Odma czy disa ?

Szakal318
Bywalec forum
Posty: 18
Rejestracja: 12 lip 13, 12:13
BMW: 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Włodawa

#1

Post autor: Szakal318 »

Witam. Zauważyłem ostatnio dziwną rzecz w swoim e46. Właściwie jest to kilka rzeczy, ale dopiero teraz poukładałem sobie w głowie, że po złączeniu je w całość, mogą prowadzić do jednej usterki. Objawy to:
- syczenie przez 1-2sec po zgaszeniu silnika,
- dziwne jakby buczenie z okolic prawej strony silnika, w okolicach bagnetu, alternatora itp (nie za głośne, ale po otworzeniu maski daje się w oznaki),
- delikatne dławienie w początkowej fazie obrotów, tzn pracuje sobie na jałowym i gdy dodaje gwałtownie gazu słychać taki typowy dźwięk jak przy nieszczelnym układzie,
- w inpie błędów brak, jednak na odczytach przy wskazaniu load mg/As/Zyl widnieje wykrzyknik z wartością 225.00 mimo, że skala to 0-7 :shock:

Takie objawy zaobserwowałem, teraz pytanie do was. Czy to są typowe objawy uszkodzenia odmy lub disa ? Ewentualnie w jaki sposób rozpoznać czy to odma czy disa?
Oczywiście biorę również pod uwagę nieszczelność układu. Puki co sprawdziłem tylko dolot i filtr powietrza a to dlatego, że zapewne aby sprawdzić dobrze cały układ to trzeba rozebrać trochę rzeczy?
Awatar użytkownika
Krzysiek669
Moderator
Posty: 3314
Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#2

Post autor: Krzysiek669 »

Syczenie po zgaszeniu silnika może wskazywać na odmę ( nieszczelna tak się zachowuje) - z doświadczenia wiem, że jeśli masz nieszczelną odmę to będą Ci falować obroty na biegu jałowym. Warto też sprawdzić w jakim stanie są przewody, które idą do odmy z silnika, czy są całe itd. Jednak nie należy mylić syczenia z wypuszczeniem powietrza przez DISE po zgaszeniu silnika, a to akurat jest normalne.

DISA - jeśli byłaby uszkodzona to miałbyś błąd mieszanki paliwa ( np. błąd 171).

Jeśli chcesz szybko sprawdzić czy masz nieszczelność to na odpalonym silniku popsikaj plakiem elementy dolotu, jeśli obroty się podniosą to znaczy, że jest nieszczelność.
isolato

#3

Post autor: isolato »

Syczenie po zgaszaniu występuje również u mnie, a odmę wymieniłem niedawno na nową OEM, więc to na pewno nie odma.
Poza tym wydaje mi się, że sprawna DISA puszcza ciśnienie po zgaszeniu auta, stąd to syknięcie 8)
Szakal318
Bywalec forum
Posty: 18
Rejestracja: 12 lip 13, 12:13
BMW: 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Włodawa

#4

Post autor: Szakal318 »

Generalnie to auto pracuje tak jak trzeba... może jestem przewrażliwiony. Nie ma falowania obrotów, spalanie w granicach 9l (silnik 118km).
Ale wydaje mi się, że tego buczenia (taki basowy pomruk) z okolic kolektora wcześniej nie miałem. Tak jak tego przydławienia w początkowej fazie. No ale nic, pozostanę na razie przy sprawdzeniu szczelności układu.
Dzięki za zainteresowanie :beer:
kubota
Bywalec forum
Posty: 110
Rejestracja: 20 lip 11, 23:08
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Rokietnica

#5

Post autor: kubota »

To buczenie to może pompa wtórnego sie nie wyłancza nr 1 na obrazku http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL31&mospid=47631&btnr=11_2193&hg=11&fg=50&lang=pl
A co do syczenia to moze masz takie coś jak na tym Filmie http://www.youtube.com/watch?v=jInGEkuzWWU&list=HL1371793790&feature=mh_lolz
Szakal318
Bywalec forum
Posty: 18
Rejestracja: 12 lip 13, 12:13
BMW: 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Włodawa

#6

Post autor: Szakal318 »

Jest i winowajca. Odma wywala lub zasysa powietrze, po zdjęciu obudowy filtra kabinowego słychać ją dokładnie, syczy cały czas nie tylko przy gaszeniu.
lukasz9501
Bywalec forum
Posty: 111
Rejestracja: 17 wrz 14, 23:35
BMW: e46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#7

Post autor: lukasz9501 »

witam czyli jest to normalne ? Bo mam ten sam problem ,że czasem słychać to i na dodatek wyskoczył mi błąd 151 z pompką wtórną . Idzie ją wyczyścić czy coś ? Prosił bym o namiar dokładny ew zdjęcie odmy ,spróbuje ją wyczyścić . Objawy mam takie ,że auto czasem trzyma obroty 1000rm lub 800rm ,czasem przygasną do 500
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#8

Post autor: WKRENTEK77 »

Dobra to i ja się podepnę pod temacik z odmą ponieważ od jakiegoś czasu straszliwie wkur...a mnie pisk,wycie po dobrym rozgrzaniu silnika właśnie z lewej strony silnika z okolic odmy tak na ucho wycie uaktywnia się podczas ruszania,na wolnych,w czasie jazdy gdy tylko dodam gazu i nie jest to odgłos jednostajny pojawia się i zanika czasami w chłodne dni problem nie występuje dodam że obroty trzyma wzorowo wskazówka nawet nie drgnie co to może być %) ?
Jan5
Bywalec forum
Posty: 83
Rejestracja: 19 maja 16, 20:05
BMW: 330xi
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto:

#9

Post autor: Jan5 »

siema, regenerowaliście dise? Gdzie kupowaliście zestaw naprawczy?

ja kupiłem coś takiego http://allegro.pl/zawor-dis-disa-bmw-e39-e46-e60-3-0-m52tu-m54-m56-i7124905001.html?snapshot=MjAxOC0wMi0xNlQyMzo0MzoxMC4zNzdaO2J1eWVyO2JiODYwNzI2YTA0MTJkOGRjNDBhMjgzMmE0YzEyNzY5YjE4MTA0YmE2ZjJjZDc4NGU2ZmJlYTJiNWFmYTM2N2Q%3D

i chce żeby mi oddali kasę bo napisali, że naprawie z tym disę a nie doprowadzę ją jeszcze do gorszego stanu.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”