[N42B20A] Gaśnie po dodaniu gazu

doubleB
Bywalec forum
Posty: 27
Rejestracja: 3 sty 18, 11:42
BMW: e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Kotlin
VIN: PD37692

#1

Post autor: doubleB »

Witam, na wstępie chciałem zaznaczyć, że dopiero wkraczam w świat samochodów BMW :good:

Zacznijmy więc od początku, niedawno kupiłem samochód, przy zakupie sprzedający wspominał, że są problemy z odpalaniem bo akumulator jest słaby, nie pali na mrozie i trzeba wymienić. Dzień był akurat wyjątkowy, jak na tę porę roku, bo +7 stopni i słoneczko. Auto odpalało normalnie, podczas jazdy pukało w zawieszeniu, ale poza tym wydawało się że jest w porządku.

Teraz, kiedy temperatura spadła w okolice zera, miałem problemy z porannym odpalaniem(akumulator wymieniłem). Jak już auto odpaliłem to musiałem poczekać aż się zagrzeje, bo obroty falowały a po dodaniu gazu od razu gasło. Po rozgrzaniu nie było ani problemów z odpaleniem, ani z falowaniem, ani podczas jazdy.

Chcieliśmy zgłębić temat i zaczęliśmy auto rozkręcać. Po wyjęciu cewek i wykręceniu świec wydawało się że znaleźliśmy dwa problemy: Cewka na 3 i 4 cylindrze była zalana olejem. Szczególnie ta na 3 była w nim wręcz wykąpana. Świece też nie były najwyższej jakości.

Dziś odkręciliśmy pokrywę zaworów i uszczelka na niej nie jest problemem. Czy olej może się lać spod uszczelnienia tej tulei w którą wchodzi świeca i cewka? Tę plastikową tuleję pod 1 i 4 zaworem można wyjąć i uszczelnić, ale na 2 - 3 cylindrze nie da się tego zrobić bez dalszego rozbierania silnika i rozrządu, więc nie byliśmy w stanie sprawdzić.

Z komputera INPĄ usunąłem wcześniej wszystkie błędy, i dziś po odpaleniu i dodaniu gazu mam następujące błędy:

Kod: Zaznacz cały

2781 CDKPH - Camshaft sensor inlet
274E CDKMD - Misfire detection, Checksum failure
2743 CDKMD01 - Misfire detection cyl.3
2745 CDKMD03 - Misfire detection cyl.2
Nie wiem gdzie szukać problemu, więc zwracam się się z prośbą do forumowiczów o pomoc w ustaleniu problemu.

Kilka faktów i pytań które mogą pomóc:
1. Zdążyłem wymienić świece na NSK
2. Silnik jest zalany olejem półsyntetycznym, mam już pełen syntetyk na wymianę, ale nie wiem czy jest sens wymieniać kiedy olej zalewa mi cewki. Filtr oleju nie jest jakiś super czysty, ale jest jakoś strasznie zasyfiony.
3. Silnik po zagrzaniu przełącza się na LPG, więc może to problem z doprowadzaniem paliwa?

Jeśli jest taka potrzeba udostępnię pełny raport silnika z INPY.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10340
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Czujnik wałka rozrządu dolotowy wymieniłeś? Możesz na potwierdzenie zamienić go z wydechowym, są takie same. Zamień cewki z 2 i 3 cylindra na 1 i 4, po czasie zobacz czy błędy przejdą.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#3

Post autor: Broder »

W valvotronach jesli wypada zaplon to 99% cewki.
Jesli wychodzi blad walka to 99% rozjechany rozrzad, choc w znacznej większości jest to blad walka wydechowego.
Jak sciagales pokrywe to trzeba bylo skontrolowac rozrzad i slizgi, pozyczyc blokade i sprawdzic czy sie walki nie rozjechaly.

Pare dni temu robilem e90 z n46, auto mialo blad walka i chyba wypadanie zaplonow oraz przy naglym wcisnieciu gazu i puszczeniu cos stukalo z okolicy przepustnicy, dodatkowo nie zawsze odpalala/krecila rozrusznikiem. Podejrzenie padlo wlasnie na przepustnice , a okazal sie pekniety gorny slizg rozrzadu tylko tak nioslo halas przez kolektor. Rozrzad byl na tyle przestawiony ze musialem szukac gmp przez swiece bo nie bylem pewny czy blokada na kole zamachowym weszla w dobre miejsce :lol:
Po rozrzadzie wszystkie problemy jak reka odjal
Obrazek
doubleB
Bywalec forum
Posty: 27
Rejestracja: 3 sty 18, 11:42
BMW: e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Kotlin
VIN: PD37692

