PDC problem po swapie
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 15 lis 18, 16:01
- BMW: E46 330D
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Zelów
Cześć,
Kupiłem niedawno E46 330D 204KM, która fabrycznie była w automacie, ale jako, że poprzedniemu właścicielowi zaczęło coś w nim dolegać, postanowił zrobić swapa na manualną skrzynię. Oddał auto do "ludzi którzy się na tym znają" i odebrał auto już po swapie. Teraz ja się z nim męczę
Otóż, mechanicy którzy robili swapa zrobili to wydaje mi się nie do końca ze sztuką, ponieważ nie zakodowali żadnych informacji nt. manualnej skrzyni; zostawili komputer od automatu, żeby auto bylo w stanie odpalić.
Ostatnio udało mi się ogarnąć trochę obsługę INPY i NCS'a i wywaliłem wszelkie informacje dotyczące automatu z auta, tzn. w EWS, KMB i MK60 (wszędzie ustawione na skrzynię manualną). Idąc dalej usunąłem z FA dane dotyczące skrzyni automatycznej, także teraz nie pozostało już chyba nic, poza ew softem w DDE, co mogłoby dawać znać, że auto było w automacie.
A teraz do sedna, czyli mój problem:
Nie działa PDC oraz opuszczanie lusterka pasażera po wbiciu wstecznego.
Sam czujnik wstecznego był przez mechaników zamontowany i podpięty pod odpowiednie przewody idące wcześniej do przekaźnika, który działał z automatem. Światła wsteczne po wrzuceniu biegu też działają. Sam moduł PDC jest sprawny (miałem błąd jednego czujnika, ale został wymieniony) . Po zakodowaniu, aby PDC uruchamiało się wraz z przekręceniem kluczyka w stacyjce wszystko ładnie działa tak, jak powinno. Kiedy jednak ustawię, żeby uruchamiał się po wbiciu wstecznego nastaje cisza. W INPIe sprawdziłem i po zmianie biegu w zakładce READ STATUS pole REVERSE GEAR pozostaje w stanie NOT SHIFTED, a PDC STATUS pozostaje NOT ACTIVE.
Zastanawiam się czy sygnał biegu wstecznego do modułu PDC nie powinien iść po szynie CANBUS, a nie po pinie 12, jak na zdjęciu. (Podczas zmiany kodowań pole "trailer signal via" zmieniało się z pin 7 na BUS - jeśli to ma jakieś znaczenie)
Czy ktoś z szanownie to czytających ma jakiś pomysł co mógłbym jeszcze zrobić?
------------------------------------------
EDIT
Chciałbym spróbować zaktualizować (i przy okazji zmienić) soft/mapę DDE do wersji manualnej, ponieważ teraz komputer odcina moment powyżej 3,5k obrotów (czekając na zmianę biegu przez automat). Czy ktoś ma wiedzę, że jak zaktualizuję soft to nowy wejdzie pod skrzynię manualną (jako, że usunąłem z FA informację o automatycznej)?
------------------------------------------
EDIT2
Ogarnięte.
Należało podłączyć sygnał ze świateł lub czujnika cofania pod pin 12 PDC.
Kupiłem niedawno E46 330D 204KM, która fabrycznie była w automacie, ale jako, że poprzedniemu właścicielowi zaczęło coś w nim dolegać, postanowił zrobić swapa na manualną skrzynię. Oddał auto do "ludzi którzy się na tym znają" i odebrał auto już po swapie. Teraz ja się z nim męczę
Otóż, mechanicy którzy robili swapa zrobili to wydaje mi się nie do końca ze sztuką, ponieważ nie zakodowali żadnych informacji nt. manualnej skrzyni; zostawili komputer od automatu, żeby auto bylo w stanie odpalić.
Ostatnio udało mi się ogarnąć trochę obsługę INPY i NCS'a i wywaliłem wszelkie informacje dotyczące automatu z auta, tzn. w EWS, KMB i MK60 (wszędzie ustawione na skrzynię manualną). Idąc dalej usunąłem z FA dane dotyczące skrzyni automatycznej, także teraz nie pozostało już chyba nic, poza ew softem w DDE, co mogłoby dawać znać, że auto było w automacie.
A teraz do sedna, czyli mój problem:
Nie działa PDC oraz opuszczanie lusterka pasażera po wbiciu wstecznego.
Sam czujnik wstecznego był przez mechaników zamontowany i podpięty pod odpowiednie przewody idące wcześniej do przekaźnika, który działał z automatem. Światła wsteczne po wrzuceniu biegu też działają. Sam moduł PDC jest sprawny (miałem błąd jednego czujnika, ale został wymieniony) . Po zakodowaniu, aby PDC uruchamiało się wraz z przekręceniem kluczyka w stacyjce wszystko ładnie działa tak, jak powinno. Kiedy jednak ustawię, żeby uruchamiał się po wbiciu wstecznego nastaje cisza. W INPIe sprawdziłem i po zmianie biegu w zakładce READ STATUS pole REVERSE GEAR pozostaje w stanie NOT SHIFTED, a PDC STATUS pozostaje NOT ACTIVE.
Zastanawiam się czy sygnał biegu wstecznego do modułu PDC nie powinien iść po szynie CANBUS, a nie po pinie 12, jak na zdjęciu. (Podczas zmiany kodowań pole "trailer signal via" zmieniało się z pin 7 na BUS - jeśli to ma jakieś znaczenie)
Czy ktoś z szanownie to czytających ma jakiś pomysł co mógłbym jeszcze zrobić?
------------------------------------------
EDIT
Chciałbym spróbować zaktualizować (i przy okazji zmienić) soft/mapę DDE do wersji manualnej, ponieważ teraz komputer odcina moment powyżej 3,5k obrotów (czekając na zmianę biegu przez automat). Czy ktoś ma wiedzę, że jak zaktualizuję soft to nowy wejdzie pod skrzynię manualną (jako, że usunąłem z FA informację o automatycznej)?
------------------------------------------
EDIT2
Ogarnięte.
Należało podłączyć sygnał ze świateł lub czujnika cofania pod pin 12 PDC.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 0 Odpowiedzi
- 1010 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: bumek00
-
- 7 Odpowiedzi
- 4058 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: lukasz9501
-
- 6 Odpowiedzi
- 3174 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Kunio
-
- 11 Odpowiedzi
- 3650 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Broder
-
- 7 Odpowiedzi
- 3839 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Adaszko
-
- 12 Odpowiedzi
- 2533 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 0 Odpowiedzi
- 21 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: bartrej
-
- 0 Odpowiedzi
- 1999 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: konrados94
-
- 14 Odpowiedzi
- 3602 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: HoQ
-
- 4 Odpowiedzi
- 1593 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112