Pierwsza E46 318i

Dla wszystkich przyszłych posiadaczy E46, czyli jak kupić, żeby się "nie przejechać"
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 3215
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Pierwsza E46 318i

Post autor: maniek21112 » 03/01/2018, 9:08

Spectron jak długo jeździsz e46 z n42 pod maską? Też kiedyś uważałem to za dobrą alternatywę dla 320i m52tub20, ale zdecydowanie zmieniłem zdanie. Kiedyś na bkp dominowały tematy z problemami dotyczącymi 320d a od dłuższego czasu, też o dziwo zimą, jest ich więcej dotyczących 316/318i/ti z n42/n46. Na dodatek aut z tymi silnikami nie jest ilościowo więcej od 320d :roll: oczywiste, że swoje się chwali, ale trzeba być obiektywnym :)

Jeżeli chodzi o ogłoszenia, które podałeś to nie będzie zaskoczenia, bo do sprawdzenia wybrałbym przedliftowe 318i.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia


pixma
Bywalec forum
Posty: 155
Rejestracja: 20/06/2017, 8:59
BMW: 316i N42 kombi
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Rypin
Kontakt:

Post autor: pixma » 03/01/2018, 12:33

ja mam n42 skusiło mnie dobry stan wizualny "zero rdzy" oraz niskie spalanie paliwa a jeżdżę krotkie odcinki w terenie zabudowanym wiec to ważne było.
Jak się okazało auto co prawda mało pali ale za to duzo oleju bierze; - uszczelniacze zaworowe/uszczelki pokrywy zaworów,vacum,filtra oleju czy wałek mimośrodkowy czy czujnik wału - to typowe awarie tego silnika - każdy ma jakieś wady.
Zreszta mi czujnik wału tylko sie popsuł a z cieknącym olejem wszędzie czy wytartym wałkiem to już autko kupiłem - tak bacznie oglądałem przy pomocy mechanika, ktory nie oganiał chyba tych silników.
Naprawiłem to i z auta jestem jak na razie zadowolony. Chociaż dopiero około 7 tys zrobiłem.
Najważniejsze to dobrze autko obejrzeć na spokojnie z osobą "kumata" co zna te auta/silniki a oszczędzi się niepotrzebnych napraw a co najważniejsze nerwów.


edit: a napiszcze mi jaki dobry silnik benzynowy w polifcie jest w e46 z niskim spalaniem paliwa,
wcześniej myślałem ze 2.20 M54B22 wymarzony dla mnie bedzie jakbym zmienic chciał ale tez masa ludzi pisze, ze dolewa litrami olej.../w zasadzie wiekszosc/

Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1297
Rejestracja: 09/06/2013, 11:57
BMW: E46 Sedan 325 M54
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: yampik » 03/01/2018, 15:37

pixma pisze:ja mam n42 skusiło mnie dobry stan wizualny "zero rdzy" oraz niskie spalanie paliwa a jeżdżę krotkie odcinki w terenie zabudowanym wiec to ważne było.
Jak się okazało auto co prawda mało pali ale za to duzo oleju bierze; - uszczelniacze zaworowe/uszczelki pokrywy zaworów,vacum,filtra oleju czy wałek mimośrodkowy czy czujnik wału - to typowe awarie tego silnika - każdy ma jakieś wady.
Zreszta mi czujnik wału tylko sie popsuł a z cieknącym olejem wszędzie czy wytartym wałkiem to już autko kupiłem - tak bacznie oglądałem przy pomocy mechanika, ktory nie oganiał chyba tych silników.
Naprawiłem to i z auta jestem jak na razie zadowolony. Chociaż dopiero około 7 tys zrobiłem.
Najważniejsze to dobrze autko obejrzeć na spokojnie z osobą "kumata" co zna te auta/silniki a oszczędzi się niepotrzebnych napraw a co najważniejsze nerwów.


edit: a napiszcze mi jaki dobry silnik benzynowy w polifcie jest w e46 z niskim spalaniem paliwa,
wcześniej myślałem ze 2.20 M54B22 wymarzony dla mnie bedzie jakbym zmienic chciał ale tez masa ludzi pisze, ze dolewa litrami olej.../w zasadzie wiekszosc/
w poliftach nie ma cudsilników :)
wszystko olej bierze :)

czy to 2.2 czy 2.5 czy 3.0
ilość zależy od kondycji konkretnego egzemplarza.
spalanie 2.2 jest zblizone 2,5 a to do 3.0 :)
te R6 swoje muszą spalić :) - jak ma być ekonomicznie - to LPG

