N42B20A Złe obroty i telepanie

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#21

Post autor: maniek21112 »

Występuje tylko jako oryginał, niecałe 500,- :( do diagnozy miałeś sprawdzić błędy po zamianie :roll:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
3gary
Bywalec forum
Posty: 136
Rejestracja: 13 paź 17, 18:11
BMW: E46 touring M54B25
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk

#22

Post autor: 3gary »

Tak wiem, ale po zamianie samochód ledwie dyszał na postoju, zamieniłem z powrotem ze strachu że uszkodzi się coś innego przez tak nierówną pracę(to możliwe?) ;) Czyli bez błędu albo kombinacji nowy + 1 z 2 obecnych się nie dowiemy który jest wadliwy?
Ostatnio zmieniony 27 gru 17, 18:50 przez 3gary, łącznie zmieniany 1 raz.
3gary
Bywalec forum
Posty: 136
Rejestracja: 13 paź 17, 18:11
BMW: E46 touring M54B25
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk

#23

Post autor: 3gary »

Jeszcze raz zapytam bo w końcu nie wiem. Jazda na zamienionych miejscami elektrozaworach(czego efektem jest praca nierówna jak tylko się da) może coś uszkodzić w silniku? Chciałbym wiedzieć zamiast głupio unieruchomić auto na amen ;) Sam fakt że po zamianie ledwie chodzi nie świadczy o uszkodzeniu elektrozaworu?
kamil91
Bywalec forum
Posty: 89
Rejestracja: 25 sty 16, 12:33
BMW: E46 316i n42b18
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#24

Post autor: kamil91 »

Po podmianie elektrozaworów trzeba było podłączyć kompa. Jeżeli tym razem błąd wystąpiłby na czujniku wałka wydechowego to miałbyś odpowiedź czy elektrozawór na ssącym jest walnięty. Jeżeli tak to szukasz ori używki i tyle w temacie. Miałem ten problem i tfu tfu na razie mam spokój z błędem 2781. Co prawda zamieniłem je miejscami profilaktycznie, ale błąd prawdopodobnie powodowało niedostateczne dociśnięcie elektrozaworu ssącego w gnieździe.
Co do tematu wypadającego zapłonu to sam z tym walczę. W międzyczasie walnęła mi jeszcze lambda przed katem i jeździłem na checku. Myślałem, że walnięta lambda przyczyniała się do wypadania na 4 cylindrze aż w końcu umarła, ale po wymianie problem dalej jest. Na chwilę obecną obstawiam walnięty wtrysk (co również sugerowano mi na innym forum) i w wolnej chwili planuję go podmienić. Nie kupuj nowych części w ciemno no chyba, że nie ma innej opcji.
3gary
Bywalec forum
Posty: 136
Rejestracja: 13 paź 17, 18:11
BMW: E46 touring M54B25
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk

#25

Post autor: 3gary »

Wiem, po podmianie nie było żadnego błędu, a pracował tak źle że zamieniłem je znowu prawie od razu i nie jeździłem w tamtym złym układzie. Żeby pokazało jakiś błąd pewnie muszę się chociaż trochę przejechać, ale czy ta nierówna praca nic nie uszkodzi?
kamil91
Bywalec forum
Posty: 89
Rejestracja: 25 sty 16, 12:33
BMW: E46 316i n42b18
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#26

Post autor: kamil91 »

Dziwne to trochę. Elektrozawory są takie same. Podczas jazdy zapewne wymusiłbyś jakiś błąd. Mi wyrzucało 2781 dopiero jak go mocniej przegoniłem.Czy na pewno podłączyłeś dobrze wtyczki? Czy docisnąłeś i ustawiłeś elektrozawory we właściwej pozycji? Jeżeli po podmianie praca auta pogorszyła się to znaczy, że albo coś było pokręcone z podłączeniem albo jeden jest walnięty. Przydałby się jeden na podmianę. Ale wiesz to wróżenie z fusów. Ja nie jestem mechanikiem. Może niech ktoś mądrzejszy się wypowie.
3gary
Bywalec forum
Posty: 136
Rejestracja: 13 paź 17, 18:11
BMW: E46 touring M54B25
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk

#27

Post autor: 3gary »

Najpierw pomyliłem wtyczki to fakt ;) ale potem podłączyłem je jak trzeba i zawory zostały zamienione miejscami czego efektem była strasznie zła praca silnika. Właśnie na podmianę nic nie mam, a nie chciałbym nic zepsuć jeżdżąc w oczekiwaniu na błąd z ledwie chodzącym silnikiem.


Aktualizacja:
Chyba przy poprzedniej zamianie coś było krzywo albo za słabo dociśnięte nie wiem, bo dziś zamieniłem i działa względnie dobrze :o Moim zdaniem jest minimalnie gorzej, ale nie wariują obroty. Teraz czekam na błąd :Search:
3gary
Bywalec forum
Posty: 136
Rejestracja: 13 paź 17, 18:11
BMW: E46 touring M54B25
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk

#28

Post autor: 3gary »

Kolejna aktualizacja :D Wybaczcie post pod postem :(
Cały czas nie pokazuje się żaden błąd z zaworów zmiennych faz rozrządu o których była mowa wcześniej, zapłon wypadł dwa dni z rzędu i spokój od dłuższego czasu, a dziś pokazał mi się błąd 278E(kolektor ssący?), i cały czas komunikacja z alternatorem. Jutro beata leci do mechanika na sprawdzenie co to tam tak mi humor psuje, ale macie może jakiś pomysł co dalej?
3gary
Bywalec forum
Posty: 136
Rejestracja: 13 paź 17, 18:11
BMW: E46 touring M54B25
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk

#29

Post autor: 3gary »

To chyba mój ostatni post dotyczący tego silnika :lol: Samochód wrócił od mechanika. Diagnoza? Wytarty wałek valvetronica, uchwyty(?nie pamiętam nazwy) od dźwigienek zaworów i kilka innych rzeczy do wymiany. Koszt przewyższa kupno "nowego" silnika. Opcja z zamianą głowicy też raczej odpada bo finansowo wyjdzie podobnie. Dlatego mam pytanie, jaki silnik polecacie tu wsadzić? Jak już mam wymieniać to może zdecyduję się na coś większego :D Czytałem że w każdej benzynowej r6 w E46 siedzi vanos, ale czy jest tak zawodny jak w n42? Czy nie? Czy może lepiej iść w diesla? :unknown:
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#30

Post autor: maniek21112 »

Po n42 klasycznie m54, b22 lub b25, pomijam raczej b30, jest zauważalnie droższy i ciężko dorwać coś w dobrym stanie.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”