Pewne tarcze hamulcowe

Sideway
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 31 lip 18, 13:49
BMW: e46 330i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Czestochowa
VIN: ???????

#11

Post autor: Sideway »

Dziekuje pieknie za dotychczasowe podpowiedzi i licze na wiecej gdyz sam jestem nowym posiadaczem e46. Uwielbiam to auto i chcialbym je zatrzymac do emerytury :D Licze na wyrozumialosc.
Nacinane ani wiercone tarcze mnie nie interesuja. Kwestja gustu, dla mnie solidne wystarcza.
Natomiast co do klockow jeszcze nie mam zdania. Raczej nie dbam o pyl na feldze. Chcialbym za to miec "mocne" hamulce. Po zamianie opon na Michelin PS4 zdaje mi sie ze sila hamowania nie dorasta do przyczepnosci opoon (przyspieszenie zreszta tez :o). Czesciowo jest to wina zbyt nadopiekunczego ABS. Czy jest mozliwiosc porgamowania sily ABS gdzies w ECU? To bylo by dobre :)
Slysze tez od znawcow ze teflonowe przewody hamulcowe w oplotce pomagaja odrobine z czasem reakcji calego ukladu.
Seba
Bemben
Bywalec forum
Posty: 69
Rejestracja: 17 paź 13, 7:46
BMW: 330CiT
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: J-w
VIN: jt66708
Płeć:

#12

Post autor: Bemben »

Od siebie polecam Brembo max + klocki ebc greenstuff lub redstuff.
brodacz
Bywalec forum
Posty: 40
Rejestracja: 12 sie 15, 18:25
BMW: 318CI coupe, 330CI coupe
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: krk

#13

Post autor: brodacz »

Rozumiem że nacięcia to kwestia gustu lecz ja osobiście polecam. Mam rotinger nawiercane i nacinane, przód dodatkowo utwardzony tarcze były galwanizowane do tego klocki TRW, cały zestaw zamawiałem od producenta z rabatem wyszło coś koło 1200. Hamują zdecydowanie lepiej od tego co było wcześniej.
Adam1003
Bywalec forum
Posty: 67
Rejestracja: 27 lis 17, 10:26
BMW: 5 G30
Rok produkcji: 2017
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Kleczew

#14

Post autor: Adam1003 »

Nacinanie nic nie wnosi do tematu poza szybszym zużycie i hałasem podczas hamowania. Wystarczy popatrzeć na jeden fakt: weźmy pod uwagę np Mercedesa ze sport pakietem, BMW M..., Audi Rs..., Porsche np 911, mamy tam fabrycznie tarcze nacinane czy perforowane ? :) No właśnie

Nacinane tarcze odnajdują zastosowanie w rajdach gdzie mają za zadanie ścinanie utlenionej, spalonej mieszanki, która ma dużo niższy współczynnik tarcia. Tyle, że tam są inne klocki, inne warunki i klocki nie mają wytrzymywać więcej jak kilkaset km.
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#15

Post autor: Broder »

Bemben pisze: 2 sie 18, 10:25 Od siebie polecam Brembo max + klocki ebc greenstuff lub redstuff.
Cos jak uzywanie slickow do jazdy po bulki. Przeciez takie klocki dzialaja dopiero po nagrzaniu ...
Ja Textarow nie polceam, moge za to polecic tarcze ate, bosch i zimermanny. Klocki Ate Ceramic - zero pylenia,hamuja jak trzeba bez wydawania dziwncyh dzwiekow
Obrazek
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#16

Post autor: MARC »

Każdy powie coś innego. Nie ma złotego środka bo to zależy od partii tarcz.

Ja np nie polecę zimmermann'a.
Adam1003
Bywalec forum
Posty: 67
Rejestracja: 27 lis 17, 10:26
BMW: 5 G30
Rok produkcji: 2017
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Kleczew

#17

Post autor: Adam1003 »

Pewnie, że tak, każdy jeździ inaczej, każdy potrzebuje czegoś innego. Jak to mówią jeden woli żonę a drugi teściową :D

W moim przypadku tam gdzie nic innego nie dawało rady tam Zimmermann przychodził z pomocą i problem znikał i to nie mówię o 10 czy 100 przypadkach :)
Bemben
Bywalec forum
Posty: 69
Rejestracja: 17 paź 13, 7:46
BMW: 330CiT
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: J-w
VIN: jt66708
Płeć:

#18

Post autor: Bemben »

Broder pisze: 9 sie 18, 16:51
Bemben pisze: 2 sie 18, 10:25 Od siebie polecam Brembo max + klocki ebc greenstuff lub redstuff.
Cos jak uzywanie slickow do jazdy po bulki. Przeciez takie klocki dzialaja dopiero po nagrzaniu ...

Greenstuff dzialaja po nagrzaniu? Poczytaj w jakich temperaturach dzialaja.
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#19

Post autor: Broder »

Bemben pisze: 10 sie 18, 11:40
Broder pisze: 9 sie 18, 16:51
Bemben pisze: 2 sie 18, 10:25 Od siebie polecam Brembo max + klocki ebc greenstuff lub redstuff.
Cos jak uzywanie slickow do jazdy po bulki. Przeciez takie klocki dzialaja dopiero po nagrzaniu ...

Greenstuff dzialaja po nagrzaniu? Poczytaj w jakich temperaturach dzialaja.
Mam bezposredni kontakt z osoba ktora sprzedaje takie klocki wiec czytac nie musze, info z peirwszej reki. Green to syf, a red j.w.
sila poczatkowa jest slaba, kolocki nabieraja sprawnosci w temperaturze, mimo wszystko wiele osob narzeka na ebc.
Nie wiem jak z tarczami ktore polecasz bo Max'ow nie uzywalem, ale zwykle Brembo sa chyba z plasteliny i zuzywaja sie szybko jak tanie Delphi
Obrazek
Bemben
Bywalec forum
Posty: 69
Rejestracja: 17 paź 13, 7:46
BMW: 330CiT
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: J-w
VIN: jt66708
Płeć:

#20

Post autor: Bemben »

Na brembo max zrobilem z kilkadziesiat tysiecy kilometrow najpierw w e36 teraz e46 i sa wporzadku, koledze polecilem i tez kupil, ale juz mialy inne naciecia (prawdopodobnie podropki) i wytarlo je na gladko po paru tysiacach. Dzieki za informacje o ebc. Pozdro.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ hamulcowy”