Odgrzybianie klimatyzacji - parownik

Kamiloski
Posty: 6
Rejestracja: 1 maja 15, 23:17
BMW: e46
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto:

#1

Post autor: Kamiloski »

Witam.
Muszę odgrzybić klimatyzację, kupiłem już filtr węglowy i crc airo cleaner do odgrzybiania.
Czytałem, że najlepiej zapodać piankę na parownik, rozkręciłem wszystko ale nie mam pojęcia gdzie jest ten parownik tzn. gdzie dać tą piankę...
Parownik jest zaznaczony na tym foto :
Obrazek

czy na tym foto ?

Obrazek
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#2

Post autor: zibi_j1 »

Idea jest taka, że wyjmujesz filtr kabinowy, włączasz klime i walisz pianę w kanał od strony filtra a on już sobie zassie gdzie trzeba. Tak robią to serwisy. Najbardziej polecane srodki to Wurth
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#3

Post autor: Miłosz »

Zibi ponoć crc jest mercedesm wśród tych odgrzybiaczy. Ja w tym roku też się chyba na to skuszę. Dużo jest zabawy żeby to zdjąć i dostać się do parownika ?
Mój --- > lexus is 220d
marines
Posty: 1
Rejestracja: 15 kwie 16, 16:54
BMW: X5
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto:

#4

Post autor: marines »

Ja z kolei nie rozumiem po co ludzie robią to na własną rękę? Dzisiaj odgrzybianie klimy jest tak tanie że to chyba nie ma sensu. Ja zawsze korzystam z pralni w Warszawie, przy okazji robię tapicerkę.
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7203
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#5

Post autor: scghost »

przeciez na drugim foto to jest silniczek nawiewu przypiety zaczepem
parownik to jest to za silniczkiem i wyglada jak mala chlodnica
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#6

Post autor: WKRENTEK77 »

marines pisze: Ja z kolei nie rozumiem po co ludzie robią to na własną rękę? Dzisiaj odgrzybianie klimy jest tak tanie że to chyba nie ma sensu. Ja zawsze korzystam z pralni w Warszawie, przy okazji robię tapicerkę.
I po to zarejestrowałeś sie żeby Twój pierwszy post był reklamą jakiejś tam firemki ???? :shock: Od razu widać że fan marki i modelu :lol:
Awatar użytkownika
kamilesp
Bywalec forum
Posty: 162
Rejestracja: 16 lut 16, 10:03
BMW: E46 318
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Ostrowiec

#7

Post autor: kamilesp »

marines pisze:Ja z kolei nie rozumiem po co ludzie robią to na własną rękę? Dzisiaj odgrzybianie klimy jest tak tanie że to chyba nie ma sensu. Ja zawsze korzystam z pralni w Warszawie, przy okazji robię tapicerkę.
Znam takich co i z wymianą żarówki jadą do mechanika... Odpowiedź jest prosta.. jedni mają dwie lewe ręce, a drudzy troszkę umiejętności i czasu i takie rzeczy robią sami, nie jednokrotnie lepiej i dokładniej niż jakiś tam serwis, w którym wiadomo, że ma być "szybko i następny klient".
Arczi
Bywalec forum
Posty: 57
Rejestracja: 4 mar 18, 20:23
BMW: 318CI N42B20A 330ci Cabrio
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław
VIN: JZ42373

#8

Post autor: Arczi »

Jeżeli macie problem z nieprzyjemnym zapachem z klimatyzacji np po jej wyłączeniu czuć przez chwilę nieprzyjemny zapach to najprawdopodobniej przyczyną jest parownik. U mnie przyczyną zagrzybienia parownika było pewnie zbyt rzadkie korzystanie z klimatyzacji. Ponadto warto jest wyłączać klimę kilka min przed zgaszeniem auta aby kondensat który nie zdąży się wydostać przez odpływ zdążył odparować z parownika. Zazwyczaj wystarczy tak jak już ktoś napisał powyżej zakupić odpowiedni środek a następnie zapodać go po wyjęciu filtra przez wlot powietrza za podszybiu. Znalazłem też instrukcję w TIS jak należy to zrobić zdaniem producenta. Linki zamieszczam poniżej.

https://tis.bmwcats.com/doc1065925/

https://tis.bmwcats.com/doc1065923/

https://tis.bmwcats.com/doc1054571/
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1668
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#9

Post autor: kosteg »

Nic odkrywczego. Jak jest wilgoć której nie daje się odparować to szybko grzybki się pojawiają. Jak nie masz rutyny wyłaczania klimy i osuszania układu to problem dotknie Cię szybciej niż innych. Moim zdaniem - bez względu na obsługę właśnie ze względu na tę wilgość problem prędzej czy później dotyka każdego.

Dla mnie nic w postaci gazowej nie jest wystarczająco skuteczne. Zabicie grzyba to jedno ale na jego "zwłokach" przy tam panujących warunkach szybko urośnie coś nowego.

Ja zatem zawsze robię dezynfekcję chemią - poprzez demontaż obudowy wentylatora od strony maski czyszczę parownik a poprzez otworzenie obudowy tunelu nagrzewnicy za radiem/panelem klimy czyszczę nagrzewnicę (tam nie tyle co wilgoć co po prostu brud się dostaje).

Czyszczenie to chemia, woda destylowana do spłukania a na koniec na wszelki IPA (bo szybko paruje).

Regularnie zaś staram się auto profilaktycznie potraktować ozonem - raczej w celu spowalniania procesów niż walki z nimi.

Najtaniej (tak cebulka być musi) wychodzi kupno chemii w 5l zbiornikach i aplikacja pistoletem zasilanym kompresorem. To również pozwala dobrze potem wypłukać całość wodą i IPĄ. Ozonator również z powodów ekonomicznych zbudowałęm sobie sam. Po pierwsze znakomita większość takowych jakie przeciętny kowalski na swoje potrzeby może kupić to wyłącznie płytkowe generatory ozonu (co nie jest ani najzdrowsze ani najbardziej niezawodne ani też najefektywniejsze) po drugie moim zdaniem ich konstrukcja - przepływ powietrza itp - nie jest optymalna. A tak mam po swojemu - zgodnie z tym co uważam za najlepsze (oczywiscie to wyłącznie moje zdanie :) )
Obrazek
Arczi
Bywalec forum
Posty: 57
Rejestracja: 4 mar 18, 20:23
BMW: 318CI N42B20A 330ci Cabrio
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław
VIN: JZ42373

#10

Post autor: Arczi »

Ja używałem środka o nazwie errecom power clean in. Bardzo ładnie pachnie a przy tym jest pod wysokim ciśnieniem tak więc po zdemontowaniu tego plastiku zaslaniajacego silnik dmuchawy można całkiem dokładnie przepłukać parownik. W intercars kosztował mnie 43zl za puszkę 600ml
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Klimatyzacja”