Naprawa przycisku obsługi BC (Board Computer)
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
-
- Bywalec forum
- Posty: 94
- Rejestracja: 12 paź 12, 9:17
- BMW: E46 Touring
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Zabrze
Niestety w zakupionym przeze mnie E46 nie działał przycisk sterujący BC (Board Computer) czyli poprostu komputerem pokładowym pokazujący na wyświetlaczu: średnie spalanie, zasięg, średnia prędkość, zegarek i temperatura zewnętrzna, w manetce sterującej kierunkowskazami.
Z podobnym problemem borykał się kolega KLX w E39 i to on wynalazł w sieci przyczynę.
Wzięliśmy się do roboty. Mam nadzieję, że poniższy poradnik pomoże komuś się uporać z takim problemem w jego aucie.
Działania rozpoczynamy od ściągnięcia poduszki powietrznej w kierownicy. Pamiętamy aby zapłon był wyłączony! unikniemy pojawienia się błędu AirBag.
W mojej podstawowej kierownicy poduszkę przykręcona jest od tyłu na 2 śrubach Torx
przy ściąganiu poduszki uważamy na przewody które należy odpiąć jedną wtyczką
Po ściągnięciu poduszki koło kierownicy trzyma się na jednej śrubie centralnej którą odkręcamy i ściągamy koło kierownicy.
Ukazuje nam się taki oto obrazek
u mnie dodatkowo kupa kurzu więc jest okazja aby wszystko ładnie wyczyścić
Przystępujemy do wymontowania zdefektowanej lewej manetki. Delikatnie podważamy obudowe kolumny kierownicy która rozczepia się na 2 części górną i dolną. Po lewej stronie znajduje się biała wtyczka którą wypinamy :
Odręcamy 2 śrubki które mamy na widoku oraz wyminamy zatrzask widoczny na zdięciu
no i manetkę mamy w ręce:
Zabieramy ją do cieplejszego pomieszczenia i zabeiramy się do właściwej naprawy. odręcamy dwie złote śrubki (śrubokręty gwiazdki) które pozwalają otworzyć obudowe manetki.
Wygląda ona tak:
pod plastikowymi elementami dojżymy dwa cienkie kabelki koloru brązowego i niebieskiego to właśnie sprawcy całego zamieszania.
Ruszając lekko maneka odejdzie nam ona od plastikowej puszeczki i wtedy owe kabelki mamy na widoku:
Przyczyna usterki jest sama konstrukcja manetki. Jej praca w górę i w dół przez tyle lat doprowadza do złamania kabelków. Musimy je więc złączyć ponownie. Zaczynamy od obrtania ich końcówek z izolacji
przygotowujemy sobie izolacje na te kabelki tzw."termokurczki" które zastąpią fabryczna izolację po zlutowaniu przewodów. Lutownica w dłoń i do dzieła. Łączymy oczywiście niebieski z niebieskim a brązowy z brązowym
Po zabiegu pacjent wygląda tak :
Teraz analogicznie do poprzednich działan składamy wszystko w odwrotnej kolejności Jeżeli ktoś ma problemy z pamięciom proponuje robić sobie zdiecia. W szczególności po rozebraniu manetki widać aluminiowy ruchomy pręcik którego musi trzymać platkikowy ochwyt. Odpowiada to za długie światła zwróćcie na niego szczególną uwagę Teraz Cieszymy się w pełni sprawną manetką i możemy operować BC-Komputerem pokładowym
Mam nadzieję, że ten poradnik pomoże komuś uporać się z tą usterką w jego bawarce. Życzę powodzenia i cierpliwości
Z podobnym problemem borykał się kolega KLX w E39 i to on wynalazł w sieci przyczynę.
Wzięliśmy się do roboty. Mam nadzieję, że poniższy poradnik pomoże komuś się uporać z takim problemem w jego aucie.
Działania rozpoczynamy od ściągnięcia poduszki powietrznej w kierownicy. Pamiętamy aby zapłon był wyłączony! unikniemy pojawienia się błędu AirBag.
W mojej podstawowej kierownicy poduszkę przykręcona jest od tyłu na 2 śrubach Torx
przy ściąganiu poduszki uważamy na przewody które należy odpiąć jedną wtyczką
Po ściągnięciu poduszki koło kierownicy trzyma się na jednej śrubie centralnej którą odkręcamy i ściągamy koło kierownicy.
Ukazuje nam się taki oto obrazek
u mnie dodatkowo kupa kurzu więc jest okazja aby wszystko ładnie wyczyścić
Przystępujemy do wymontowania zdefektowanej lewej manetki. Delikatnie podważamy obudowe kolumny kierownicy która rozczepia się na 2 części górną i dolną. Po lewej stronie znajduje się biała wtyczka którą wypinamy :
Odręcamy 2 śrubki które mamy na widoku oraz wyminamy zatrzask widoczny na zdięciu
no i manetkę mamy w ręce:
Zabieramy ją do cieplejszego pomieszczenia i zabeiramy się do właściwej naprawy. odręcamy dwie złote śrubki (śrubokręty gwiazdki) które pozwalają otworzyć obudowe manetki.
Wygląda ona tak:
pod plastikowymi elementami dojżymy dwa cienkie kabelki koloru brązowego i niebieskiego to właśnie sprawcy całego zamieszania.
Ruszając lekko maneka odejdzie nam ona od plastikowej puszeczki i wtedy owe kabelki mamy na widoku:
Przyczyna usterki jest sama konstrukcja manetki. Jej praca w górę i w dół przez tyle lat doprowadza do złamania kabelków. Musimy je więc złączyć ponownie. Zaczynamy od obrtania ich końcówek z izolacji
przygotowujemy sobie izolacje na te kabelki tzw."termokurczki" które zastąpią fabryczna izolację po zlutowaniu przewodów. Lutownica w dłoń i do dzieła. Łączymy oczywiście niebieski z niebieskim a brązowy z brązowym
Po zabiegu pacjent wygląda tak :
Teraz analogicznie do poprzednich działan składamy wszystko w odwrotnej kolejności Jeżeli ktoś ma problemy z pamięciom proponuje robić sobie zdiecia. W szczególności po rozebraniu manetki widać aluminiowy ruchomy pręcik którego musi trzymać platkikowy ochwyt. Odpowiada to za długie światła zwróćcie na niego szczególną uwagę Teraz Cieszymy się w pełni sprawną manetką i możemy operować BC-Komputerem pokładowym
Mam nadzieję, że ten poradnik pomoże komuś uporać się z tą usterką w jego bawarce. Życzę powodzenia i cierpliwości
[/
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 26 Odpowiedzi
- 15030 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 2 Odpowiedzi
- 15796 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Robik-m
-
- 0 Odpowiedzi
- 23110 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 15 Odpowiedzi
- 5886 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: rafał18
-
- 6 Odpowiedzi
- 2164 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Oskaar
-
- 3 Odpowiedzi
- 1154 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 2 Odpowiedzi
- 2066 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: GUMMISS
-
- 21 Odpowiedzi
- 20338 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Mareksz78