Opóźniona reakcja na pedał gazu 320d.
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
Tu też bym postawił na przepływomierz. Jak macie możliwość to sprawdźcie live data np. na INPA.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
- rafał18
- Partner forum
- Posty: 1731
- Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
- BMW: e46 touring 2.0d
- Rok produkcji: 99
- Państwo: Islandia
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: kef
zdecydowanie lepiej wrozyćDobrodziej_1983 pisze:Tu też bym postawił na przepływomierz. Jak macie możliwość to sprawdźcie live data np. na INPA.
-
- Bywalec forum
- Posty: 100
- Rejestracja: 29 lut 16, 19:52
- BMW: E46 Touring M47DO1
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Skoki
- VIN: JL30767
Witam serdecznie.
Moj problem jest troche podobny. Od jakiś dwóch tygodni trapią moje auta spadki mocy. Raz jest dobrze a raz niedomaga. Przyspieszajac np na 4 biegu z 1500 obrotów ekonomizer dochodzi do np 14 litrów zatrzymuje się ... czuć ze auto jest zamulone odzywa po przekroczeniu 2200 i ekononizer również dochodzi do końca na piątym biegu jest podobnie. Jak jadę dynamicznie i zmieniam biegi przy 3 tysiącach idzie super ale nie często zasuwam nim tak dynamcznie bo po co... Byl czyszczony kolektor i egr wymienione przewody podciśnienia czyszczone elektrozawory. Pierwsze podejrzenia padly na przeplywke ale jak podlaczylem auto pod kompa okazalo sie ze problem jest z za niskim cianieniem doladowania. Do 2200 obrotów ewidentnie ma za male ciśnienie np ecu oczekuje 2300 a moje wartości są na poziomie 1700-1800. Wczoraj wyciągnąłem i wyczyscilem czujnik z kolektora od doladowania. Byl zasyfiony wiec bylem pewien ze to przyczyna problemu... Niestety test drogowy szybko to zweryfikowal ze jestem w błędzie. Szukałem nieszczelności ale nie znalazłem. Psikalem tez samostartem i nic... Ktos jakies sugestie ma jeszcze ? W inpa zero błędów wartości przeplywki zawsze ciut więcej niz ecu oczekuje.
Moj problem jest troche podobny. Od jakiś dwóch tygodni trapią moje auta spadki mocy. Raz jest dobrze a raz niedomaga. Przyspieszajac np na 4 biegu z 1500 obrotów ekonomizer dochodzi do np 14 litrów zatrzymuje się ... czuć ze auto jest zamulone odzywa po przekroczeniu 2200 i ekononizer również dochodzi do końca na piątym biegu jest podobnie. Jak jadę dynamicznie i zmieniam biegi przy 3 tysiącach idzie super ale nie często zasuwam nim tak dynamcznie bo po co... Byl czyszczony kolektor i egr wymienione przewody podciśnienia czyszczone elektrozawory. Pierwsze podejrzenia padly na przeplywke ale jak podlaczylem auto pod kompa okazalo sie ze problem jest z za niskim cianieniem doladowania. Do 2200 obrotów ewidentnie ma za male ciśnienie np ecu oczekuje 2300 a moje wartości są na poziomie 1700-1800. Wczoraj wyciągnąłem i wyczyscilem czujnik z kolektora od doladowania. Byl zasyfiony wiec bylem pewien ze to przyczyna problemu... Niestety test drogowy szybko to zweryfikowal ze jestem w błędzie. Szukałem nieszczelności ale nie znalazłem. Psikalem tez samostartem i nic... Ktos jakies sugestie ma jeszcze ? W inpa zero błędów wartości przeplywki zawsze ciut więcej niz ecu oczekuje.
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
Może przyblokowany tłoczek w pozycji otwartej w EGR albo zapchany intercooler?
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
-
- Bywalec forum
- Posty: 100
- Rejestracja: 29 lut 16, 19:52
- BMW: E46 Touring M47DO1
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Skoki
- VIN: JL30767
Sprawdzę jeszcze raz ten egr... Co do ic może masz racje.. Jeszcze tej części nie czyscilem wiec w najbliższym wolnym terminie wezmę sie za niego. Dzieki za jakas wskazowke. Będę szperal. A elektrozawor wymienię na nowy tak dla świętego spokoju bo czyszczenie to na krotka metę jest tylko..
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 6 lut 18, 15:58
- BMW: E46 320d
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
Sanczo1988 co się okazało przyczyną?
Mam podobne objawy z tym że od 1000obr/min do 1500 jest totalny muł, nawet na 1biegu na śniegu kołem nie obruci chyba że jest bardzo ślisko. Następnie od 1500 do 2100-2300 idzie w miarę ale wciąż słabo, przysłanie trochę w tych granicach i ok 2500 obr. jest taki zryw jak powinien być po czym wskazanie na ekonomizerze spada w dół z 20 do 18 na 3biegu, 4biegu 16l/100km a na 5 wskazuje 10-12l wszystko jak dam gaz do dechy. Ten zryw czuć tylko do 3biegu i trwa niedłużej niż sekundę później w dalszym ciągu kręci się słabo na wyższych obrotach już do max obrotów.
Na diagnostyce błędów nie było ciśnienia są w porządku, przepływie czyściłem, kolektor ssący i ten czujnik w kolektorze, filtry takie jak powietrza, paliwa olej i filtr oleju wymienione po tym delikatnie wydaje mi się że minimalną różnice czuć ale w dalszym ciągu nie przypomina to nawet 90konnego diesla a jednostka jest 136KM.
Mam podobne objawy z tym że od 1000obr/min do 1500 jest totalny muł, nawet na 1biegu na śniegu kołem nie obruci chyba że jest bardzo ślisko. Następnie od 1500 do 2100-2300 idzie w miarę ale wciąż słabo, przysłanie trochę w tych granicach i ok 2500 obr. jest taki zryw jak powinien być po czym wskazanie na ekonomizerze spada w dół z 20 do 18 na 3biegu, 4biegu 16l/100km a na 5 wskazuje 10-12l wszystko jak dam gaz do dechy. Ten zryw czuć tylko do 3biegu i trwa niedłużej niż sekundę później w dalszym ciągu kręci się słabo na wyższych obrotach już do max obrotów.
Na diagnostyce błędów nie było ciśnienia są w porządku, przepływie czyściłem, kolektor ssący i ten czujnik w kolektorze, filtry takie jak powietrza, paliwa olej i filtr oleju wymienione po tym delikatnie wydaje mi się że minimalną różnice czuć ale w dalszym ciągu nie przypomina to nawet 90konnego diesla a jednostka jest 136KM.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10346
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Skoro twierdzisz, że ciśnienie doładowania jest ok, masa powietrza też to musi brakować paliwa. Swoją drogą jak i czym było to sprawdzane? Bo ja akurat obstawiam przepływomierz. Jaki masz numer przepływomierza? 0 928 400 314,0 928 400 468 czy 0 928 400 527?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 185
- Rejestracja: 9 paź 13, 13:10
- BMW: E46 330d+
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- VIN: PH96418
Sprawdź dokładnie przepływkę - jak nie zamyka się ekonomizer to często wskazuje to na jej awarię.
Jak masz możliwość to zrób sobie logi inpą lub nagraj sobie film z inpy - 3bieg i gaz w podłodze do czerwonego pola. Potem analizujesz wartości oczekiwane przez kompa i zmierzone przez przepływkę.
Jak masz możliwość to zrób sobie logi inpą lub nagraj sobie film z inpy - 3bieg i gaz w podłodze do czerwonego pola. Potem analizujesz wartości oczekiwane przez kompa i zmierzone przez przepływkę.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10346
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
W inpa nie ma wartości oczekiwanych masy powietrza dla m47 (136km), w ista jest taka opcja.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 1 Odpowiedzi
- 2120 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dawid0405
-
- 1 Odpowiedzi
- 1533 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 6 Odpowiedzi
- 3686 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: GolonBMW
-
- 4 Odpowiedzi
- 1007 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 1 Odpowiedzi
- 1564 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 0 Odpowiedzi
- 653 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: MrHaxx
-
- 6 Odpowiedzi
- 4781 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: lamaj13
-
- 1 Odpowiedzi
- 1474 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 9 Odpowiedzi
- 2870 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: DzonPrice
-
- 4 Odpowiedzi
- 1361 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112