one wcale się nie psują :lol: trochę wszyscy się zapędzili..szczególnie z 330i w budżecie ok 9k 8) jak kolega trochę zwiększy to śmiało może szukać 323i, bardzo przyjemna wersja, jak nie to 320i m52tub20 a jak ma być ekonomicznie to 318i m43tub19 i tyle :good:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Spectron
Bywalec forum
Posty: 273
Rejestracja: 5 lip 15, 13:12
BMW: E46 318i N42B20
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Stalowa Wola

#19

Post autor: Spectron »

D3jw pisze:
Spectron pisze:silnik dobrze ciągnie od dołu
chyba jeszcze nie miałeś okazji w życiu jechać autem które 'ciągnie' od dołu :lol: :lol:
Tyle i aż tyle z bolaczek tego silnika.
zabrzmiało ironią :lol: :lol: bardziej trafne w tym przypadku byłoby uświadomić autora tematu, może przyszłego właściciela jaki jest koszt wyeliminowania tych 'bolączek'

Wszedłem w twój temat i...
-kompletne sprzęgło Luk ( docisk, łożysko i tarcza)
-remont całej głowicy kompletny + uszczelki
-nowy zestaw rozrządu SWAG,
-serwis olejowy
Sprawdzałem też ceny wtrysków paliwa do N42B20A i B18 - najniżej 480zł za sztukę :/ pozostaje mi zostać przy obecnej używanej.

Brzmi zachęcająco, nie powiem że nie :lol:
Większość rzeczy zrobiłem nie dlatego ze nie działały, zrobilem je by jeździć przez długi czas i nie zmieniać samochodu. Mam drugi N42B18 w sedanie taki do dziadowania dla braciaka i zmieniony profilaktycznie rozrzad i uszczelniacze, nic sie nie psuje a silnim jest katowany.

Jeździlem samochodami, ktore ciągną od dolu a ten w porownaniu do M52B20 czy nawet nowszego w E90 170km w dolnym zakresie obrotow lepiej sobie radzi.

Nadmienię iż często podkreślam, ze wymieniam rzeczy/robie remont zeby miec stan fabryczny - tym sie kieruje przy samochodach uzywanych by jeździć pewnie.

Kupiłbym M54 tez zrobilbym rozrzad i glowice sprawdzil sprzeglo po zakupie.

Bardzo dobrze jest nie znać tematu a wypowiedzieć się panie D3jw
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Kupuję BMW E46”