Pewne tarcze hamulcowe

Sideway
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 31 lip 18, 13:49
BMW: e46 330i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Czestochowa
VIN: ???????

#1

Post autor: Sideway »

Czas zmienic tarcze w moim e46 330i, a mechanik straszy ze niektore bija i jest problem ze zwrotem.
Planowalem zamienic na OEM (Zimmermany) ale teraz sie boje.
Prosze o rekomendacje sprawdzonych zastawow klocki/tarcze (na droge raczej niz na tor). Zalezy mi na nowych wrazeniach. Pare lat temu moglo byc wszystko ok, a teraz?
Seba
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7203
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#2

Post autor: scghost »

textar albo ate wystarczą
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Sideway
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 31 lip 18, 13:49
BMW: e46 330i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Czestochowa
VIN: ???????

#3

Post autor: Sideway »

Dzieki za podpowiedz. Mam nadzieje ze wiadomosci sa swiezo sprawdzone :)
Ktos chce dodac cos o zetawach OEM? Moze Bosch?
Seba
Sideway
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 31 lip 18, 13:49
BMW: e46 330i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Czestochowa
VIN: ???????

#4

Post autor: Sideway »

scghost pisze: 31 lip 18, 14:19 textar albo ate wystarczą
Bardzo fajny kanal! Polecam!
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10302
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

Ja do siebie wrzucę ate pd (nacinane) i do tego klocki ate ceramic, przetestowałem taki zestaw w 320d+ i sprawdza się idealnie, więc mogę polecić. Ogólnie jest problem z tarczami pod Twoją średnicę w e46, wiele osób narzeka, ale trzeba pamiętać o prawidłowym montażu oraz pomiarze bicia piast.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
yeti
Bywalec forum
Posty: 247
Rejestracja: 10 sty 18, 19:22
BMW: 320
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: swarzędz

#6

Post autor: yeti »

jako że miałem okres w życiu i robiłem po 35-40tyś rocznie to trochę klocków i tarcz zjechałem.

najlepiej wspominam tarcze ate power disc i klocki ate, lato zima, suche czy mokre wciąż równo przewidywalne, co o textarach nie mogę powiedzieć. Jurid również polecam. Ostatnio w dosyć lekkim aucie używałem zestawu tarcze mikody zwykłe i klocki jurid po 18tyś łapły lekkie bicie
Awatar użytkownika
wuodek
Bywalec forum
Posty: 727
Rejestracja: 7 mar 15, 15:29
BMW: 320i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Bytom

#7

Post autor: wuodek »

maniek21112 pisze: 31 lip 18, 16:04 Ja do siebie wrzucę ate pd (nacinane) i do tego klocki ate ceramic, przetestowałem taki zestaw w 320d+ i sprawdza się idealnie, więc mogę polecić.
Jak to się ma do tego że wszędzie odradzają klocki ceramiczne do nawiercanych/nacinanych tarcz?
Chcę do siebie dać ceramiczne a mam nawiercane tarcze.
Zapraszam do galerii mojej czerwonej strzały. Klik w obrazek :)
Obrazek
Zapraszam też na fanpage:
https://www.facebook.com/Japan.AiRed/
Adam1003
Bywalec forum
Posty: 67
Rejestracja: 27 lis 17, 10:26
BMW: 5 G30
Rok produkcji: 2017
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Kleczew

#8

Post autor: Adam1003 »

Nie wolno stosować z tarczami nacinanymi, z wierconymi/nawiercanymi można aczkolwiek mija się to z celem.
Tarcze wiercone/nawiercane zakłada się żeby podnieść skuteczność bo to mają na celu, klocki ceramiczne to natomiast niższa skuteczność więc działania przeciwstawne :)

Jeżeli skuteczność to tarcze Zimmermann Sport np z klockami Ferodo Premer, jeżeli spokojna jazda i czyste felgi to tarcze gładkie (zimmermann, textar, brembo, trw, ate) i do tego klocki ceramiczne (ate, jurid, trw, textar)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10302
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#9

Post autor: maniek21112 »

Adam1003 pisze: 1 sie 18, 14:55 Nie wolno stosować z tarczami nacinanymi, z wierconymi/nawiercanymi można aczkolwiek mija się to z celem.
Tarcze wiercone/nawiercane zakłada się żeby podnieść skuteczność bo to mają na celu, klocki ceramiczne to natomiast niższa skuteczność więc działania przeciwstawne :)
To u mnie przeciwstawne działania spowodowały, że ate pd + ceramic są efektywniejsze, a co dla mnie bardzo ważne bardziej odporne na fading, od jurid gładkie + texar a w bonusie przez połowę grubości klocka czyste felgi, więc jak takie są efekty czegoś co nie wolno to mi to odpowiada :muzyka:
Adam1003 pisze: 1 sie 18, 14:55Jeżeli skuteczność to tarcze Zimmermann Sport np z klockami Ferodo Premer, jeżeli spokojna jazda i czyste felgi to tarcze gładkie (zimmermann, textar, brembo, trw, ate) i do tego klocki ceramiczne (ate, jurid, trw, textar)
Ja dziękuję za zimmermanny, które wymieniasz na pierwszym miejscu a gną się na potęgę oraz w wersji nawiercanej pękają :no:
wuodek pisze: 1 sie 18, 13:47
maniek21112 pisze: 31 lip 18, 16:04 Ja do siebie wrzucę ate pd (nacinane) i do tego klocki ate ceramic, przetestowałem taki zestaw w 320d+ i sprawdza się idealnie, więc mogę polecić.
Jak to się ma do tego że wszędzie odradzają klocki ceramiczne do nawiercanych/nacinanych tarcz?
Chcę do siebie dać ceramiczne a mam nawiercane tarcze.
Tak jak napisałem zestaw ten przetestowałem, wbrew opinii sprzedawców, w 320d po programie, ponieważ świeże (max 2 tys. km) juridy + klocki texar nie spełniały moich oczekiwać podczas autostradowych dohamowań, poza tym bez zastrzeżeń. Po zmianie okazało się, że wyżej wymieniony zestaw ate sprawdza się lepiej w każdych warunkach.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Adam1003
Bywalec forum
Posty: 67
Rejestracja: 27 lis 17, 10:26
BMW: 5 G30
Rok produkcji: 2017
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Kleczew

#10

Post autor: Adam1003 »

maniek21112 pisze: 1 sie 18, 16:28 To u mnie przeciwstawne działania spowodowały, że ate pd + ceramic są efektywniejsze, a co dla mnie bardzo ważne bardziej odporne na fading, od jurid gładkie + texar a w bonusie przez połowę grubości klocka czyste felgi, więc jak takie są efekty czegoś co nie wolno to mi to odpowiada :muzyka:
Nie jestem zwolennikiem nacinanych bo nie dają takiej odczuwalnej poprawy skuteczności jak perforowane ale znam dużo przypadków osób, którym odpowiada taki zestaw :) Niestety jeżeli chodzi o łączenie nacinanych z ceramicznymi to wiele przypadków przerobiliśmy gdzie nie pracowało to wcale, hamulce zaczynały zrywać i trzepać kierownicą po kilkuset kilometrach bo dodatek transferowy pozapychał nacięcia.
maniek21112 pisze: 1 sie 18, 16:28 Ja dziękuję za zimmermanny, które wymieniasz na pierwszym miejscu a gną się na potęgę oraz w wersji nawiercanej pękają :no:
Przez 23 lata nie zawiodły ani razu, zresztą nie bez powodu są stawiane jako nr 1 i są na pierwszy montaż w Audi, BMW czy Porsche :)
maniek21112 pisze: 1 sie 18, 16:28 Tak jak napisałem zestaw ten przetestowałem, wbrew opinii sprzedawców, w 320d po programie, ponieważ świeże (max 2 tys. km) juridy + klocki texar nie spełniały moich oczekiwać podczas autostradowych dohamowań, poza tym bez zastrzeżeń. Po zmianie okazało się, że wyżej wymieniony zestaw ate sprawdza się lepiej w każdych warunkach.
W lekkim aucie ma to prawo bytu, niestety w czymś większym i mocniejszym już bez szans. A co do nacinane + ceramiczne to nie opinia sprzedawców tylko ATE mówi by nie stosować takich połączeń

No ale doświadczenie mówi mi, że ile osób tyle dobrych zestawów, każde podpasuje co innego, każdy jeździ inaczej, każde auto jest inne więc najlepiej samemu dopasować coś pod siebie bo złotego środka nie ma.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ hamulcowy”