N42B20 wymiana odmy bez demontażu kolektora

Miejsce na wszelkie gotowe rozwiązania, opisy, instrukcje wymiany, obsługi, konserwacji z dokumentacją zdjęciową itp.
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1687
Rejestracja: 15/04/2016, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:
Kontakt:

Re: N42B20 wymiana odmy bez demontażu kolektora

Post autor: Palec11 » 12/12/2016, 17:30

Ciężko o kogoś kto ma pojęcie i podejdzie zajrzy i pomoże ... a znowu pewnie jakiś mechanik zgarnie krocie za to ...


Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1736
Rejestracja: 15/08/2013, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE
Kontakt:

Post autor: piotrek1474 » 12/12/2016, 18:27

Popytaj na forum. Może ktoś jest z twojej okolicy.
Obrazek

Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1687
Rejestracja: 15/04/2016, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: Palec11 » 12/12/2016, 18:49

Coś pomyślę podzwonię po mechanikach zobaczę ile to kosztuje sam pod maskę jutro z rana popatrzę i ocenie czy spróbuję się podjąć tego warunki mam dobre bo garaż z kanałem jest boje się że narzędzi mi zabraknie nie mam aż takiego parcia bo to ma być profilaktyczna wymiana ale fajnie by było "poważniejszą" robotę zrobić samemu (Pompkę paliwa udało się wymienić :) ale to dużo prostsza praca ;/)

neonez
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 23/12/2017, 18:51
BMW: e46 318i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Olkusz
Kontakt:

Post autor: neonez » 12/03/2018, 16:44

Czyli wychodzi na to, że przy ściąganiu kolektora wcale nie jest mniej roboty?
A odnośnie podstawy filtra, trzeba nową uszczelką??bo od grudnia wymieniałem już dwa razy..., podobnie jak i olej no ale tego akurat nie będę żałował.

Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1687
Rejestracja: 15/04/2016, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: Palec11 » 12/03/2018, 16:58

Ja nie wyobrażam sobie za bardzo wymiany tego bez demontażu kolektora chyba że jest się dzieckiem i małe rączki gdzie i tak było by to trudne moim zdaniem.


Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1736
Rejestracja: 15/08/2013, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE
Kontakt:

Post autor: piotrek1474 » 12/03/2018, 20:27

Nie ma nic trudnego. A moje ręce do najmniejszych nie należą. Przydatna przydaje się umiejetność pracy na tzw. wyczucie.
Obrazek

Awatar użytkownika
harus
Bywalec forum
Posty: 139
Rejestracja: 13/04/2014, 22:02
BMW: E46 316i N42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
Lokalizacja: SJZ
Kontakt:

Post autor: harus » 22/03/2018, 18:25

piotrek1474 Dojdę tą metodą do czujnika położenia wału?

Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1736
Rejestracja: 15/08/2013, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE
Kontakt:

Post autor: piotrek1474 » 22/03/2018, 20:29

Tego to nie wiem. Ale podobno do czujnika wału jest kiepskie dojście.
Obrazek

Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1687
Rejestracja: 15/04/2016, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: Palec11 » 22/03/2018, 21:35

Czujnik wału jest w bloku pod kolektorami mało tam miejsca jest raczej nie da rady bo odkręcić bez demontażu kolektora bo jest on w tylnej części.

Jak wrócę do domu to wyśle Ci zdjęcie gdzie mniej więcej jest ten czujnik.

neonez
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 23/12/2017, 18:51
BMW: e46 318i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Olkusz
Kontakt:

Post autor: neonez » 25/03/2018, 13:19

Wymieniłem odmę bez demontażu kolektora, zajęło trochę wiecej niż 4 godziny...
Silnik pracuje dużo lepiej, nie szarpie. Ale przy odjęciu gazu obroty spadają na chwilę do 500, a na rozgrzanym silniku przy spadku obrotów mruga kontrolka od oleju, czy to pompa?
Poza tym EML zapal się i gaśnie... czy to valvetronic?
udręka z tym silnikiem, a może znajdzie się ktoś z okolic Krakowa lub Katowic kto to porządnie zdiagnozuje?


ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość