Nie leci ciepłe powietrze z nawiewu

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
Hokej
Posty: 6
Rejestracja: 19 lip 10, 12:05
BMW: 318
Rok produkcji: 32
Państwo: 33223
Województwo: lubelskie
Miasto: 31232

#1

Post autor: Hokej »

Witam.
Mam e46.
Sytuacji wygląda tak:
Odpalam auto, klimatronic jest wyłączony, nawiew jest ustawiony na 32 stopnie, pokrętło od nawiewu jest ustawione na "czerwonym".
Jadę i leci zimne powietrze z nawiewu. Po 10 minutach jazdy powietrze leci dalej zimne, po 40 minutach jazdy powietrze leci ciut cieplejsze, ale nie za ciepłe.
Dodam tylko, że na zewnątrz temperatura to ok. 8 stopni, a w mojej poprzedniej e46 ciepłe powietrze w takich warunkach leciało już po 5 minutach jazdy (i było ono na prawdę ciepłe, a nie to co teraz).
Mogę jeszcze dodac (nie wiem czy to ważne), że mam też coś nie tak z termostatem bo podczas jazdy wskazówka temperatury silnika czasem dochodzi do połowy, a potem spada, innym razem w ogóle nie dochodzi do połowy itd. No,, ale wydaje mi się, że walnięty termostat chyba nie ma na to wpływu.
Wie ktoś może dlaczego nie leci ciepłe powietrze?
Dzięki za pomoc.
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#2

Post autor: romanikxxl »

Jak masz otwarty termostat cały czas to ci się auto niedogrzewa(duży obieg) dodatkowo ustawisz na climie 32 st.to jak ma lecieć gorące powietrze?. Wymień termostat(y) i zobacz czy jest poprawa,jak nie to może zawór przy nagrzewnicy nie puszcza płynu,podłącz pod kompa i sprawdź błędy sprawdź elekt.podgrzewacz wody :)
Romanikxxl
Hokej
Posty: 6
Rejestracja: 19 lip 10, 12:05
BMW: 318
Rok produkcji: 32
Państwo: 33223
Województwo: lubelskie
Miasto: 31232

#3

Post autor: Hokej »

Dzięki za pomoc. A możesz powiedziec jakie są koszty ewentualnej wyniany jednego i drugiego termostatu (częsc + robocizna).
Awatar użytkownika
k3m0t1989
Bywalec forum
Posty: 725
Rejestracja: 29 gru 10, 12:23
BMW: e46 330d touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Wręczyca Wielka

#4

Post autor: k3m0t1989 »

mniejszy to jakies 120zł wymienia sie samemu (2 srubki odkrecic), wiekszy czyli glowny od wody to jakies 150/180zł tylko nie kupuj febi bo jest slabej jakosci i psuje sie. Czesto mozna spotkac oryginalny tylko zamazane znaczki bmw :P wiekszy jak umiesz odkrecic pare srubek i potem odpowietrzysz sobie uklad to tez sam wymienisz :)

jak wymienisz glowny termostat a mimo to bedzie sie dosc wolno nagrzewac bo nie bedzie trzymac pionu to znaczy ze i mniejszy masz do wymiany. Tobie w ogole auto sie nie dogrzewa, nawet cieple powietrze nie leci wiec obstawiam ze i tak oba (nie wiem czy w benzynie tez jest ten mniejszy?) no i dobrze ci radzili sprawdz czy dziala elektryczny podgrzewacz wody albo podpinajac do kompa albo wlaczajac auto i sprawdzajac czy grzeje (po lewej za kielichem amora masz taka dziure pod szyba i on tam bedzie siedzial z takimi grubymi kablami)

u siebie jak mialem padniety duzy termostat to auto i tak sie szybko nagrzewalo powietrze ale same sie zagrzac nie chcialo wiec nie wiem, musisz posprawdzac.
Hokej
Posty: 6
Rejestracja: 19 lip 10, 12:05
BMW: 318
Rok produkcji: 32
Państwo: 33223
Województwo: lubelskie
Miasto: 31232

#5

Post autor: Hokej »

Dzięki za pomoc:D
hackunek
Bywalec forum
Posty: 674
Rejestracja: 20 cze 10, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K

#6

Post autor: hackunek »

jaki termostat zastanów się co piszesz..., jest elektrozawór - możesz sprawić odłączając go
u mnie akurat się zakamieniała nagrzewnica i prawie w ogóle nie grzało
wymieniłem nagrzewnice i teraz jest super
koszt 205zł i godzina roboty
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#7

Post autor: romanikxxl »

romanikxxl pisze:Jak masz otwarty termostat cały czas to ci się auto niedogrzewa(duży obieg) dodatkowo ustawisz na climie 32 st.to jak ma lecieć gorące powietrze?. Wymień termostat(y) i zobacz czy jest poprawa,jak nie to może zawór przy nagrzewnicy nie puszcza płynu,podłącz pod kompa i sprawdź błędy sprawdź elekt.podgrzewacz wody :)
jest napisane :D
Romanikxxl
mati86
Bywalec forum
Posty: 57
Rejestracja: 5 paź 09, 17:09
BMW: e46 320d
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Osjaków

#8

Post autor: mati86 »

Witam mam problem w BMW e46 320d z 2002r z ciepłym powietrzem w aucie. Rano jadąc do pracy nie było ogrzewania w samochodzie wskazówka od temp. idealnie w pionie, gdy wracałem z pracy po 15 już ogrzewanie działało normalnie jak gdyby nigdy nic się nie stało na drugi dzień problem się powtórzył, układ nie był zapowietrzony, komputer nie wskazał żadnego błędu, gdy nie miałem ogrzewania wąż doprowadzający wodę do nagrzewnicy był zimny, tak samo jak wąż powrotu, wymieniłem dziś oba termostaty, ogrzewanie raz jest raz go nie ma, wąż powrotu dalej jest zimny, a wskazówka temp. jest w pionie. Czy to może być pompa wody??
scycrosser
Posty: 3
Rejestracja: 12 lut 12, 10:22
BMW: e46 330cd coupe
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Rzeszów

#9

Post autor: scycrosser »

mati86 pisze:Witam mam problem w BMW e46 320d z 2002r z ciepłym powietrzem w aucie. Rano jadąc do pracy nie było ogrzewania w samochodzie wskazówka od temp. idealnie w pionie, gdy wracałem z pracy po 15 już ogrzewanie działało normalnie jak gdyby nigdy nic się nie stało na drugi dzień problem się powtórzył, układ nie był zapowietrzony, komputer nie wskazał żadnego błędu, gdy nie miałem ogrzewania wąż doprowadzający wodę do nagrzewnicy był zimny, tak samo jak wąż powrotu, wymieniłem dziś oba termostaty, ogrzewanie raz jest raz go nie ma, wąż powrotu dalej jest zimny, a wskazówka temp. jest w pionie. Czy to może być pompa wody??
miałem identyczny problem w mojej 330 cd - nie zwracałem na to uwagi przez pewien czas aż w końcu zaświeciła się kontrolka braku płynu chłodniczego - warsztat - diagnoza: uszkodzona pompa wody i termostat. Po wymianie (i odpowietrzeniu :) ) nie ma problemu.
Makos89
Bywalec forum
Posty: 138
Rejestracja: 14 mar 11, 15:29
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#10

Post autor: Makos89 »

Zapraszam do tematu - http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=18&t=6846&start=20 - miałem podobnie.

Pierwsze co to zacznijcie od ODPOWIETRZENIA.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”