Parę słów o paliwach
Regulamin forum
Uprasza się wszystkich myślących użytkowników internetu o nie zadawanie tutaj pytań związanych z mechaniką samochodową! Dla mechaniki mamy przeznaczone mnóstwo innych działów!
Uprasza się wszystkich myślących użytkowników internetu o nie zadawanie tutaj pytań związanych z mechaniką samochodową! Dla mechaniki mamy przeznaczone mnóstwo innych działów!
-
- Specjalista
- Posty: 3184
- Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
- BMW: Lexus is 220d
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
Wiem że kiedyś był lotos , potem kto inny wygrał przetarg na transport i nie mam pojęcia kto wozi. Najlepiej podejść do okienka i zapytać Oczywiście mowa o Gdańsku.
Mój --- > lexus is 220d
-
- Specjalista
- Posty: 3184
- Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
- BMW: Lexus is 220d
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
Przejezdziłem 3 pełne baki na dodatku i spalanie spadło mi o 1 litr Różnicy w mocy już nie czuje , ale po 1szym dolaniu auto zrobiło się żywsze.
Mój --- > lexus is 220d
-
- Specjalista
- Posty: 3184
- Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
- BMW: Lexus is 220d
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
Mały up , zdjęcie myślę mówi wszystko 25 zł dałem za 1 litr , porównałem i to samo zapach konsystencja mieszanie z ropą.
Obecnie leje 100 ml na 60L paliwa i wszystko ok.
Obecnie leje 100 ml na 60L paliwa i wszystko ok.
Mój --- > lexus is 220d
-
- Specjalista
- Posty: 3184
- Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
- BMW: Lexus is 220d
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
Nie mam spektrometru , ale tym najłatwiej byłoby zrobić , potem nałożyć wykresy i wsio byłoby widać. Ja mam do asfaltu sprzęt penetrometry , kubki , wiskozymetry itd nawet destylarkę mam na której strach robić, bo prowadzić destylacje na rozpuszczalniku przy prawie 400 stopniach C to na prawdę trzeba mieć nawalone... no ale normy tego wymagają.
Mój --- > lexus is 220d
-
- Specjalista
- Posty: 3184
- Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
- BMW: Lexus is 220d
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
Takie drobne info , wyjezdziłem jeden bak bez dodatku i spalanie po mieście miałem 8,1-8,2 przy normalniej jezdzie. Zalazłem dodatek i znowu mam niższe na poziomie 7,2-7,3 litra Pewnie efekt placebo, ale chyba dupohamownia mówi, że ciut lepiej się zbiera.
Następnym do testów będą chyba dodatki do oleju silnikowego archoil czy jakieś takie coś
Następnym do testów będą chyba dodatki do oleju silnikowego archoil czy jakieś takie coś
Mój --- > lexus is 220d
-
- Bywalec forum
- Posty: 83
- Rejestracja: 22 lip 16, 18:04
- BMW: 320i
- Rok produkcji: 99
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Stalowa Wola
- VIN: JM37583
na początek zaznaczę, że bardzo ciekawy temat sam żyłem w przekonaniu, że paliwo Pb98 zwiększa osiągi.. nieznacznie, dlatego lałem Pb95. Jak nie widać różnicy to po co przepłacać. Jednak po przeczytaniu tego wątku postanowiłem poczytać parę artykułów w sieci i jest między paliwami mała różnica, Pb98 dzięki zawartym "dodatkom" w lepszej kondycji pozostawia silnik. Lepsze jest spalanie, czyści silnik i wytworzone ciśnienie rozchodzi się w dobrym kierunku nie powodując charakterystycznego metalowego stuku.
Dobry artykuł, krótki i wyjaśniający o co w tych paliwach chodzi:
http://www.e-petrol.pl/jakosc-paliw/87371/95-czy-moze-98
a także porównanie paliw na rynku, dla tych co lubią wykresy:
http://www.scigacz.pl/Benzyna,a,osiagi,lepsza,E95,czy,E98,16094.html
Podsumowując, widzę całą sprawę tak:
Jak forumowicze mają czas i chęci na kupowanie dodatków do benzyny i laniu ich po zatankowaniu do zbiornika Pb95 to można jak najbardziej. Jak ktoś ceni sobie czas i wygodę to leje prosto do baku Pb98 .
