[N42B20] trzęsie silnikiem

adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#21

Post autor: adi3d »

Tak, uszczelniacze zrobione i oleju praktycznie nic nie pobiera.

Cewki zamieniałem miejscami a korekty zostają nadal takie same. Teoretycznie powinny być ok wiec nie warto wydawać kasy na nie.
rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#22

Post autor: rysiektr »

A oprocz tego ze trzesie to cos się dzieje?
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#23

Post autor: adi3d »

Tak, teraz brak mocy. Błędów nie ma żadnych
pixma
Bywalec forum
Posty: 235
Rejestracja: 20 cze 17, 8:59
BMW: 316i N42 kombi
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Rypin

#24

Post autor: pixma »

od kilku miesiecy sie z tym meczysz ? z tym trzesieniem.
nie lepiej oddać bylo do mechanika co uszczelniacze/i trzesienie naprawi za 1 razem. Zeby nie generować niepotrzebnych kosztów skoro błedów na komputerze brak bo tak to za kazde rozebranie silnika ktos skasuje. Tak to pol silnika mozna wymienic a poprawy nie bedzie.
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#25

Post autor: Palec11 »

Wiesz co mi trzęsło silnikiem jak dziwignia zaworów jakimś cudem odpadła i telepało silnikiem i brak mocy ... Warto było by to sprawdzić ... Mechanik mój mówił że ja miałem szczęście bo zaklinowała się i nie narobiła żadnych szkód w silniku zamontował z powrotem i działa po dziś dzień ... Ale tak Ci powiem z mojego doświadczenia z N42 jak komp nie generuje błędów to polskie fora raczej Ci nie pomogą ... Jedyne co to bystry mechanik który zdejmie pokrywę zaworów i będzie szukał ... Ja miałem szczęście że to zauważyli jak wymieniali mi Vanos-y i blokowali rozrząd a tak to bym za chiny nie doszedł że coś takiego się stało dopiero jak by silnik staną i bym go na żyletki przerabiał.
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#26

Post autor: adi3d »

To raczej nie to, jak go kupiłem lewarkiem zmiany biegów lekko telepało od tych wibracji ale moc była. Po wymianie vanosów mocy nie było juz, drgania jak były tak są. Ostatnio buczy mi kolektor przy 3tys obr i będę go wymieniać. Mam tez korekty na -3 ale żadnej nieszczelności nie znalazłam a szukałem wszędzie.
Awatar użytkownika
Ruciolek
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 23 mar 19, 13:52
BMW: e46 Sedan N46B18
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Rio Grande okolice San Escobar

#27

Post autor: Ruciolek »

adi3d pisze: 16 cze 17, 13:40 Witam, mam problem z nierówną pracą silnika. Głownie objawia się to drganiami całego samochodu. Najbardziej jest to widoczne na drążku zmiany biegów. Po pierwszej wizycie u mechanika stwierdził ze do wymiany są vanosy, bo grzechotały przy dodawaniu gazu. Ok wymienił, grzechotanie zniknęło, nierówna praca silnika została i dodatkowo wydaję mi się ze stracił trochę mocy... Najpierw chce wyeliminować te drgania silnika. Podobno rozrząd był lekko źle ustawiony (wałek wydechowy nie wchodził w blokadę). Rozrząd jest w miarę nowy bo był robiony kiedyś przez poprzedniego właściciela. Napinacz tez ten nowszy juz jest. Na drugi ogien poszła wymiana odmy z węzami i nowe uszczelki do kolektora dolotowego więc powinno być wszystko szczelne. W Inpie nie ma zadnych błędów. Z tego co mechanik mówił nie ma czego się uczepić. Jedynie czasy wtrysków na cylindrach 2 i 4 sa jakieś dziwne według niego (o ile dobrze pamiętam -3 i +3)
Dodatkowo wymieniony filtr powietrza, nowy olej z filtrem, filtr paliwa, i nowe świece. Mam tez instalacje gazową montowana przed wymiana vanosów, jednak silnik pracuje tak samo jak na benzynie. Podobno sczytuje sobie informacje z tego samego co wtryski benzynowe. Moim kolejnym tropem jest sprawdzenie ciśnienia na listwie wtryskowej i zakup używanej listwy wraz z wtryskami na podmiankę. Ktoś ma jakieś pomysły ??

