Niedzialajace wycieraczki

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
qleeqer
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 21 wrz 17, 20:17
BMW: e46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#1

Post autor: qleeqer »

Rooilem przekladke anglika. Zlozylem graty do kupy i okazalo sie, ze wyvieraczki nie dzialaja (ani angielskie ani kontynentalne). Sprawdzilem kable idace od manetki, przekaznika, modulu komfortu i samych wycieraczek. Wszyedzie jest przejscie. Mam 12v na najcieńszym skrajnym kablu. Po wlaczeniu wycieraczek (nie wazne jaki tryb) przekaznik nie "pyka". Kupilem drugi uzywany i tez nie dziala (wiecie w jaki sposob moge sprawdzic czy jest sprawny?). Wyciagnalem kostke z menetki i probowalem zwierac poszczegolne przewody z masą. Efektem bylo tylko to, ze za ktoryms razem wlaczyly sie spryskiawacze. Nie wiem czy kupowac nową manetke czy szukac problemu gdzie indziej.
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#2

Post autor: GUMMISS »

Zamiast masować przewody sprawdź miernikiem jakie sygnały wychodzą z manetki. Przed przekładka wycieraczki działały?

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
qleeqer
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 21 wrz 17, 20:17
BMW: e46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#3

Post autor: qleeqer »

No wlasnie, niestety nie sprawdziłem czy dzialaly. Jezeli nie bedzie to manetka, to zostaje tylko uwalony modul komfortu?
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#4

Post autor: mariryb »

Przy przekladce byla wymieniana wiązka czy angielska przerobiona?
Dzial a oświetlenie wewnątrz, mikrostyk od otwierania klapy, pdc? Te rzeczy są ze sobą powiązane i zasilane z moduł u do rozdzielcza.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
qleeqer
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 21 wrz 17, 20:17
BMW: e46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#5

Post autor: qleeqer »

mariryb pisze:Przy przekladce byla wymieniana wiązka czy angielska przerobiona?
Dzial a oświetlenie wewnątrz, mikrostyk od otwierania klapy, pdc? Te rzeczy są ze sobą powiązane i zasilane z moduł u do rozdzielcza.
Wiazke przerabialem. Oswietlenie dziala. Mowiac mikro styk masz na mysli czy klapa otwiera sie z przycisku na klapie? Dzisiaj to sprawdze.
qleeqer
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 21 wrz 17, 20:17
BMW: e46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#6

Post autor: qleeqer »

Jak sie robi diagnostyke wycieraczek w INPA? Nie moge sie doszukac tej opcji.
Bagaznik otwiera sie przyciskiem na klapie jezeli o to chodzilo z mikrostykiem.
qleeqer
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 21 wrz 17, 20:17
BMW: e46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#7

Post autor: qleeqer »

Wczoraj ponownie sprawdzilem wszystkie polaczenia manetka-przekaznik-modul komfortu-wycieraczki-zasilanie-masy i w dalszym caigu nie znalazlem problemu. Zdjalem obudowe z przekaznika, podpinajac cewki do aku działają. Ręcznie zwierajac jedną z cewek wycieraczki jeżdzą, zwarcie drugiej cewki nie daje efektu.
Czy ktos ma jakikolwiek pomysl co to moze byc? Zostaje mi jeszcze podmianka modulu komfortu ale watpie w jego wine. Mogę jakos przez INPE czy inny program dokonac diagnostyki wycieraczek?
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#8

Post autor: Broder »

Nie pamietam dokladnie , ale cos kojarze ze przy przejkadce zamienia sie piny we wtyczce do silnika wycieraczek. Poszukaj w sieci, ewentualnie sprawdź schematy w wds dla lhd i rhd
Edit
Chyba ze chodzi o przod i tyl, wtedy problem bardziej zlozony
Obrazek
qleeqer
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 21 wrz 17, 20:17
BMW: e46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#9

Post autor: qleeqer »

Broder pisze:Nie pamietam dokladnie , ale cos kojarze ze przy przejkadce zamienia sie piny we wtyczce do silnika wycieraczek. Poszukaj w sieci, ewentualnie sprawdź schematy w wds dla lhd i rhd
Edit
Chyba ze chodzi o przod i tyl, wtedy problem bardziej zlozony
Tak, wiem trzeba zamienic 2 skrajne piny w wtyczce wycieraczek aby działały w odpowiednią strone. Zrobiłem to. Nie dzialaja jednak ani angielskie ani kontynentalne mechanizmy. Czy to z zamienionymi kablami czy fabrycznie. Jedynie jeżdżą po zwarciu palcem cewki w przekazniku.
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#10

Post autor: GUMMISS »

Czyli do cewki przekaźnika prąd nie dochodzi? A sprawdzales miernikiem czy na końcu wiązki pojawiają się sygnały? Czy np po przelaczeniu manetki na wtyczce gm5 jest sygnał? Albo czy po przelaczeniu manetki prąd pojawia sie na zasilaniu przekaźnika?

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”