N42B20 wymiana odmy bez demontażu kolektora
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
- piotrek1474
- Bywalec forum
- Posty: 1731
- Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
- BMW: 318I N42 143KM
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: ---
- Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE
Witam wszystkich!
Dziś chciałem przedstawić krótki opis jak wymienić separator oleju "odma" w silniku N42 bez demontażu kolektora ssącego.
Pojawiało się często pytanie czy można to zrobić w ten sposób, ale dużo osób twierdziło że nie o czum mówi ten opis
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=180512 kilka postów niżej jeden użytkownik pisze że wykonał wymianę odmy demontując tylko podstawę filtra oleju.
Spotkałem również opis gdzie też wymieniono odmę bez demontażu kolektora http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=178592
Potrzebne części:
separator oleju 11 61 7503520 (wersja zimowa 11 61 7516007)
przewód odpowietrzający 11 15 7503524
przewód powrotny 11 15 7533346
przewód połączeniowy 11 15 7503523
http://czesci.bmwsklep.pl/diagram.php?btnr=11_3180&mospid=47662&fg=15&hg=11
potrzebne narzędzia
klucze nasadowe różne rozmiary
torx T25 do odkręcenia odmy
szczypce
śrubokręty
1) demontujemy dolot powietrza usuwając dwa nity.
2) demontujemy obudowę filtra powietrza wraz z przepływomierzem i rurą elastyczną od przepustnicy.
3) odłączamy plus od akumulatora.
4) ściągamy pasek klinowy luzując napinacz (klucz 16)
5) odkręcamy osłonę nad kolektorem i obudowę filtra kabinowego wraz z filtrem, pamiętając o wyciągnięciu przewodów z peszla.
6) odkręcamy 3 śruby trzymając alternator (klucz 13) i wypinamy wtyczkę, trzeba również odkręcić nakrętkę w alternatorze która trzyma inne przewody
7) następnie demontujemy podstawę filtra oleju ( wcześniej odkręcić dekiel i podnieść go do góry aby olej spłynął do miski)
8 wypinamy wtyczkę z uchwytu i odkręcamy uchwyt (torx T25)
9) odpinamy wtyczkę czujnika
10) teraz bierzemy się za odkręcenie odmy (torx T25) pierwsze dwie śruby nie stanowiły dużego problemu,odkręciłem je za pomocą grzechotki. Z trzecią poradziłem sobie wkładając torx do klucza oczkowego 7 ale torx obracał się w kluczu więc w szczeliny wepchałem opaski plastikowe i w ten sposób udało się odkręcić trzecią śrubę.
po odkręceniu odmy usuwamy wąż który jest na kolektorze oraz kolanko z odmy
11) odpinamy wąż od pokrywy zaworów i od spodu odmy który idzie do bagnetu, delikatnie próbujemy wyciągnąć odm gdy mamy ją koło podstawy filtra odpinamy wąż od odmy który idzie do pokrywy zaworów i trzymając samą odmę wyciągamy ją między podstawą filtra i alternatora
12) po wyciągnięciu odmy odpinamy wąż przy bagnecie (dobrze jest ściągnąć koło przednie od strony kierowcy) i wyciągamy go dołem, wąż łączący odmę z pokrywą zaworów wyciągniemy bez problemu w ten sam sposób co odmę.
Montaż w odwrotnej kolejności.
Dobrze najpierw zamontować nowy przewód idący do bagnetu ( miałem z nim największy problem gdyż jest mało miejsca by go tam przepchnąć)
Potem wkładamy wąż łączący odmę z pokrywą zaworu układamy go tak jak powinien być ale nie wpinamy go do pokrywy tylko zostawiamy luzem, gdy już wsuniemy nową odmę to wtedy go wpinamy i wąż łączący odmę z bagnetem potem zostaje nam przykręcenie odmy,a dalej już tylko montaż pozostałych części.
Czas pracy ok 4 godzin
w razie pytań proszę pisać priv
Dziś chciałem przedstawić krótki opis jak wymienić separator oleju "odma" w silniku N42 bez demontażu kolektora ssącego.
Pojawiało się często pytanie czy można to zrobić w ten sposób, ale dużo osób twierdziło że nie o czum mówi ten opis
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=180512 kilka postów niżej jeden użytkownik pisze że wykonał wymianę odmy demontując tylko podstawę filtra oleju.
Spotkałem również opis gdzie też wymieniono odmę bez demontażu kolektora http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=178592
Potrzebne części:
separator oleju 11 61 7503520 (wersja zimowa 11 61 7516007)
przewód odpowietrzający 11 15 7503524
przewód powrotny 11 15 7533346
przewód połączeniowy 11 15 7503523
http://czesci.bmwsklep.pl/diagram.php?btnr=11_3180&mospid=47662&fg=15&hg=11
potrzebne narzędzia
klucze nasadowe różne rozmiary
torx T25 do odkręcenia odmy
szczypce
śrubokręty
1) demontujemy dolot powietrza usuwając dwa nity.
2) demontujemy obudowę filtra powietrza wraz z przepływomierzem i rurą elastyczną od przepustnicy.
3) odłączamy plus od akumulatora.
4) ściągamy pasek klinowy luzując napinacz (klucz 16)
5) odkręcamy osłonę nad kolektorem i obudowę filtra kabinowego wraz z filtrem, pamiętając o wyciągnięciu przewodów z peszla.
6) odkręcamy 3 śruby trzymając alternator (klucz 13) i wypinamy wtyczkę, trzeba również odkręcić nakrętkę w alternatorze która trzyma inne przewody
7) następnie demontujemy podstawę filtra oleju ( wcześniej odkręcić dekiel i podnieść go do góry aby olej spłynął do miski)
8 wypinamy wtyczkę z uchwytu i odkręcamy uchwyt (torx T25)
9) odpinamy wtyczkę czujnika
10) teraz bierzemy się za odkręcenie odmy (torx T25) pierwsze dwie śruby nie stanowiły dużego problemu,odkręciłem je za pomocą grzechotki. Z trzecią poradziłem sobie wkładając torx do klucza oczkowego 7 ale torx obracał się w kluczu więc w szczeliny wepchałem opaski plastikowe i w ten sposób udało się odkręcić trzecią śrubę.
po odkręceniu odmy usuwamy wąż który jest na kolektorze oraz kolanko z odmy
11) odpinamy wąż od pokrywy zaworów i od spodu odmy który idzie do bagnetu, delikatnie próbujemy wyciągnąć odm gdy mamy ją koło podstawy filtra odpinamy wąż od odmy który idzie do pokrywy zaworów i trzymając samą odmę wyciągamy ją między podstawą filtra i alternatora
12) po wyciągnięciu odmy odpinamy wąż przy bagnecie (dobrze jest ściągnąć koło przednie od strony kierowcy) i wyciągamy go dołem, wąż łączący odmę z pokrywą zaworów wyciągniemy bez problemu w ten sam sposób co odmę.
Montaż w odwrotnej kolejności.
Dobrze najpierw zamontować nowy przewód idący do bagnetu ( miałem z nim największy problem gdyż jest mało miejsca by go tam przepchnąć)
Potem wkładamy wąż łączący odmę z pokrywą zaworu układamy go tak jak powinien być ale nie wpinamy go do pokrywy tylko zostawiamy luzem, gdy już wsuniemy nową odmę to wtedy go wpinamy i wąż łączący odmę z bagnetem potem zostaje nam przykręcenie odmy,a dalej już tylko montaż pozostałych części.
Czas pracy ok 4 godzin
w razie pytań proszę pisać priv
-
- Bywalec forum
- Posty: 24
- Rejestracja: 15 lis 14, 19:00
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto:
Jestem na etapie odkrecenia odmy, doszedlem do tego etapu w 2,5 godziny i poki co wydaje sie to wykonalne, 2 pierwsze sruby faktycznie ladnie widac, ale z ta trzecia to bedzie ladna meczarnia, mimo ze teoretycznie da sie tam wcisnac jedna reke od przodu i jedna od tyly (niestety jest tak malo miejsca, ze jedyny klucz "fajkowy" ktory mam nie da sie zalozyc bo jest za maly odstep miedzy sruba a kolektorem). Zastanawiam sie czy nie wziac torxa oraz nasadki na niego pasujacej (1/4) i ta nasadke poprostu rozwalic mlotkiem na motylka, ktorym bym ja odkrecal - sruby nie sa jakos szczegolnie mocno dokrecone, a gdyby taki motylek sie sprawdzil byloby pieknie... chodz czeka mnie potem jeszcze wymiana przewodow, co tez mi sie wydaje dosc ciezkie, ale moze w rzeczywistosci nie bedzie tak zle
- piotrek1474
- Bywalec forum
- Posty: 1731
- Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
- BMW: 318I N42 143KM
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: ---
- Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE
Ja przy odkręcaniu trzeciej śruby torxa zamontowałem do klucza oczkowego płaskiego i w szczeliny wsunąłem opaski plastikowe. I w ten sposób udało się odkręcić śrubę jest tam mało miejsca więc odkręcanie jej zajęło więcej czasu niż w przypadku dwóch pozostałych. Co do zmiany przewodów to nie ma z tym problemów, najgorzej jest z tym co idzie do rurki bagnetu
-
- Bywalec forum
- Posty: 24
- Rejestracja: 15 lis 14, 19:00
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto:
Odma wymieniona ! Zajelo troche wiecej niz 4 godziny, ale zrobilem to pod blokiem... wielkie dzieki za manual
Jezeli ktos jeszcze bedzie wymienial to polecam zrobic cos takiego:
Torx z koncowwka na stale za jakies 6 zl - przycialem na miejscu w Castoramie i potem wsadzilem blaszke dzieki ktorej odkrecalem 3 srubke odmy
Ciezko bylo tez trafic z przewodem od bagnetu, ale wycialem kawalek gietkiego drzewka, najpierw od gory wsadzilem w dol, a na dole do srodka przewodu i w ten sposob sobie nacelowalem w przeswit
Edit z paskiem sobie poradzilem- za slabo naciagalem napinacz
Jezeli ktos jeszcze bedzie wymienial to polecam zrobic cos takiego:
Torx z koncowwka na stale za jakies 6 zl - przycialem na miejscu w Castoramie i potem wsadzilem blaszke dzieki ktorej odkrecalem 3 srubke odmy
Ciezko bylo tez trafic z przewodem od bagnetu, ale wycialem kawalek gietkiego drzewka, najpierw od gory wsadzilem w dol, a na dole do srodka przewodu i w ten sposob sobie nacelowalem w przeswit
Edit z paskiem sobie poradzilem- za slabo naciagalem napinacz
Ostatnio zmieniony 30 maja 15, 16:14 przez technic, łącznie zmieniany 2 razy.
- piotrek1474
- Bywalec forum
- Posty: 1731
- Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
- BMW: 318I N42 143KM
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: ---
- Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE
Pasek to prosta sprawa. Nakładasz go na koła pąsowe, klucz nasadka 16 i luzujesz napinacz wsuwasz pasek na napinacz i gotowe.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 2 maja 16, 20:35
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: RLU
- VIN: PD36906
kolejna odma wymieniona, dla laika, takiego jak ja, to masakra jakas byla, ale koniec koncow - udalo sie:) swietny poradnik, choc moglby byc bardziej szczegolowy, dla ludzi, jak ja, ktorzy zielonego pojecia nie maja nawet jak np. poluzowac napinacz, a najpierw ktore to to jest napinacz:D
-
- Bywalec forum
- Posty: 273
- Rejestracja: 5 lip 15, 13:12
- BMW: E46 318i N42B20
- Rok produkcji: 0
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Stalowa Wola
Szybciej jest wymienić to zdejmując kolektor ssący...
Napinacz łańcucha rozrządu masz po lewej stronie na rogu mniej więcej silnika, pod czujnikiem wałka rozrządu wydechowego. To będzie taki wystający łeb śruby.
Napinacz łańcucha rozrządu masz po lewej stronie na rogu mniej więcej silnika, pod czujnikiem wałka rozrządu wydechowego. To będzie taki wystający łeb śruby.
- Badboy-PL
- Bywalec forum
- Posty: 106
- Rejestracja: 30 lip 16, 8:21
- BMW: BMW E46 318I
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Bergen op zoom Holandia
Dobra a ja mam pytanie. Czy tym sposobem dostane sie tez do czujnika spalania stukowego ktory jest pod odma na bloku. Bo nie chce mi sie sciagac kolektora bo wiem ze jest ciezki dostep do jednej sruby ktora trzeba wykreci od spodu auta. A nie mam dostepu do kanalu.
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
- Palec11
- Przyjaciel forum
- Posty: 1944
- Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
- BMW: e46
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto:
Powie mi ktoś czy osoba co za bardzo nie ma zielonego pojęcia o pracach przy silniku da radę to zrobić ? Może jest gdzieś w internecie jakiś bardziej szczegółowy turial ? Albo najlepiej jakiś filmik krok po kroku ? Bardzo bym chciał wymienić odmę ale wolał bym unikać jakiś mechaników bo kasują jak za zboże i fajnie by było w końcu zrobić coś samemu.
- piotrek1474
- Bywalec forum
- Posty: 1731
- Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
- BMW: 318I N42 143KM
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: ---
- Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE
Cieżko będzie Ci znaleźć lepszy opis, bo sam zanim napisałem ten długo szukałem innych opisów. Jeżeli nigdy nic nie robiłeś przy silniku to wymiana odmy może być trudnym zadaniem. Może znajdziesz jakiegoś pomocnika.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 5 Odpowiedzi
- 7417 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Palec11
-
- 2 Odpowiedzi
- 541 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Morfju
-
- 0 Odpowiedzi
- 1054 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Kamil_3er
-
- 3 Odpowiedzi
- 9762 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kruszka
-
- 18 Odpowiedzi
- 9551 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: apogeumz
-
- 13 Odpowiedzi
- 3939 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: piotrek1474
-
- 44 Odpowiedzi
- 77003 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jan5
-
- 4 Odpowiedzi
- 1725 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kuboleoss
-
- 11 Odpowiedzi
- 7031 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 3 Odpowiedzi
- 3603 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Adaśko