Poza tam mała wyliczanka:
zalewam cały bak 60l paliwem Pb98 które jest droższe o 30 groszy od Pb95. Razem zapłacę więcej na jednym zbiorniku 18 zł. Ile kosztuje butelka dodatku (pomijając ten na forum 1l za 25zł)?
do wlewania dodatków nic nie mam, poza tym sam chyba wleję sobie buteleczkę VALVOLINE od czasu do czasu dla pewności, wiem co wlewam i znam jego działanie.
BMW 320i R6 sedan
-
- Specjalista
- Posty: 3184
- Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
- BMW: Lexus is 220d
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
Jak sobie liczyłem różnicę pomiędzy całym bakiem paliwa zwykłego a paliwa premium to mam w tej cenie 1 litr dodatku a i jeszcze zostanie mi na pare groszy na gume turbo
Po za tym jesteś pewien że przy zrzucie paliwa będzie odpowiednia ilość dodatków które ma dostrzykiwać kierowca do paliwa premium ? Albo że wpuści wszystko na raz i pójdzie to w większym stężeniu dla paru osób. Dolej ten dodatek do ropy i zobacz czy bez wymieszania / wstrząśnięcia szybko ładnie się rozpuści w całości. Może jak będę miał chwilę to zrobię foto. Wygląda to jak jakaś zawiesina.
Ogromnie żałuję , że nie monitorowałem wtrysków przed laniem dodatku, ale korekty które mam są baaaardzo zdrowe. Obstawiam, że na pewno dodatek się do tego przyczynił , ale nie mam na to żelaznego dowodu. PS ta mam nowy silnik , ale tylko silnik , bez wtrysków Kto śledzi mój temat ten wie co i jak ale jeszze tutaj podrzucę wartości.
Wg dokumentacji technicznej wtryski mają chodzić w zakresie
A chodzą
#1 -0,2
#2 0,3
#3 0,1
#4 0,0
Także zdrowe. Będę sobie czasem sprawdzał odczyty live data czy wartości się trzymają.
PS może jest jakiś ochotnik do sprawdzenia korekcji przed dugoterminowym testem paliwa z dodatkami ? Wtedy byśmy mieli większą pewność co do moich wyników.
Po za tym jesteś pewien że przy zrzucie paliwa będzie odpowiednia ilość dodatków które ma dostrzykiwać kierowca do paliwa premium ? Albo że wpuści wszystko na raz i pójdzie to w większym stężeniu dla paru osób. Dolej ten dodatek do ropy i zobacz czy bez wymieszania / wstrząśnięcia szybko ładnie się rozpuści w całości. Może jak będę miał chwilę to zrobię foto. Wygląda to jak jakaś zawiesina.
Ogromnie żałuję , że nie monitorowałem wtrysków przed laniem dodatku, ale korekty które mam są baaaardzo zdrowe. Obstawiam, że na pewno dodatek się do tego przyczynił , ale nie mam na to żelaznego dowodu. PS ta mam nowy silnik , ale tylko silnik , bez wtrysków Kto śledzi mój temat ten wie co i jak ale jeszze tutaj podrzucę wartości.
Wg dokumentacji technicznej wtryski mają chodzić w zakresie
A chodzą
#1 -0,2
#2 0,3
#3 0,1
#4 0,0
Także zdrowe. Będę sobie czasem sprawdzał odczyty live data czy wartości się trzymają.
PS może jest jakiś ochotnik do sprawdzenia korekcji przed dugoterminowym testem paliwa z dodatkami ? Wtedy byśmy mieli większą pewność co do moich wyników.
Mój --- > lexus is 220d
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 1 Odpowiedzi
- 1963 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dobrodziej_1983
-
- 1 Odpowiedzi
- 2159 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 3 Odpowiedzi
- 1587 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Miłosz
-
- 10 Odpowiedzi
- 4380 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: JasiuNJ
-
- 5 Odpowiedzi
- 7284 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mariorz