#4

Post autor: doubleB »

maniek21112 pisze:Czujnik wałka rozrządu dolotowy wymieniłeś? Możesz na potwierdzenie zamienić go z wydechowym, są takie same. Zamień cewki z 2 i 3 cylindra na 1 i 4, po czasie zobacz czy błędy przejdą.
Właśnie w innym temacie doczytałem o tym czujniku i sprawdzę to jak tylko będę w stanie odkręcić ten drugi czujnik na wylotowym. Ktoś chyba próbował dojść do tego czujnika i dosyć mocno wydłubał tę śrubę. Nie mogłem jej ostatnio odkręcić i temat lekko odpuściłem, muszę do tego wrócić żeby zamienić miejscami te czujniki. Te wyglądają jeszcze na fabryczne bo obydwa mają znaczki BMW, więc zakładam że są w tym aucie od nowości. Podobnie wygląda sprawa z filtrem paliwa, chyba go nikt do dziś nie wymieniał - opaski wyglądają na te oryginalne, montowane przez BMW.
Broder pisze:Jak sciagales pokrywe to trzeba bylo skontrolowac rozrzad i slizgi, pozyczyc blokade i sprawdzic czy sie walki nie rozjechaly.
Aż tak dużej wiedzy nt. silników BMW nie mamy, poza tym chyba nawet nie za bardzo mam od kogo mam pożyczyć taką blokadę. Czy wizualnie mogę to jakoś sprawidzić?
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#5

Post autor: Broder »

Wizualnie raczej tego nie sprawdzisz chyba ze jest mocno rozjechany
Obrazek
Na blokadzie masz 2 wypustki ktore ustawiaja kola czujnikow impulsow walkow wzgledem siebie. Wystarczy niewielkie przesuniecie i juz bedzie blad.
Na zdjeciu masz nowy rozrzad, slizgi sa jasne a lancuch napiety. Jesli rozrzad jest nadal oryginalny to slizgi sa ciemnobrazowe i lancuch ma luz.
Paliwo to tez dobry trop
Obrazek
doubleB
Bywalec forum
Posty: 27
Rejestracja: 3 sty 18, 11:42
BMW: e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Kotlin
VIN: PD37692

#6

Post autor: doubleB »

A więc dzisiaj miałem chwilę i udało mi się zamienić czujniki położenia wałka rozrządu, i po skasowaniu błędów i odpaleniu silnika pozostał tylko jeden błąd

Kod: Zaznacz cały

2782 CDKPH2 - Camshaft sensor outlet
Wygląda na to, że czujnik jest jednak niesprawny. W poniedziałek zamówię nowy i mam nadzieję, że to jest właśnie przyczyna usterki :wink:
doubleB
Bywalec forum
Posty: 27
Rejestracja: 3 sty 18, 11:42
BMW: e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Kotlin
VIN: PD37692

#7

Post autor: doubleB »

Wymieniłem czujnik i choć początkowo to wydawało się być przyczyną usterki,bo błąd czujnika zginął to problem odpalania na zimnym nadal występuje. Wczoraj zafundowałem mu krótką przejażdżkę i dziś po odpaleniu i dodaniu gazu ponownie zgasł. Tym razem na komputerze pokazały się 2 błędy.

Kod: Zaznacz cały

2731 CDKENWS - Camshaft control inlet - VANOS
27BB CDKANWS - Camshaft control outlet-VANOS
Może mi ktoś powiedzieć co to oznacza? (Mniej więcej spodziewam się co się dzieje).
Dodam, że pod pokrywą zaworów jest niewielka ilość nagaru tzw. "masła".

Czy wymiana oleju na syntetyczny ma teraz sens, czy jednak usterka jest na tyle poważna że lepiej od razu dawać do jakiegoś dobrego mechanika co zregeneruje silnik?
doubleB
Bywalec forum
Posty: 27
Rejestracja: 3 sty 18, 11:42
BMW: e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Kotlin
VIN: PD37692

#8

Post autor: doubleB »

Zaczynam podejrzewać odmę oleju.

Masło na pokrywie zaworów, ostatnio masło pojawiło się na korku, ale auto było odpalane tylko w garażu, do testów, więc się nie dogrzewało.
Wymieniłem uszczelniacze na elektrozaworach, gdzie najprawdopodobniej ciekło, teraz nie ma gdzie wypychać tego syfu, więc najprawdopodobniej się przez to więcej gromadzi. Jak już nie miało gdzie wypychać to wypychało przez uszczelnienie do cewki.
Wlany był niższej jakości olej.
Nie wiem czy ma to znaczenie, ale auto ma instalację LPG.
No i auto po rozgrzaniu chodzi dobrze (rzadszy olej).

Wymieniłem olej, i auto jakby zyskało trochę mocy, chodzi zdecydowanie ciszej, ALE... nie sprawdziłem przed tym odmy :-/
Jak w tym silniku poprawnie zdiagnozować problemy z odmą oleju?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10340
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#9

Post autor: maniek21112 »

Po rozgrzaniu silnika i na wolnych obrotach odkręć korek wlewu oleju, opisz jak zachował się silnik, albo nagraj.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
doubleB
Bywalec forum
Posty: 27
Rejestracja: 3 sty 18, 11:42
BMW: e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Kotlin
VIN: PD37692

#10

Post autor: doubleB »

maniek21112 pisze:Po rozgrzaniu silnika i na wolnych obrotach odkręć korek wlewu oleju, opisz jak zachował się silnik, albo nagraj.
Dziś wieczorem mam nadzieję uda mi się to zrobić. Nagram film i postaram się tutaj wrzucić.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”