Witam, małe odświeżenie tematu.
Duży skrót tego co się działo w ostatnich tygodniach.
Wypadł mi ponownie zapłon na 3 cylindrze, sprawdziłem cewkę - zalana olejem. Stwierdziłem więc, że trzeba w końcu uszczelnić te plastikowe obudowy. Oddałem auto do serwisu, wymienione zostały te plastikowe osłony świec ich oringi. Dodatkowo wymieniona została uszczelka pod pokrywą zaworów, silnikiem valvetronik i czujnikiem wałka mimośrodkowego. Krótko mówiąc załatane od góry zostało wszystko. Powoli znikają wycieki (mam jeszcze podejrzenie wycieku w okolicach miski oleju i czujnika który się na niej znajduje, ale tutaj obserwuję temat). W tym miejscu warto nadmienić, że mechanik z warsztatu przez moment mówił, że prawdopodobnie jest zużyty wtryskiwacz na 3-cim cylindrze, ale końcowo się z tego wycofał
Po odebraniu auta z warsztatu, problemy występujące po odpaleniu nadal występowały. Dokonałem więc adaptacji i można powiedzieć, że uporałem się z błędami czujników położenia wałka rozrządu (sporadycznie występowały one przed i w trakcie adaptacji). Od momentu tej operacji błędy 2781 i 2782 się nie pojawiają.
Wracając do tematu działania zimnego silnika. Auto po odpaleniu działa normalnie, ale po dodaniu gazu, silnik wpada w drgania i gubi obroty. Jak już się nieco dogrzeje jest w porządku. W komputerze nie pojawiają się nowe błędy, przynajmniej nie wtedy gdy delikatnie dodam gazu. No właśnie... wczoraj po odpaleniu dodałem więcej gazu: falowanie obrotów i check engine. Sprawdziłem błędy na komputerze no i faktycznie wypadł zapłon na 3-cim.
Kod: Zaznacz cały
274E CDKMD - Misfire detection, Checksum failure
2743 CDKMD01 - Misfire detection cyl.3
Od kilku dni obserwuję również pracę wtrysków i faktycznie praca wtrysku na 3 cylindrze wydaje się być odchylona najbardziej od normy. Wcześniej sporadycznie wypadał zapłon również na drugim.
Tak wyglądają parametry na Analog Value 2:
Ciepły silnik benzyna:
Zimny silnik benzyna:
A tutaj mam jeszcze zapis z lutego, najprawdopodobnniej LPG:
Dzisiaj sobie to jeszcze przetestuję właśnie czy te wartości bliskie zeru nie są na LPG, co tłumaczyłoby dobrą pracę na LPG. Choć rozgrzany silnik na benzynie również działa bez zarzutów.
Czy ja dobrze rozumiem że wartości na Analog Value 2 wskazują pracę wtryskiwaczy, i odchylenie od żądanej dawki paliwa? Jak sprawdzić czy wtryskiwacze nadają się do regeneracji? Czy ich wadliwa praca może powodować złą pracę zimnego silnika? No i czy te wartości nie są ciut zbyt duże?
W tym temacie:
http://e46forum.pl/n42-wypadanie-zaplonu-na-zimnym-silniku-23659 jest zasugerowane, że to może być kwestia wałka mimośrodkowego. Jak to sprawdzić?