N42B20A Złe obroty i telepanie
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10306
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Występuje tylko jako oryginał, niecałe 500,- do diagnozy miałeś sprawdzić błędy po zamianie
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 136
- Rejestracja: 13 paź 17, 18:11
- BMW: E46 touring M54B25
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdańsk
Tak wiem, ale po zamianie samochód ledwie dyszał na postoju, zamieniłem z powrotem ze strachu że uszkodzi się coś innego przez tak nierówną pracę(to możliwe?) Czyli bez błędu albo kombinacji nowy + 1 z 2 obecnych się nie dowiemy który jest wadliwy?
Ostatnio zmieniony 27 gru 17, 18:50 przez 3gary, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec forum
- Posty: 136
- Rejestracja: 13 paź 17, 18:11
- BMW: E46 touring M54B25
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdańsk
Jeszcze raz zapytam bo w końcu nie wiem. Jazda na zamienionych miejscami elektrozaworach(czego efektem jest praca nierówna jak tylko się da) może coś uszkodzić w silniku? Chciałbym wiedzieć zamiast głupio unieruchomić auto na amen Sam fakt że po zamianie ledwie chodzi nie świadczy o uszkodzeniu elektrozaworu?
-
- Bywalec forum
- Posty: 89
- Rejestracja: 25 sty 16, 12:33
- BMW: E46 316i n42b18
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto:
Po podmianie elektrozaworów trzeba było podłączyć kompa. Jeżeli tym razem błąd wystąpiłby na czujniku wałka wydechowego to miałbyś odpowiedź czy elektrozawór na ssącym jest walnięty. Jeżeli tak to szukasz ori używki i tyle w temacie. Miałem ten problem i tfu tfu na razie mam spokój z błędem 2781. Co prawda zamieniłem je miejscami profilaktycznie, ale błąd prawdopodobnie powodowało niedostateczne dociśnięcie elektrozaworu ssącego w gnieździe.
Co do tematu wypadającego zapłonu to sam z tym walczę. W międzyczasie walnęła mi jeszcze lambda przed katem i jeździłem na checku. Myślałem, że walnięta lambda przyczyniała się do wypadania na 4 cylindrze aż w końcu umarła, ale po wymianie problem dalej jest. Na chwilę obecną obstawiam walnięty wtrysk (co również sugerowano mi na innym forum) i w wolnej chwili planuję go podmienić. Nie kupuj nowych części w ciemno no chyba, że nie ma innej opcji.
Co do tematu wypadającego zapłonu to sam z tym walczę. W międzyczasie walnęła mi jeszcze lambda przed katem i jeździłem na checku. Myślałem, że walnięta lambda przyczyniała się do wypadania na 4 cylindrze aż w końcu umarła, ale po wymianie problem dalej jest. Na chwilę obecną obstawiam walnięty wtrysk (co również sugerowano mi na innym forum) i w wolnej chwili planuję go podmienić. Nie kupuj nowych części w ciemno no chyba, że nie ma innej opcji.
-
- Bywalec forum
- Posty: 136
- Rejestracja: 13 paź 17, 18:11
- BMW: E46 touring M54B25
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdańsk
Wiem, po podmianie nie było żadnego błędu, a pracował tak źle że zamieniłem je znowu prawie od razu i nie jeździłem w tamtym złym układzie. Żeby pokazało jakiś błąd pewnie muszę się chociaż trochę przejechać, ale czy ta nierówna praca nic nie uszkodzi?
-
- Bywalec forum
- Posty: 89
- Rejestracja: 25 sty 16, 12:33
- BMW: E46 316i n42b18
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto:
Dziwne to trochę. Elektrozawory są takie same. Podczas jazdy zapewne wymusiłbyś jakiś błąd. Mi wyrzucało 2781 dopiero jak go mocniej przegoniłem.Czy na pewno podłączyłeś dobrze wtyczki? Czy docisnąłeś i ustawiłeś elektrozawory we właściwej pozycji? Jeżeli po podmianie praca auta pogorszyła się to znaczy, że albo coś było pokręcone z podłączeniem albo jeden jest walnięty. Przydałby się jeden na podmianę. Ale wiesz to wróżenie z fusów. Ja nie jestem mechanikiem. Może niech ktoś mądrzejszy się wypowie.
-
- Bywalec forum
- Posty: 136
- Rejestracja: 13 paź 17, 18:11
- BMW: E46 touring M54B25
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdańsk
Najpierw pomyliłem wtyczki to fakt ale potem podłączyłem je jak trzeba i zawory zostały zamienione miejscami czego efektem była strasznie zła praca silnika. Właśnie na podmianę nic nie mam, a nie chciałbym nic zepsuć jeżdżąc w oczekiwaniu na błąd z ledwie chodzącym silnikiem.
Aktualizacja:
Chyba przy poprzedniej zamianie coś było krzywo albo za słabo dociśnięte nie wiem, bo dziś zamieniłem i działa względnie dobrze Moim zdaniem jest minimalnie gorzej, ale nie wariują obroty. Teraz czekam na błąd
Aktualizacja:
Chyba przy poprzedniej zamianie coś było krzywo albo za słabo dociśnięte nie wiem, bo dziś zamieniłem i działa względnie dobrze Moim zdaniem jest minimalnie gorzej, ale nie wariują obroty. Teraz czekam na błąd
-
- Bywalec forum
- Posty: 136
- Rejestracja: 13 paź 17, 18:11
- BMW: E46 touring M54B25
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdańsk
Kolejna aktualizacja Wybaczcie post pod postem
Cały czas nie pokazuje się żaden błąd z zaworów zmiennych faz rozrządu o których była mowa wcześniej, zapłon wypadł dwa dni z rzędu i spokój od dłuższego czasu, a dziś pokazał mi się błąd 278E(kolektor ssący?), i cały czas komunikacja z alternatorem. Jutro beata leci do mechanika na sprawdzenie co to tam tak mi humor psuje, ale macie może jakiś pomysł co dalej?
Cały czas nie pokazuje się żaden błąd z zaworów zmiennych faz rozrządu o których była mowa wcześniej, zapłon wypadł dwa dni z rzędu i spokój od dłuższego czasu, a dziś pokazał mi się błąd 278E(kolektor ssący?), i cały czas komunikacja z alternatorem. Jutro beata leci do mechanika na sprawdzenie co to tam tak mi humor psuje, ale macie może jakiś pomysł co dalej?
-
- Bywalec forum
- Posty: 136
- Rejestracja: 13 paź 17, 18:11
- BMW: E46 touring M54B25
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdańsk
To chyba mój ostatni post dotyczący tego silnika Samochód wrócił od mechanika. Diagnoza? Wytarty wałek valvetronica, uchwyty(?nie pamiętam nazwy) od dźwigienek zaworów i kilka innych rzeczy do wymiany. Koszt przewyższa kupno "nowego" silnika. Opcja z zamianą głowicy też raczej odpada bo finansowo wyjdzie podobnie. Dlatego mam pytanie, jaki silnik polecacie tu wsadzić? Jak już mam wymieniać to może zdecyduję się na coś większego Czytałem że w każdej benzynowej r6 w E46 siedzi vanos, ale czy jest tak zawodny jak w n42? Czy nie? Czy może lepiej iść w diesla?
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10306
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Po n42 klasycznie m54, b22 lub b25, pomijam raczej b30, jest zauważalnie droższy i ciężko dorwać coś w dobrym stanie.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 9 Odpowiedzi
- 2316 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 11 Odpowiedzi
- 2900 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 3 Odpowiedzi
- 802 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 0 Odpowiedzi
- 778 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: chmelu5
-
- 0 Odpowiedzi
- 558 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: giyke
-
- 5 Odpowiedzi
- 1460 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Lashie
-
- 3 Odpowiedzi
- 1136 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Pampilio
-
- 6 Odpowiedzi
- 2387 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: danielo6666
-
- 1 Odpowiedzi
- 4201 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mobilek25
-
- 14 Odpowiedzi
- 7614 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: SmartCheetah