Awatar użytkownika
D3jw
Bywalec forum
Posty: 427
Rejestracja: 17/02/2017, 20:36
BMW: e46 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: D3jw » 03/01/2018, 16:45

Spectron pisze:silnik dobrze ciągnie od dołu
chyba jeszcze nie miałeś okazji w życiu jechać autem które 'ciągnie' od dołu :lol: :lol:
Tyle i aż tyle z bolaczek tego silnika.
zabrzmiało ironią :lol: :lol: bardziej trafne w tym przypadku byłoby uświadomić autora tematu, może przyszłego właściciela jaki jest koszt wyeliminowania tych 'bolączek'

Wszedłem w twój temat i...
-kompletne sprzęgło Luk ( docisk, łożysko i tarcza)
-remont całej głowicy kompletny + uszczelki
-nowy zestaw rozrządu SWAG,
-serwis olejowy
Sprawdzałem też ceny wtrysków paliwa do N42B20A i B18 - najniżej 480zł za sztukę :/ pozostaje mi zostać przy obecnej używanej.

Brzmi zachęcająco, nie powiem że nie :lol:

Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1698
Rejestracja: 15/04/2016, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: Palec11 » 03/01/2018, 18:07

Tak czytam i czytam i powiem tyle jeśli chcesz BMW E46 po lifcie to miej po prostu pieniądze w rezerwie ... Problemem BMW jest właśnie to że to jest BMW (będziesz miał wydatek) I nie ma znaczenia czy to M54 czy N42 obydwa te silniki są koszto genne i zależy kto co i na ile jest w stanie zakceptować ...

Obydwa wpierdzielają olej obydwa pocą się z uszczelek jak nie miska to pokrywa zaworow jeden i drgui silnik często łapie lewe powietrze psuje się osprzęt pękają chłodnice zbiorniczki wyrównawcze węże się pocą bla bla bla mozna wymieniać i wymieniać ... Tutaj każdy wiesza psy na N42 chwali M54 bo to jest po prostu fajne (a większość nawet nie miała do czynienia z N42). Widziałem sporo 330 kilku znajomych nawet ma jeździłem tym fakt że świetnie jeździ ale każdemu wpierdziela olej (czytaj wymiana pierścieni (poniekąd kapitalny)). I większość posiadaczy M54 ma z tym problem. I co raz coś im się psuje a to przepływka a to disa do wymiany a to bagnet z rurką od odmy zapchany bla bla bla ... itd

W BMW po lifcie problemem jest osprzęt i pierścienie (w przypadku N42 uszelniacze zaworowe) Cały czas ktoś ma problem a to z pompą wspomagania a to coś w napędzie itd ... Sam ostanio musiałem serwo wymienić i alternator ( i silnik nic do tego nie ma) Kluczem jest to żeby kupić auto w jak najlepszym stanie i liczyć na fart :P
Ja osobiście mam N42 i musiałem wymienić cewkę i zrobić uszczelniacze zaworowe i tak naprawdę tylko to musiałem robić przy tym silniku a reszta to moja fanaberia i dążenie do "fabrycznego stanu hah ^^ ) Problemem N42 jest to że są do nowsze bardziej skomplikowane silniki i wymagają dobrych diagnostów bo M54 to byle mirek ze stodoły może naprawiać to jest siła tego silnika że części od groma i każdy to naprawić umie ... I tyle w temacie ^^ Fakt że niektóre części są tańsze niż np w N42 ale znowu w M54 zostawisz te pieniądze w dolewkach oleju albo paliwie ... i tak można się kłócić do jutra o M54 czy N42 ... Tak naprawdę najlepsze silniki to przed liftowe tam też psuje się sporo rzeczy ale nie piją oleju bo tam wszystko jest zrobione tak jak być powinno.

I co do wadliwego rozrządu w tam faktycznie ten rozrząd jest dziwny ale cały zestaw kosztuje 350 zł ... + robota czy to tak dużo ? W innych markach trzeba regularnie paski wymieniać i to też kosztuje sporo a w N42 wymienisz rozrząd i masz spokój na długi czas ... Są tą 15 letnie i więcej auta to kur... wiadomo że się psują ...


Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1231
Rejestracja: 05/01/2016, 9:06
BMW: E46 320i Sedan
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JM38437
Lokalizacja: przed monitorem
Kontakt:

Post autor: Szczurson » 03/01/2018, 19:48

Palec po części dobrze mówi - czy to N42/N46 czy M52TU/M54 jak kupisz rzęcha to będzie kosztowało sporo. Rzecz tylko w tym, jakie jest prawdopodobieństwo trafienia takiego egzemplarza i problemów, a tu chyba niestety auta z N42 będą dominować. BTW, nie wiem czemu mówicie tylko o M54, tym bardziej, że jeśli spojrzymy na linki wrzucone przez kolegę, to zobaczymy, że to raczej będzie niskobudżetowe auto, a co za tym idzie i starsze i prawdopodobnie z M52TU pod maską (które już nie jest tak olejożerne jak M54).

Reasumując - chyba najlepszym i najpewniejszym rozwiązaniem dla Ciebie kolego będzie poszukać albo auta z M43 albo M52TUB20 (jeśli chcesz do 2 litrów) pod maską.
Moja Bunia (klik w obrazek) :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1698
Rejestracja: 15/04/2016, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: Palec11 » 03/01/2018, 19:55

A jak chcesz koniecznie po lifcie to kupujesz szrota N42 i wstawiasz M52B28 z kolektorem z 3.0 i masz auto które nie pije oleju jedzie lepiej jak 2.5 M54 i niewiele gorzej jak 3.0 :P a psuje się podbnie :P

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 3215
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 03/01/2018, 20:59

Najlepiej niech kupi diesla, one wcale się nie psują :lol: trochę wszyscy się zapędzili..szczególnie z 330i w budżecie ok 9k 8) jak kolega trochę zwiększy to śmiało może szukać 323i, bardzo przyjemna wersja, jak nie to 320i m52tub20 a jak ma być ekonomicznie to 318i m43tub19 i tyle :good:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

Spectron
Bywalec forum
Posty: 264
Rejestracja: 05/07/2015, 13:12
BMW: E46 318i N42B20
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: Spectron » 05/01/2018, 7:45

D3jw pisze:
Spectron pisze:silnik dobrze ciągnie od dołu
chyba jeszcze nie miałeś okazji w życiu jechać autem które 'ciągnie' od dołu :lol: :lol:
Tyle i aż tyle z bolaczek tego silnika.
zabrzmiało ironią :lol: :lol: bardziej trafne w tym przypadku byłoby uświadomić autora tematu, może przyszłego właściciela jaki jest koszt wyeliminowania tych 'bolączek'

Wszedłem w twój temat i...
-kompletne sprzęgło Luk ( docisk, łożysko i tarcza)
-remont całej głowicy kompletny + uszczelki
-nowy zestaw rozrządu SWAG,
-serwis olejowy
Sprawdzałem też ceny wtrysków paliwa do N42B20A i B18 - najniżej 480zł za sztukę :/ pozostaje mi zostać przy obecnej używanej.

Brzmi zachęcająco, nie powiem że nie :lol:
Większość rzeczy zrobiłem nie dlatego ze nie działały, zrobilem je by jeździć przez długi czas i nie zmieniać samochodu. Mam drugi N42B18 w sedanie taki do dziadowania dla braciaka i zmieniony profilaktycznie rozrzad i uszczelniacze, nic sie nie psuje a silnim jest katowany.

Jeździlem samochodami, ktore ciągną od dolu a ten w porownaniu do M52B20 czy nawet nowszego w E90 170km w dolnym zakresie obrotow lepiej sobie radzi.

Nadmienię iż często podkreślam, ze wymieniam rzeczy/robie remont zeby miec stan fabryczny - tym sie kieruje przy samochodach uzywanych by jeździć pewnie.

Kupiłbym M54 tez zrobilbym rozrzad i glowice sprawdzil sprzeglo po zakupie.

Bardzo dobrze jest nie znać tematu a wypowiedzieć się panie D3jw


ODPOWIEDZ

Wróć do „Kupuję BMW E46”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości