N42B20A Złe obroty i telepanie

Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#11

Post autor: Broder »

Oryginalnie jest tam sruba na imbus, torxa moze ktos juz nabijal. Musisz nabic bit spline z mala grzechotka , nie mozesz jej ciagnac powoli bo znow sie obrobi tylko mocno puknac (dynamicznie) i powinna puscic
Obrazek
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#12

Post autor: Jarando »

Opukaj jeszcze tą śrubę przed próbą odkręcenia w/w sposobem.
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
3gary
Bywalec forum
Posty: 136
Rejestracja: 13 paź 17, 18:11
BMW: E46 touring M54B25
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk

#13

Post autor: 3gary »

Broder pisze:Oryginalnie jest tam sruba na imbus[...]
Oczywiście, był imbus- moja pomyłka :) Po nacięciu i dwóch godzinach pukania i odkręcania w końcu puściła. Czujniki zamienione miejscami, w miejsce tej felernej śruby wsadziłem nową. Jak na razie mam wrażenie że auto znacznie rzadziej "zamula", obrotami też czasami zarzuci. Błędów jak na złość od wymiany nie wyrzuca żadnych :D W międzyczasie zanim coś pokaże, czy ktoś mógłby pomóc mi "odszyfrować" wskazania komputera na ekranie z cylindrami? Ciekawi mnie że cylinder 2 zawsze odbiega wskazaniami od reszty(prawie zawsze ma ujemne wartości, a reszta na plusie).
3gary
Bywalec forum
Posty: 136
Rejestracja: 13 paź 17, 18:11
BMW: E46 touring M54B25
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk

#14

Post autor: 3gary »

AKTUALIZACJA 05.12.17:

W końcu błędy! (brzmi dziwnie :roll: )
Niestety nie od czujnika rozrządu ale z tego co znalazłem przerwa w zapłonie. Jakieś 200 metrów po starcie na chwilę zaczął migać check engine, przestał jak akurat zjechałem żeby zgasić auto. Potem jeździło gorzej niż przez ostatnie dni(tak mi się wydaje). Kody błędów:
[+] Pokaż spoiler
Obrazek
[+] Pokaż spoiler
Obrazek
Że cylinder nr 2 jestem w stanie zrozumieć, tak jak pisałem coś mi nie pasują te wskazania na wykresie, ale nie wiem jakie powinny być prawidłowe wartości. Ale że wyrzucił też błąd na wszystkich? Świece wszędzie nowe, cewki 1 i 4 też. :help:
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#15

Post autor: maniek21112 »

Skoro wypadł zapłon na drugim cylindrze to zamień cewki między cylindrami 1 i 2, obserwuj czy błąd przejdzie.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
3gary
Bywalec forum
Posty: 136
Rejestracja: 13 paź 17, 18:11
BMW: E46 touring M54B25
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk

#16

Post autor: 3gary »

Na dniach będę miał dwie nowe cewki, dzisiaj wysypał to co ostatnio i powrócił błąd 2781- błąd wałka rozrządu zaworów ssących- czujniki zamienione miejscami, czyli wychodzi na to że... no właśnie co? :D Dodatkowo pokazał 2760 i 2761. Błędy sond pokazuje przez to że silnik źle chodzi, czy coś faktycznie jest nie tak z sondami? Pierwsza jest przecież ledwie 3 miesięczna.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#17

Post autor: maniek21112 »

Dawaj zrzuty błędów. Zamień jeszcze elektrozawory vanosów, oczyść je oczywiście przed zamianą.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
3gary
Bywalec forum
Posty: 136
Rejestracja: 13 paź 17, 18:11
BMW: E46 touring M54B25
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk

#18

Post autor: 3gary »

Elektrozawory vanosów w sensie nr 4 na schemacie?
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AX51-EUR-12-2001-E46-BMW-318i&diagId=11_3296
Jeśli tak to już to robiłem, i błąd pozostał na ssaniu, czyli albo 2 złe czujniki, albo coś głębiej, tylko co?

Błędy z poprzedniego postu:
[+] Pokaż spoiler
Obrazek
[+] Pokaż spoiler
Obrazek
[+] Pokaż spoiler
Obrazek
[+] Pokaż spoiler
Obrazek
[+] Pokaż spoiler
Obrazek
[+] Pokaż spoiler
Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#19

Post autor: maniek21112 »

Jakbyś ustawił język pl to zauważyłbyś, że chodzi o element nr 1 :wink: nr 4 to czujnik położenia wałka rozrządu.
http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AX51-EUR-12-2001-E46-BMW-318i&diagId=11_3296
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
3gary
Bywalec forum
Posty: 136
Rejestracja: 13 paź 17, 18:11
BMW: E46 touring M54B25
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk

#20

Post autor: 3gary »

Kurde... zasugerowałem się tym że na rysunku jako jedyne czujniki są podwójnie. Zabieram się za to jutro z rana.

Aktualizacja:
Już po zamianie, na początku zamieniłem miejscami elektrozawory i przypadkiem kable, nie wiem czy szybciej mi serce biło, czy beta wachlowała obrotami w górę i w dół. :lol: Potem poprawiłem kable jak trzeba, a więc tak jak powinienem zrobić: zamienione miejscami elektrozawory i efektem była baaardzo nierówna praca, przygasanie, obroty robiły co chciały, no po prostu umierał. Stwierdziłem że nie ma sensu nawet próbować tak jeździć i zamieniłem je z powrotem, czyli są jak były. Błąd wcześniej był na ssaniu, po zamianie już wiecie co się dzieje, czyli któryś jest do wymiany? Ten ssący zapewne? Jak wymieniać to na co? Tylko ASO, czy producentem oryginału jest Bosch czy inna firma?

Oprócz tego wymienione cewki, poprawa jest, zapłon nie wypada, spalanie trochę nawet mi spadło, ale dalej czasami zamula i jakby się zalewa paliwem, ale to pewnie wina tego tam wyżej :evil:

Chociaż sobie przód silnika dzięki temu umyłem :D
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”