Oklejanie samochodu-zmiana koloru na własną rękę.o

Wszystko związane z podkręcaniem wyglądu E46
pawelgl
Bywalec forum
Posty: 97
Rejestracja: 29 gru 14, 22:16
BMW: 323Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Okolice Kozienic

#1

Post autor: pawelgl »

Witam, przymierzam się do oklejenia samochodu folią by zmienić kolor i także w ten sposób zaczać projekt nad moją e46 qp, niestety na profesjonalne oklejanie nie mam kasy a pozatym chcę w miare możliwości sam wszystko robić w samochodzie. Trochę zdolności manualnych posiadam więc myślę że warto spróbować. Oklejałem już tunel środkowy i gałkę zmiany biegów i wyszło dobrze choć że robiłem to pierwszy raz i bez jakiegoś szczególnego przygotowania. Założyłem temat by ktoś kto już to robił udzielił mi cennych wskazówek i rady by nie powtarzać błędów innych. Pomysł może nie jest wyszukany ale mi się osobiście podoba, cała biała w połysku lub macie i dach w połysku oraz dodatki jak lusterka w carbonie, wszystko oczywiście może ulec zmianie gdyby to dobrze nie wyglądało. Teraz mam kilka pytań :
1. Czy odchodzący bezbarwny będzie widać po naklejeniu foli ? Jak zmniejszyć różnicę gdzie schodzi i gdzie jest ?
2. Delikatne wgniotki będą bardziej widoczne na foli niż na oryginalnym lakierze ?
3. Samemu dam rade czy lepiej mieć kogoś do pomocy tu coś podać tu przytrzymać itp ?
4. Ile czasu może zająć oklejenie całego samochodu ?
5. Jak najlepiej przygotować samochód do oklejania ?
6. Którą folie wybrać ?
7. Ile będzie potrzebne na oklejenie qp ?
8. Ktoś ma dojscia by załatwić taniej folię ?

To by było na tyle, mam nadzieje że temat się rozwinie.
Zapraszam do tematu mojego BMW : http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=28&t=20557
Obrazek
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#2

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Fajne przedsięwzięcie, osobiście popieram ludzi którzy realizują swoje pomysły na własną rękę :good: Sam nigdy nie oklejałem, ale jest full filmów na YT z których można się wiele nauczyć. Wątpię że sam to ogarniesz, nawkurzasz się tylko bo samemu ciężko operować dużym arkuszem folii i za razem oklejać równo i bez bąbelków powietrza. Musisz mieć taką specjalną szpachelkę, zobaczysz na filmach. A co do przygotowania lakieru, musi być mega, ale to meeega czysty. Najlepiej umyty, wyglinkowany i wytarty micro-fibrą. Powodzenia :wink:
Znalazłem to dorzucam, CHJ że araby :D
https://www.youtube.com/watch?v=dPpeGY6ZbQM
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Roki
Weteran
Posty: 1279
Rejestracja: 21 wrz 10, 13:59
BMW: ByłoE46 m47 M54,M57,n42 jest m54b30
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom
VIN: PA70818
Lokalizacja: Radom

#3

Post autor: Roki »

Napisz do pitera on sam oklejał swoje cabrio.Napewno potrzebna ci będzie pomoc gdyż nie dasz rady sam nakleić całego kawałka folii np.na masce.Folia o jak największej rozciągliwości mocno termokurczliwa.
Czasowo zależy jak się przyłożysz.Możesz robić dzień a jak dokładnie to nawet tydzień.Musisz porozbierać też auto-klamki,listwy lampy też by pasowało wyjąć(tył)rejestracje i listwe oświetlenia klapy itp.Samo rozbieranie kilka godzin.
Koszta-wszystko zależy w jakiej cenie kupisz folię.może uda ci się kupić folię w cenie ok 400-500zł ew podjedż do agencji reklamowych podpytaj.
Sprawdź moje aukcje
https://allegro.pl/uzytkownik/roki863
Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj...Wsiądź odpal fure w gaz napier...aj
pawelgl
Bywalec forum
Posty: 97
Rejestracja: 29 gru 14, 22:16
BMW: 323Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Okolice Kozienic

#4

Post autor: pawelgl »

Witam ponownie. Nie odzywałem się w temacie, ale ciągle intensywnie myślałem co zrobić i z racji tego iż oryginalny lakier mam w nagannym stanie, jakieś różnice odcieni, schodzący bezbarwny itp to przy okazji robienia korozji która występuje dość licznie postanowiłem pomalować auto od nowa, oprócz dachu, ten jest w porządku a w przyszłości jedynie jego okleje folia. Gdy już będę miał nowy lakier w końcu założę wątek o moim qp bo nie będę się już wstydził jego wyglądu. Pozdrawiam. A co do oklejania folia to może na przyszły sezon :D
Zapraszam do tematu mojego BMW : http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=28&t=20557
Obrazek
scigon
Bywalec forum
Posty: 174
Rejestracja: 5 kwie 12, 21:11
BMW: 320cd
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zory

#5

Post autor: scigon »

Sam zastanawiam się nad tym modem : białe autko + czarny dach ( wszystko mat) . Samochodu nie obklejał bym sam tylko dałbym to profesjonalistą . Natomiast moje pytanie brzmi jak się taka folia zachowuje? Chodzi mi o temp od słońca , sól z drogi itp . Samochód byłby oczywiście garażowany ale troszke kilometrów jednak przejeżdzam i w zimie chociaż myje z 2 razy w tyg często auto jest przybrudzone . A i jeszcze jedno , lakier mam w dość dobrym stanie nie ma odprysków , schodzenia claru ani nic takiego . Po prostu podobały mi się zawsze białe samochody. Jednak waham się nad trwałością takiego matu/folii z czasem .
OSA BMW

#6

Post autor: OSA BMW »

Zwróć uwagę ze TAXI,Polizei ,karetki,straż pożarna to w większości auta oklejone folia.
Sam miałem w swojej E60 oklejony dach czarna folia i żadnych zmian nie było w ciagu 6 lat i tak pewnie zostanie.
Sam tego nie robiłem ale mój znajomy , który zajmuje sie foliowaniem od bardzo dawna . Uważam ze jest to super sprawa , ważne by robił to fachman z pożądnych materiałów i znał sie na rzeczy jak auto przygotować do takiej operacji.
Widziałem tez procedurę ściągnięcia foli przez niego także przez niego klejoną bo klientowi sie znudził kolor po paru latach i powiem wam ze oryginalny lakier nie ucierpiał . Używał jakiś tam specjalnych środków przed klejeniem i po zerwaniu foli tez tam czymś smarował pieścił i na koniec polerka
Perzy
Bywalec forum
Posty: 363
Rejestracja: 21 paź 14, 15:50
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#7

Post autor: Perzy »

Ja kiedyś okleiłem swojego Compacta z chłopakami przez weekend :D 8)

Obrazek

Co do Twoich pytań

1. u mnie było widać, więc podejrzewam, że u Ciebie też tak może być
2. Ogólnie wgniotki bardziej widać, ale te delikatne (miałem jedną delikatną na masce) nie rzucała się w oczy
3. Nie. Im więcej osób tym lepiej
4. Compacta na zdjęciu okleiliśmy w jeden weekend (3 chłopa + niezliczona ilość %% %) :lol:
5. Ja osobiście porządnie umyłem, wyglinkowałem
6. SŁYSZAŁEM, że folia Oracal jest jedną z lepszych i łatwiejszych do oklejania. Ja natomiast kupiłem folię na niemieckiej stronie (żaden 3M, oracal itd jakaś firma "made in germany") na którą trafiłem zupełnie przez przypadek. O dziwo, wydałem na samą folię z 700zł (niech lecą hejty, że co to za folia za 700zł, nie było mi szkoda wydać tyle hajsu na folię. Compact był w kiepskim stanie lakierniczym, więc gorzej być nie mogło :D) i o dziwo tak dobrze się nią kleiło, była termokurczliwa, miała kanaliki odprowadzające pęcherze powietrzne. Folia utrzymała się na aucie 2lata, po zimie zaczęły niektóre elementy odłazić, ale podejrzewam, że dlatego, bo robiłem to pierwszy raz w życiu bez żadnego przygotowania, po prostu kupiłem, zawołałem chłopaków i zaczęliśmy kleić :lol: a wiem, że są jakieś techniki oklejania aut, żeby się dobrze trzymała.
7. Podejrzewam, że ok 17-18 metrów bieżących, ale lepiej się upewnić
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#8

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Tak czytam i myślę.. Może pomysł lepiej o plasti-dip?
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
bpr
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 21 mar 15, 18:05
BMW: e46 2.0D cr TOURING
Rok produkcji: 2002
Państwo: Norway
Województwo: ---
Miasto: Haugesund
VIN: pj37981

#9

Post autor: bpr »

może dodam swoje pieć groszy w temacie ktory ogarniam na codzien
nie kupuj oracala to cerata a nie folia dla mnie ona jest ciezka do wyklejania
no.1 Avery Denisson folia z kanalikem my ja nazywamy idiotoodporna
no.2 3m
i uwazam ze tymi dwoma foliami jestes w stanie okleic sam
wgniotki ubytki lakieru uwydatniaja sie niestety takie urok

co do samego oklejania usunac wszelakie resztki asfaltu pozadnie oddtłuscic rakla opalarka i do przodu jk potrzebna jakies info chetnie pomoge
pozdr i powodzenia
Awatar użytkownika
saku82pl
Bywalec forum
Posty: 872
Rejestracja: 19 lip 13, 22:20
BMW: 320D+
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk

#10

Post autor: saku82pl »

Myślę, że fajnie, rzeczowo to opisałeś. Krótko ale konkretnie ;)

Od czego zaczynać? Najpierw pewnie mały element żeby zobaczyć jak mi to idzie i jak się folia zachowuje. Czy się mylę? Widziałem filmy gdzie ludzie kładli folię na cały bok auta. Najpierw równo ja roztaczając na bok, później przyklejając punktowo, następnie zabawa ze szpachelką żeby idealnie rozprowadzić folię. Dopiero na koniec rozcinanie na elementy jak nadkole, drzwi przednie, tylne itd.

W jakich temperaturach otoczenia pracować?

Ile nadmiaru folii kupić zakładając że auto ma np. 4 metry długości? Albo jak najlepiej obliczyć ile folii będę potrzebować?

Ile osób będzie potrzeba, żeby zrobić to w ciągu jednego dnia?

Pozdrawiam
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Tuning optyczny”