N42B20A Złe obroty i telepanie

3gary
Bywalec forum
Posty: 124
Rejestracja: 13/10/2017, 18:11
BMW: E46 touring M54B25
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk
Kontakt:

N42B20A Złe obroty i telepanie

Post autor: 3gary » 13/10/2017, 18:22

Cześć :) W mojej E46 od "nowości" był problem nierównej pracy silnika. Obroty czasami falują mocniej, czasami słabiej, czasami się dusi, zwłaszcza na 1 i 2 biegu przy ruszaniu, czasem też kiedy nagle muszę zahamować ze wciśniętym sprzęgłem obroty polecą do 0 i zgaśnie, a czasami odbiją się od 0 na swoje normalne ok 600/650.
Olej, wszystkie filtry zrobione od razu po zakupie. Wymieniona była też sonda którą komputer wskazywał jako uszkodzoną i od tej pory jest lepiej, ale nie doskonale. Wymieniłem też dziurawe elementy dolotu powietrza, ale dalej nie ma poprawy. Co dalej? Świece? Jeśli tak bo w tym kierunku podpowiada mechanik, to czy od razu z przewodami i cewkami, czy same świece?

A teraz dokładniej z czym mamy do czynienia :D :
E46 2001 touring 318i N42B20A bez gazu. 315k przelotu
Ostatnio zmieniony 23/10/2017, 15:21 przez 3gary, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 4391
Rejestracja: 11/04/2015, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: scghost » 13/10/2017, 19:24

wystarczy same swiece jesli nie byly wymieniane od lat
na poczatek bardzo dokladne szukanie lewego powietrza by sie przydalo
i
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<

3gary
Bywalec forum
Posty: 124
Rejestracja: 13/10/2017, 18:11
BMW: E46 touring M54B25
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: 3gary » 13/10/2017, 19:32

Dzięki, oby pomogło.
Btw. jestem fanem Panie youtuber xd

Awatar użytkownika
Tyjon
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 14/10/2017, 12:16
BMW: Bmw e46 330d 184km Touring
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk
VIN: Jh87555
Kontakt:

Post autor: Tyjon » 14/10/2017, 12:24

Witam podobne się pod temat posiadam e46 330d 184km z chipem na 204km od jakiegoś czasu mam problem przy 4 tys obrotów na 2 i 3 biegu szarpie i nie dochodzi do czerwonego pola szukałem już wielu rozwiązań ale ręce już mi opadają może ktoś z was miał podobny problem.

3gary
Bywalec forum
Posty: 124
Rejestracja: 13/10/2017, 18:11
BMW: E46 touring M54B25
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: 3gary » 17/10/2017, 18:13

Świece wymienione, komplet NGK 3199. Poprawa jest, nawet znacząca bym powiedział, ale do ideału troszeczkę jeszcze brakuje. Kiedy ma małe obroty na dwójce, strasznie powoli rosną, dopiero od ok 1.5k rpm zachowuje się normalnie.


Awatar użytkownika
maniek21112
Bywalec forum
Posty: 2622
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 23/10/2017, 12:39

Inpa i test podczas jazdy, wtedy można szukać przyczyny.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5081
Rejestracja: 24/03/2014, 16:36
BMW: Sprzedane 318d+
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
Tlen: do oddychania ropa do śmigania
VIN: PK82840
Kontakt:

Post autor: Dobrodziej_1983 » 23/10/2017, 14:52

Popraw tytuł wątku na regulaminowy bo poleci do kosza.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes-Benz W210 e290td sedan w ,,Classicu"

3gary
Bywalec forum
Posty: 124
Rejestracja: 13/10/2017, 18:11
BMW: E46 touring M54B25
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: 3gary » 17/11/2017, 19:06

maniek21112 pisze:Inpa i test podczas jazdy, wtedy można szukać przyczyny.
Inpa w końcu ogarnięta, z braku lepszego kompa, zdjęcia ekranu, a nie screeny :ROFL:

Kody błędów 1, 2, 3 i 4:
[+] Pokaż spoiler
Obrazek
[+] Pokaż spoiler
Obrazek
[+] Pokaż spoiler
Obrazek
[+] Pokaż spoiler
Obrazek
Z tego co ogarniam, to błędy czujnika oleju, wałka rozrządu zaworu/ów wlotowych i coś z lambdą(wymieniana 1 sonda przed katem 11.09.17 przy 315304km- nowy Bosch)?

Po jeździe(jakieś 10 minut, dla zapoznania się z programem) pojawił się znowu olej(i oczywiście bolączki mojej bety, o których dalej):
[+] Pokaż spoiler
Obrazek
Wykresy, robione na postoju, na zimnym silniku, jakieś 5-10 minut na chodzie:
[+] Pokaż spoiler
Obrazek
[+] Pokaż spoiler
Obrazek
[+] Pokaż spoiler
Obrazek
[+] Pokaż spoiler
Obrazek
[+] Pokaż spoiler
Obrazek
Aktualnie beta po wymianie świec pozbyła się problemu że przy wciśnięciu sprzęgła podczas jazdy, obroty spadały czasami do 0 i gasła, teraz spadają do 600-700 i jest ok. Czasami podczas postoju, a najczęściej podczas jazdy w korku(start, stop, start...) obroty zaczynają szaleć w zakresie 0-1500, dodanie gazu czasami pomaga i się uspokaja, czasami samo przejdzie, a czasami zgaśnie. Podczas jazdy często, jakby się dławi, traci moc-raz bardziej odczuwalnie, raz mniej, w tym czasie momentalne spalanie to zawsze 20, a czasami śmiga jak gdyby nigdy nic. Jeżdżąc po mieście cały czas, spalanie urosło ze stabilnego 9 do 9,5( w tym czasie zacząłem używać nawiewów po naprawie), potem gdy zaczęły się problemy skoczyło do 12-13l. Aktualnie 12.2l. W między czasie oczywiście dolewałem olej, od września ok 3500km przebiegu dało 0,5l na dolewkę, wymieniłem 2 cewki-te na których silnik gorzej pracował- 1 i 4 cylinder. Nie wiem czy wymieniać 2 kolejne czy szukać przyczyny w czym innym.
:help:


AKTUALIZACJA DZIEŃ PÓŹNIEJ-18.11.17:
Po kilkudziesięciu kilometrach i porządnym nagrzaniu silnika znowu podłączyłem kompa- efekt?
Kody błędów oleju i sondy te co wyżej i jeden nowy:
[+] Pokaż spoiler
Obrazek
Oprócz tego wstawiam wykresy z pracy ciepłego silnika:
[+] Pokaż spoiler
Obrazek
[+] Pokaż spoiler
Obrazek
[+] Pokaż spoiler
Obrazek

Awatar użytkownika
maniek21112
Bywalec forum
Posty: 2622
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 18/11/2017, 21:10

Na początek zmień czujnik położenia wałka rozrządu dolotowego z wydechowym (są takie same) i zobacz czy błąd przejdzie razem z czujnikiem.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

3gary
Bywalec forum
Posty: 124
Rejestracja: 13/10/2017, 18:11
BMW: E46 touring M54B25
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: 3gary » 18/11/2017, 23:32

Właśnie spróbowałem. Ten po lewej patrząc od przodu odkręcony bez problemu, a drugi ma rozjechaną śrubę :/ Czyli chyba kiedyś ktoś już tu gmerał. Jakaś porada jak to odkręcić? 2 śruby takie same torxy.


ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości