N46/N42B18 Nierówna praca na jałowym + złe korekcje. Wytarty wałek ? ( foto)
-
- Bywalec forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 22 gru 17, 17:04
- BMW: E36 m43b16
- Rok produkcji: 1000
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Lublin
- VIN: FL59101
Witam. Mam problem. Kupiłem e46 z motorem n46b18. Mam go jakies 4 msc. Byl juz temat na forum o nim. Ogolnie cena okazyjna ale okazał sie kupą. Wszczepiona pluskwa ktora omijala kontrolke silnika i eml na desce i silnik non stop w trybie awaryjnym. Juz wiekszosc rzeczy porobione, brak błędow. Wyskakuje czasami od mieszanki ale to od instalacji lpg. Ogolnie wymienione :
- sonda przed katem bo grzałka byla spalona
- servomotor vvt bo był zajechany i nawet juz nie pracował
- czyszczona przepustnica
- dolot sprawdzony na szczelosc
- wymieniona uszczelka bagnetu na dole oraz miarki oleju. Tam byla spora nieszczelosc i silnik ssał lewuche.
- sprawdzony rozrząd bo byly podejrzenia ze jest przestawiony ale niestety wszystko pasuje w blokady.
- olej i filtry nowe
- zmienony map sensor bo był chyba walniety
Po wymianie juz brak błedow z nim zwiazanych
No i sprawa wyglada tak ze na jałowym silnik sie telepie. Czasami mocniej , czasami wcale , czasami tak zatelepie ze prawie gasnie. Dzieje sie tak tylko gdy wszystko jest podłaczone i system vvt jest aktywny. Kiedy odepne wtyczke od vvt i wałek ustawi sie na max wychyle drgania znikają. Korekty robią sie idealne. Jedyny minus to malo mocy w tym trybie awaryjnym.
I jest taki problem ze wałek mimosrodowy ma wytarte dołki na końcu krzywek. I to dosc duze. Palcem czuc. Tylko ze gdy silnik pracuje na jałowym to te dołki nie mają znaczenia. Dopiero jak ustawi sie w max wychyleniu.
- sonda przed katem bo grzałka byla spalona
- servomotor vvt bo był zajechany i nawet juz nie pracował
- czyszczona przepustnica
- dolot sprawdzony na szczelosc
- wymieniona uszczelka bagnetu na dole oraz miarki oleju. Tam byla spora nieszczelosc i silnik ssał lewuche.
- sprawdzony rozrząd bo byly podejrzenia ze jest przestawiony ale niestety wszystko pasuje w blokady.
- olej i filtry nowe
- zmienony map sensor bo był chyba walniety
Po wymianie juz brak błedow z nim zwiazanych
No i sprawa wyglada tak ze na jałowym silnik sie telepie. Czasami mocniej , czasami wcale , czasami tak zatelepie ze prawie gasnie. Dzieje sie tak tylko gdy wszystko jest podłaczone i system vvt jest aktywny. Kiedy odepne wtyczke od vvt i wałek ustawi sie na max wychyle drgania znikają. Korekty robią sie idealne. Jedyny minus to malo mocy w tym trybie awaryjnym.
I jest taki problem ze wałek mimosrodowy ma wytarte dołki na końcu krzywek. I to dosc duze. Palcem czuc. Tylko ze gdy silnik pracuje na jałowym to te dołki nie mają znaczenia. Dopiero jak ustawi sie w max wychyleniu.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 12 Odpowiedzi
- 6838 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Ruciolek
-
- 12 Odpowiedzi
- 4914 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: damoniasty
-
- 7 Odpowiedzi
- 1922 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 1 Odpowiedzi
- 3506 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 1 Odpowiedzi
- 1682 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Broder
-
- 4 Odpowiedzi
- 2171 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: BxBatman
-
- 5 Odpowiedzi
- 3160 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: marcepan
-
- 2 Odpowiedzi
- 2968 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: grzywa321
-
- 9 Odpowiedzi
- 3600 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Buceusz
-
- 0 Odpowiedzi
- 1098 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Magda-28