Naprawa przycisku obsługi BC (Board Computer)

Miejsce na wszelkie gotowe rozwiązania, opisy, instrukcje wymiany, obsługi, konserwacji z dokumentacją zdjęciową itp.
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
Majniusz
Bywalec forum
Posty: 94
Rejestracja: 12 paź 12, 9:17
BMW: E46 Touring
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze

#1

Post autor: Majniusz »

Niestety w zakupionym przeze mnie E46 nie działał przycisk sterujący BC (Board Computer) czyli poprostu komputerem pokładowym pokazujący na wyświetlaczu: średnie spalanie, zasięg, średnia prędkość, zegarek i temperatura zewnętrzna, w manetce sterującej kierunkowskazami.
Z podobnym problemem borykał się kolega KLX w E39 i to on wynalazł w sieci przyczynę.
Wzięliśmy się do roboty. Mam nadzieję, że poniższy poradnik pomoże komuś się uporać z takim problemem w jego aucie.

Działania rozpoczynamy od ściągnięcia poduszki powietrznej w kierownicy. Pamiętamy aby zapłon był wyłączony! unikniemy pojawienia się błędu AirBag.
W mojej podstawowej kierownicy poduszkę przykręcona jest od tyłu na 2 śrubach Torx
Obrazek

przy ściąganiu poduszki uważamy na przewody które należy odpiąć jedną wtyczką
Obrazek

Po ściągnięciu poduszki koło kierownicy trzyma się na jednej śrubie centralnej którą odkręcamy i ściągamy koło kierownicy.
Ukazuje nam się taki oto obrazek
Obrazek

u mnie dodatkowo kupa kurzu więc jest okazja aby wszystko ładnie wyczyścić :)

Przystępujemy do wymontowania zdefektowanej lewej manetki. Delikatnie podważamy obudowe kolumny kierownicy która rozczepia się na 2 części górną i dolną. Po lewej stronie znajduje się biała wtyczka którą wypinamy :
Obrazek

Odręcamy 2 śrubki które mamy na widoku oraz wyminamy zatrzask widoczny na zdięciu
Obrazek

no i manetkę mamy w ręce:
Obrazek

Zabieramy ją do cieplejszego pomieszczenia i zabeiramy się do właściwej naprawy. odręcamy dwie złote śrubki (śrubokręty gwiazdki) które pozwalają otworzyć obudowe manetki.
Obrazek

Wygląda ona tak:
Obrazek

pod plastikowymi elementami dojżymy dwa cienkie kabelki koloru brązowego i niebieskiego to właśnie sprawcy całego zamieszania.
Ruszając lekko maneka odejdzie nam ona od plastikowej puszeczki i wtedy owe kabelki mamy na widoku:
Obrazek

Przyczyna usterki jest sama konstrukcja manetki. Jej praca w górę i w dół przez tyle lat doprowadza do złamania kabelków. Musimy je więc złączyć ponownie. Zaczynamy od obrtania ich końcówek z izolacji
Obrazek

przygotowujemy sobie izolacje na te kabelki tzw."termokurczki" które zastąpią fabryczna izolację po zlutowaniu przewodów. Lutownica w dłoń i do dzieła. Łączymy oczywiście niebieski z niebieskim a brązowy z brązowym :)
Obrazek

Po zabiegu pacjent wygląda tak :
Obrazek

Teraz analogicznie do poprzednich działan składamy wszystko w odwrotnej kolejności :) Jeżeli ktoś ma problemy z pamięciom proponuje robić sobie zdiecia. W szczególności po rozebraniu manetki widać aluminiowy ruchomy pręcik którego musi trzymać platkikowy ochwyt. Odpowiada to za długie światła zwróćcie na niego szczególną uwagę :) Teraz Cieszymy się w pełni sprawną manetką i możemy operować BC-Komputerem pokładowym


Mam nadzieję, że ten poradnik pomoże komuś uporać się z tą usterką w jego bawarce. Życzę powodzenia i cierpliwości :)
Obrazek[/
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zrób to sam”