Odnowienie Dotz Mugello
-
- Bywalec forum
- Posty: 30
- Rejestracja: 17 paź 18, 21:29
- BMW: 318Ci
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Niemcy
- Województwo: ---
- Miasto: Hamburg
Czy ktoś wie czym najlepiej zabezpieczyć tak oczyszczoną felgę, czy są jakieś srodki, które można nałożyć bezposrednio na gołe aluminium? Bo słyszałem, że lakier bezbarwny nie bedzie się ponoć trzymał takiej powierzchni. Macie jakieś pomysły lub sprawdzone środki?
- tomx
- Bywalec forum
- Posty: 274
- Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Gliwice
Najlepiej oddać felgę do malarni proszkowej, bezbarwny lakier proszkowy spokojnie będzie się trzymał a zarazem powstrzyma utlenianie felgi, tak by efekt się utrzymał dłużej. Mógłbyś ewentualnie spróbować samemu zastosować bezbarwny lakier wysokotemperaturowy w spray'u. Kiedyś malowałem tym polerowane aluminium do lustra, niestety przy pryskaniu może zrobić się lekka, mleczna powłoka i tego da się uniknąć jeśli malujesz już nagrzaną powierzchnie. Ogólnie takie malowanie musi być przeprowadzane w temp. powyżej 20C, lakier wtedy siada znacznie lepiej. Po tym, jak już lakier przyschnie (30-40 min), to najlepiej teraz "wypalić" go w 200-300C. Przy wypalaniu takiego lakieru jest sporo dymu bo dopiero wtedy zachodzi proces utwardzania i wiązania z powierzchnią, więc nie polecałbym robić tego np. w piekarniku. Podczas wypalania też zazwyczaj znika efekt "mleczny". Więc jak sam widzisz, temat raczej ciężki do przeprowadzenia samemu, a za szt. malowania proszkowego felgi nie powinno wyjść więcej niż 50 zł. Efekt też będzie na pewno lepszy niż w przypadku szpreju, a roboty trochę z tym jest. W wersji ostatecznej kupujesz zwykły sprej bezbarwny i pryskasz - tylko jaki jest sens, skoro w każdą felgę pewnie włożone było spokojnie z pół dnia roboty.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 23 lut 19, 14:02
- BMW: Audi a3
- Rok produkcji: 2009
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: MWL
Witam. Przepraszam za odkopywanie tematu. Jestem nowym użytkownikiem i również posiadam dotz mugello 18. Temat regeneracji znalazłem tylko u was więc postanowiłem skorzystać, mam nadzieje że to iż poruszam się inną marką auta nie stanowi problemu Otóż chciałbym zregenerować moje DOTZ-y, postanowiłem je oddać do zakładu a tu zonk powiedzieli że muszę dokupić nitowane śruby gdyż oni je zdejmują i się urywają najczęściej i taka gadka szmatka. Dzwoniłem do dystrybutora ale jak już wcześniej się domyślałem nie można iż dokupić gdyż są na stałe. Pytanie mam do użytkownika seba94 bo widzę że już to robiłeś. Czy mógłbyś opisać co robiłeś krok po kroku? No i jak wyszedł efekt końcowy?
Dziękuje za odpowiedzi, Pozdrawiam.
Dziękuje za odpowiedzi, Pozdrawiam.
-
- Bywalec forum
- Posty: 30
- Rejestracja: 17 paź 18, 21:29
- BMW: 318Ci
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Niemcy
- Województwo: ---
- Miasto: Hamburg
Witam ponownie. Trochę czasu mineło, ale felgi są już w użytku. Wyszlifowane papierem wodnym gradacji od 180 do 1500. Żeby nie było zbyt gładkiej powierzchni i lakier miał sie czego trzymać Felgi polakierowałem lakiererm bezbarwnym do felg.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 4 Odpowiedzi
- 1366 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dzidek90
-
- 4 Odpowiedzi
- 6871 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 6 Odpowiedzi
- 6281 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Maniek_CCSPA
-
- 16 Odpowiedzi
- 11127 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: jerzyk32