N46B20A nie odpala po rozgrzaniu.

tomek1122
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 28 kwie 18, 19:26
BMW: e46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: ostrołęka

#1

Post autor: tomek1122 »

Witam wszystkich.
Prośba o pomoc bo już brak pomysłów co dalej robić.
Jestem posiadaczem e46 ze słynnym już chyba silnikiem N46B20. Wszystko zaczęło się od tego że po rozgrzaniu silnika były problemy z uruchomieniem. Odpalał i gasł, trzeba było czekać około 30min żeby uruchomić silnik. A więc wymiana czujnika położenia wału, pompy paliwowej, itd..itd bez rezultatu. W końcu test chemiczny szczelności uszczelki głowicy. Wynik nie pozostawia wątpliwości CO2 w układzie. No to decyzja jak robić to porządnie głowica w górę, szlif bloku, nowa uszczelka, nowe vanosy nowy rozrząd i co??? Dalej to samo. Jedziemy dalej. Praktycznie cały osprzęt w postaci czujników zaworów itp. wymieniony na nowy lub podmieniany ze sprawnego auta. Żadnych ale to żadnych zmian dalej to samo.. Dodam tylko że na zimnym odpala bez żadnego problemu. Zimny czy rozgrzany jak już chodzi to chodzi idealnie nie faluje, nie dymi nie stuka po prostu idealnie. Czy ktoś ma jeszcze jakieś pomysły??? BO MI W TYM MOMENCIE RĘCE OPADAJĄ.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Ten czujnik położenia wału to jakiej firmy jest teraz? Błędy jakieś są?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
tomek1122
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 28 kwie 18, 19:26
BMW: e46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: ostrołęka

#3

Post autor: tomek1122 »

czujnik wymieniany dwa razy pierwszy zamiennik a drugi ori ze sprawnego auta, diagnostyka nie zgłasza żadnych błędów, podmieniany był DME z innego e46 też żadnych błędów
tomek1122
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 28 kwie 18, 19:26
BMW: e46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: ostrołęka

#4

Post autor: tomek1122 »

Podpinałem dziś pod oscyloskop. Nie mam doświadczenia co do interpretacji przebiegu ale sygnał z czujnika położenia wału jest powtarzalny i dla mnie wygląda wzorowo. Rozgrzane auto odpala i po chwili gaśnie przyjmując za punkt odniesienia sygnał z czujnika wału to na przebiegu z cewek i wtrysków widać że ewidentnie zanika sterowanie nimi. Czy ktoś może się wypowiedzieć jak działa i co dokładnie odcina EWS3 i jak logicznie powiązać to z temperaturą silnika ???
tomek1122
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 28 kwie 18, 19:26
BMW: e46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: ostrołęka

#5

Post autor: tomek1122 »

EWS wyeliminowany. Pytanie? Czy przepustnica w valvetronicu otwiera się na max wraz z włączeniem zapłonu czy dopiero po uruchomieniu silnika???
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#6

Post autor: GUMMISS »

Z tego co kojarzę to ews komunikuje się z kluczem tylko przy rozruchu silnika. Jeżeli nie zgłasza błędu do can to sterownik silnika pozwala na jego uruchomienie.

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka


Sorki, gapa że mnie. Nie doczytałem ostatniego postu :D
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
tomek1122
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 28 kwie 18, 19:26
BMW: e46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: ostrołęka

#7

Post autor: tomek1122 »

Czy po odpięciu przepustnicy da się uruchomić silnik? Ja rozumiem to tak że jeśli zdejmę wtyczkę to przepustnica pozostaje zamknięta i brak powietrza czyli silnik nie powinien odpalić. U mnie odpala bez problemu tylko falują obroty.
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#8

Post autor: adi3d »

Przepustnica w pozycji spoczynkowej jest minimalnie uchylona. Jeśli ja odlaczysz to tak pozostanie i nie raczej nie ma opcji, Evy Wkręcić silnik na wysokie obroty bo powietrza zabraknie. Ale najlepiej odlacz i ściągnij dolot do samej przepustnicy i sprawdź czy działa na włączonym silniku
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”