Olej
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 7 maja 18, 14:46
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Puławy
Witam
Mam pytanie odnośnie wymiany oleju.
Sprowadziłem z Niemiec BMW e46 1.8 benzyna, 2003 r.kupione od pierwszego i jedynego wlasciciela z oryginalnym przebiegiem 187000km.
Zaprowadzilem do mechanika w celu wymiany oleju i filtrów. Mechanik zalał olej syntetyk z uwagi na ilość przejechanych km. Po przejechaniu ok 1200km zapaliła się na żółto kontrolka oleju i trzeba było dolać ok 300ml oleju. Zauważyłem także że zaczął dymic po dodaniu gazu. Czy nie powinien być tu wlany olej półsyntetyk że względu na lata które auto posiada????
Mam pytanie odnośnie wymiany oleju.
Sprowadziłem z Niemiec BMW e46 1.8 benzyna, 2003 r.kupione od pierwszego i jedynego wlasciciela z oryginalnym przebiegiem 187000km.
Zaprowadzilem do mechanika w celu wymiany oleju i filtrów. Mechanik zalał olej syntetyk z uwagi na ilość przejechanych km. Po przejechaniu ok 1200km zapaliła się na żółto kontrolka oleju i trzeba było dolać ok 300ml oleju. Zauważyłem także że zaczął dymic po dodaniu gazu. Czy nie powinien być tu wlany olej półsyntetyk że względu na lata które auto posiada????
-
- Przyjaciel forum
- Posty: 3248
- Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
- BMW: E90
- Rok produkcji: 2006
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: ŁÓDŹ
Olej syntetyczny to właściwy olej do BMW i dobrze że mechanik tak postąpił .Co do kontrolki to częsta przypadłość w E46 albo faktycznie brakowało oleju albo czujnik poziomu oleju jest uszkodzony i kontrolka będzie się pojawiać na desce .A co do dymienia no cóż tu niestety dobrych wieści nie mam bo najprawdopodobniej do wymiany masz uszczelniacze zaworowe (stąd ten dym i być może spory ubytek oleju ).
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 7 maja 18, 14:46
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Puławy
Ten dym pojawił się tylko raz , po dolaniu oleju. Teraz jest już normalnie. Przejadę kolejne 1200 km i zobaczymy czy znów pojawi się kontrolka oleju, mam nadzieję że nie. Dziękuję za odpowiedz
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10342
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Rozgrzej silnik, zostaw na wolnych obrotach 5-10 minut i po tym dodaj gazu, jeżeli pojawi się dym to uszczelniacze zaworowe do wymiany. Gdy uszkodzony jest czujnik poziomu oleju to pomarańczowa kontrolka zapala się na kilkanaście sekund po odpaleniu i gaśnie.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 3 Odpowiedzi
- 1090 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Adzida
-
- 8 Odpowiedzi
- 4811 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kuchar
-
- 1 Odpowiedzi
- 2168 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 1 Odpowiedzi
- 2462 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 5 Odpowiedzi
- 2135 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 4 Odpowiedzi
- 7716 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kuchar
-
- 2 Odpowiedzi
- 818 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: pawelk-krk
-
- 13 Odpowiedzi
- 5474 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: roth
-
- 5 Odpowiedzi
- 1013 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Lashie
-
- 2 Odpowiedzi
- 1124 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: seruh