[N42B20] trzęsie silnikiem

adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#11

Post autor: adi3d »

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#12

Post autor: adi3d »

Silnik im cieplejszy tym większe korekty wtryskiwaczy robi, na zimnym korekty to w okolicy 0,6. Na ciepłym są już w okolicach +/-5.0
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#13

Post autor: adi3d »

Up
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#14

Post autor: adi3d »

Mała aktualizacja, wymienione obie sondy lambda na ori bosh i bez poprawy. Z silnikiem jest tak ze raz pracuje w miare ok, korekty ma około 0,8 a po jakimś czasie robią mu sie w okolicach 5.0 i wtedy wyczówalnie mocniej auto drga. Brak błedów. Może być to wałek mimośrodowy ?
dodam ze silnki ma typowe objawy jak inne, lampka oleju gaśnie tak z 2 sek po odpaleniu silnika, poranne odpalanie z chrobotaniem, pali troche oleju jakiś litr na 1000km :D

Co może wpływac ze na zmiany czasu wtrysków ze raz jest ok a raz sa duże
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#15

Post autor: Jarando »

Nie nasz czasem zamienionych wtyczek pomiędzy sondami lambda?

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#16

Post autor: adi3d »

Tego nie wiem, mechanik wymieniał sondy. A czemu takie podejrzenie?? Mam stare sondy i tam kabelki są w miarę krótkie więc Istebnej możliwość że nie sięgnęła by nie do swojego gniazda. W razie czego mogę sprawdzić ale musiał bym też wiedzieć która gdzie ma być zamontowana ;D
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#17

Post autor: adi3d »

UP
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#18

Post autor: adi3d »

Nikt nie pomoże?
waldek1978
Przyjaciel forum
Posty: 1499
Rejestracja: 28 lis 14, 9:56
BMW: E90
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń

#19

Post autor: waldek1978 »

Co do konsumpcji oleju w tym silniku, to bankowo uszczelniacze trzonków zaworów. Można je wymienić bez zdejmowania głowicy. Koszt ori uszczelniaczy to ok. 200-300 zł. + robocizna. Jak to wymienisz, to problem brania oleju prawdopodobnie zniknie. To jest bolączka tych silników, resztą sam to przerabiałem i po tym zabiegu nie wciąga mi oleju w ogóle. Popatrz też, czy nie ma wycieków w innych miejscach: pompa vacum, pokrywa zaworów, podstawa filtra oleju, rurka bagnetu oleju. Te pozycje też niedawno mam zrobione.;-)
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#20

Post autor: WKRENTEK77 »

Może warto sprawdzić cewki ...?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”