CYT.
(wałek wydechowy nie wchodził w blokadę)?
-tym bym sie nie przejmowal, nie wchodzil w blokade bo masz 2 vanosy zapewne ten wydechowy komputer wysterowal i przekrecil o rzadany przez siebie kat przy pomocy elektrozaworu olejowego. Masz 2 takie zawory po jednym na kazdy z vanosow znajdujace sie od czola silnika zaraz pod walkami.

Piszesz ze Wymieniles odmne+weze, uszczelki w kolektorze dolotowym, bledow brak...,Lancuch wymieniony.

Hmm...to moze powiem tak:
1.)
Przydaloby sie tez spr. kompresje na cylindrach.

2.)
Ja bym sie bardziej sugerowal tym czy tarczki vanosow w ktorych to znajduja otwory (po 1 otworze na tarczke), czy ladnie te otwory pasowaly na blokade bo jesli nie to moze to sugerowac wyciaganie sie lancucha rozrzadu.
-Ale do konca nie jestem przekonany czy mogloby to powodowac nierowna prace silnika, za to z wlasnego doswiadczenia wiem, ze gdy mialem te tarczki zle ustawione to auto w ogole niechcialo zapalic!
-.Mozna wtedy skorygowac te roznice ustawiajac ponownie rozrzad i tarczki przy pomocy blokad, poskladac wszystko i spr. czy pomoglo. A w niedlugim czasie zaplanowac np. wymiane lancucha (czego Ty nie musisz juz robic bo masz podobno wymieniony)

3.)
Jesli bylyby stukania to raczej pompa vacum lub zużyte vanosy (do sprawdzenia przy okazji ustawiania walkow rozrzadu), panewki (oby nie), poduszki silnika (latwe do spr. pobujajcie silnikiem, a sie ujawnia ;) )

4.)
Jesli łapałby lewe powietrze to raczej by tylko sobie falowal na wolnych obrotach lub mial je podniesione ale pracowalby mysle ze w miare rowno?

5.)
Padla sugestia pod katek walkow wyrównoważających pompy olejowej ale wtedy by tylko telepalo/bujałoby buda auta, obroty natomiast powinny sie w miare utrzymywac na stalym poziomie.

6.)
Listwa wtryskowa tez raczej odpada bo wtryski sa odlaczane przy pracy na LPG oraz wtedy komputer gazowy korzysta tylko z czasow wtryskow benzyny jesli komputer gazowy oczywiscie korzysta z OBD. Bynajmniej uklad paliwowy wykluczyłbym jako sprawce nierównej pracy

7.)
Cewki zaplonowe do sprawdzenia (ale je tez wyeliminowales i podobno sa ok)

8.)
Co do brania oleju tutaj raczej tez bym wykluczyl aby od tego mial chodzic nie rowno. Mysle, ze praca byla by rowna ale za to z wydechu wydostawałby sie charakterystyczny siwy dym ;) (w n42/46 do wymiany uszczelniacze zaworowe jesli trzonki bez wiekszych luzow, w przeciwnym wypadku glowica do remontu)

Poprawcie mnie jesli sie gdzies myle. Bo tak sie sklada, ze mam podobny problem.

Z ta roznica ze u mnie po rozgrzaniu czyli przekroczeniu wskazowki od temp. czerwonego pola silnik zaczyna rowno pracowac bez problemu. A nierowna praca wystepuje zaraz po odpaleniu na zimnym silniku (przy pracujacej pompie powietrza wtornego jak i po wylaczeniu jej) najbardziej widoczne w przedziale ponizej 1000obr. to jest miedzy 650-750obr. (czyli zaraz po tzw. ssaniu). Czyli podobnie jak u Ciebie

Udalo Ci sie rozwiazac ten problem?
Jakies sugestie użytkowników forum?
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#28

Post autor: adi3d »

To co piszesz ja to wszystko wymieniłem na nowe i sam ustawiałem na blokady.( vanosy, tarczki, łańcuch i ślizgi wszystkie uszczelki itp)
U mnie problem z drganiami występował od valvetronic.

Jeśli masz jakiś program typu dis lub ista to zasteruj valvetronicem tak aby otworzył sie na maxa.
U mnie przy otwarciu na max nie było totalnie żadnych drgań. I nie pomoże tu odłączenie ręcznie silniczka aby samo ustawiło sie na max bo dalej będzie telepać. Musisz to zrobić programem.

U mnie do wymiany był wałek i koniki. Kupiłem używane, nowe kosztują za duże pieniądze. W pewnym stopniu pomogło.
Widzę ze jesteś z kujawsko pomorskiego. Jeśli blisko Torunia to zapraszam na maila może pomogę

Pokorski6@gmail.com
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”