[N42B20] Ubywa olej (spalanie?)

Kadam
Posty: 7
Rejestracja: 25 lip 18, 20:41
BMW: e46 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Ełk

#1

Post autor: Kadam »

Cześć, jestem posiadaczem e46 318i i dręczy mnie problem ze znikającym olejem, silnik pracuje równo, nie brakuje mu mocy, odpala bez problemu, dymi czasem po starcie oraz po dłuższym postoju np. w korku. Z tego co wyczytałem z tego forum jak i innych stron to prawdopodobnie uszczelniacze zaworowe i się zastanawiam nad wymienieniem ich, lecz chciałbym się jeszcze upewnić czy to aby na pewno uszczelniacze i tu parę pytań:
1. Co mogło jeszcze paść i dawać podobny efekt,
2. Czy jest jakiś sposób aby się upewnić czy to uszczelniacze bez ich wymiany,
3. Czy znacie jakiegoś zaufanego mechanika z okolic Ełku (warmińsko-Mazurskie) co podjął by naprawy?

Olej jakim jest zalany to liqui moly top tec 4100 5w40
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Słabo czytałeś jak nie wiesz jak sprawdzić.
2. Rozgrzej auto i zostaw na wolnych obrotach 5-10 minut, następnie dodaj gazu, jak pojawi się dym to uszczelniacze do wymiany.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Kadam
Posty: 7
Rejestracja: 25 lip 18, 20:41
BMW: e46 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Ełk

#3

Post autor: Kadam »

Chodziło mi o jakiś inny sposób bo o tym czytałem i nawet napisałem że po postoju dymi (chodziło o postój na wolnych obrotach), ale zapytałem się z myślą o jakimś innym sposobie.
Ostatnio zmieniony 25 lip 18, 22:18 przez Kadam, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Skoro tak to masz potwierdzenie.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Kadam
Posty: 7
Rejestracja: 25 lip 18, 20:41
BMW: e46 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Ełk

#5

Post autor: Kadam »

Dziś byłem u jednego z mechaników pytając się o wymianę uszczelniaczy, odpowiedział że oczywiście by mógł wymienić, ale ze ściąganiem głowicy i wycenił koszt swojej robocizny na maksymalnie 500zł + materiały i tu pytanie to odpowiednia cena czy szukać dalej?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Szukałbym dalej, czyli bez demontażu głowicy.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
waldek1978
Przyjaciel forum
Posty: 1499
Rejestracja: 28 lis 14, 9:56
BMW: E90
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń

#7

Post autor: waldek1978 »

Oczywiście, że wymiana uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy.
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#8

Post autor: Palec11 »

waldek1978 pisze: 27 lip 18, 23:09 Oczywiście, że wymiana uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy.
jw
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”