Pierwsza E46 318i

Dla wszystkich przyszłych posiadaczy E46, czyli jak kupić, żeby się "nie przejechać"
mlody1280
Posty: 3
Rejestracja: 01/01/2018, 13:33
BMW: Brak
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Tarnów
Kontakt:

Pierwsza E46 318i

Post autor: mlody1280 » 01/01/2018, 13:48

Witam.
Jestem na etapie poszukiwania mojego pierwszego egzemplarza BMW E46. Na samochód chciałbym przeznaczyć max 15.000 pln. interesują mnie sedany. Auto głownie do jazdy po mieście, wiadomo od czasu do czasu jakieś wypady poza miasto.
Obecnie wpadł mi w oko taki model:
https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-2-0-143km-oryginalny-lakier-pelny-serwis-pod-fotele-ID6zrtaZ.html

Na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie i oględzinach? Za wszystkie opinie i porady z góry dziękuje.


berserkr828
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 21/08/2011, 13:51
BMW: e46 318Ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Stalowa Wola
Gadu-Gadu: 7579164
Kontakt:

Post autor: berserkr828 » 01/01/2018, 13:55

Sedan trochę biedny na kołach od e36
Silnik niewdzięczny cieknie olejem i często się psuje . Zwróć uwagę czy nie śmierdzi olejem w środku podczas jazdy i przekazuj ja na ciepłym silniku po kilku minutach pracy na wolnych obrotach , sprawdź czy nie dymi olejem z wydechu . Poza tym silnik rozgrzany gdy odkręcisz korek oleju ma zdrowo przygasnąć lub całkiem zgasnąć . Jeśli nie będzie reakcji obrotów na otwarcie korka oleju to jest uwalona odma .


Sent from my iPhone using Tapatalk

D3jw
Bywalec forum
Posty: 385
Rejestracja: 17/02/2017, 20:36
BMW: e46 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: D3jw » 01/01/2018, 13:55

daj sobie spokój z n42 - może się okazać skarbonka bez dna. W kwietniu dysponowałem podobnym budżetem - kupiłem 318i przedliftowe, m43b19 i nie żałuję. Wymieniłem od tego czasu kruciec wody, czujnik temp. pod kolektorem, przepływomierz, filtry/oleje/płyn. Zrobione ok. 10-11kkm i poza tym nic nie włożyłem, teraz dojdzie chłodnica - bo się rozciekła.

Jeśli się nie boisz, możesz szukać R6 - m52tub20, lub m54b22. Jak nie masz zapędu na robienie 'modyfikacji' po zakupie typu większe koło, obniżenie auta to coś znajdziesz w swoim budżecie + zostanie Ci na ubezpieczenia auta, serwis pozakupowy i może jakieś niespodziewane naprawy, które wyjdą po drodze.
Ostatnio zmieniony 01/01/2018, 14:02 przez D3jw, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Krzysiek669
Moderator
Posty: 3207
Rejestracja: 09/07/2011, 18:45
BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
Kontakt:

Post autor: Krzysiek669 » 01/01/2018, 14:00

Już się swieci EML :ROFL:

Awatar użytkownika
maniek21112
Bywalec forum
Posty: 2767
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 01/01/2018, 18:15

Albo jeszcze :D kolego szukaj w tym budżecie 323i, oczywiście to przedlift, ale to o wiele lepszy pomysł a silnik już wystarczający do e46.

Vehicle Identification Number WBAAY71010CJ67466
Type AY71
Model 318i - EUR
Development Code E46 (4FL)
Chassis LIM
Steering LL
Doors 4
Engine N42
Displacement 2.00
Power 105
Drivetrain HECK
Transmission MECH
Color Schwarz 2 - 668
Upholstery Stoff Jacquard/grau - H9TT
Production Plant DINGOLFING
Production Date 2001-11-27
Standard Equipment
548 Speedometer With Kilometer Reading Kilometertacho
851 Language Version German Sprachversion Deutsch
Options
210 Dynamic Stability Control (dsc) Dynamische Stab. Control (dsc)
235 Trailer-hitch With Removable Head Anhaengerkupplung,kopf Abnehmbar
249 Multi-function For Steering Wheel Multifunktion Fuer Lenkrad
255 Sports Leather Steering Wheel Sport-lederlenkrad
302 Alarm System Alarmanlage
441 Smokers Package Raucherpaket
465 Through-load System Durchladesystem
494 Seat Heating F Driver/front Passenger Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer
495 3. Headrest Rear Centre 3. Kopfstuetze Hinten
502 Headlight Washer System Scheinwerfer-waschanlage
520 Foglights Nebelscheinwerfer
521 Rain Sensor Regensensor
534 Automatic Air Conditioning Klimaautomatik
550 On-board Computer Bordcomputer
650 Cd Player Cd-laufwerk
661 Radio Bmw Business Radio Bmw Business
785 White Direction Indicator Lights Weisse Blinkleuchten
818 Main Battery Switch Batteriehauptschalter
842 Cold Climate Version Kaltland-ausfuehrung
863 Europe/dealer Directory Service Kontakt-flyer Europa
885 Swedish / On-board Documentation Schwedisch / Bordliteratur
896 Daytime Lights Function Tagfahrlichtschaltung
925 Shipping Protection Package Versandschutzpaket
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia



Analogowy13
Bywalec forum
Posty: 401
Rejestracja: 04/09/2016, 13:47
BMW: 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warka
Kontakt:

Post autor: Analogowy13 » 02/01/2018, 14:08

Ten drugi trochę słabo wyposażony ...
" W życiu piękne są chwile i tyle ... "
Obrazek

Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1205
Rejestracja: 05/01/2016, 9:06
BMW: E46 320i Sedan
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JM38437
Lokalizacja: przed monitorem
Kontakt:

Post autor: Szczurson » 02/01/2018, 14:47

Kolego, poczytaj sobie może najpierw o silnikach, bo to że dwa modele noszą oznaczenie 318i nie oznacza, że mają to samo pod maską. Silnik N42 bywa dość awaryjny i drogi w utrzymaniu (w pierwszym linku jaki wrzucałeś już widać nawet że EML się świecił na desce ;)). Za to w przedliftach był M43, stary i pancerny, nie powinien generować specjalnie dużych kosztów.
Moja Bunia (klik w obrazek) :)
Obrazek

D3jw
Bywalec forum
Posty: 385
Rejestracja: 17/02/2017, 20:36
BMW: e46 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: D3jw » 02/01/2018, 17:22

4 garowych silników z serii N bym unikał - czyli wszystkie polifty 316/318i. Jedyne pancerne (o ile trafisz na zadbane) 4 garowe to m43b19 przedlift o oznaczeniu 318i, 118km.

Spectron
Bywalec forum
Posty: 260
Rejestracja: 05/07/2015, 13:12
BMW: E46 318i N42B20
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: Spectron » 02/01/2018, 23:27

Panowie silnik jest ok, serwis tego silnika czyli wymiana oliwy co 10k i odmy ca o 2-3 wymiany oleju. Silnik z seri N42 będzie posiadał wady łańcucha rozrządu i uszczelniaczy zaworowych. Tyle i aż tyle z bolaczek tego silnika. Jezeli to Cie nie odstrasza to będzie dobry wybór bo silnik dobrze ciągnie od dołu. Inna sprawa na jakie N42 trafisz... R6 sa droższe i tez wad nie sa pozbawione - spalanie oleju to również uszczelniacze zaworowe a w M54 pierscienie, które szybko się zuzywaja, sa problemy z przegrzewaniem silnika. Kupuj samochód w dobrym stanie to kazdy silnik bedzie dobry pod warunkiem ze bedzie odpowiednio serwisowany. Zwracaj uwage na nadkola - rdza, zwracaj uwage na zawieszenie bo czesto jest zuzyte.


ODPOWIEDZ

Wróć do „Kupuję BMW E46”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości