N42B20 (Rechot na zimnym) VANOS/ROZRZĄD/POMPA OLEJU

BxBatman
Bywalec forum
Posty: 522
Rejestracja: 27 kwie 15, 22:11
BMW: 318i N42B20A
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto:

#51

Post autor: BxBatman »

Palec11 pisze:
BxBatman pisze:Macie fotke stary vs nowy typ napinacza . Jak już masz ten tego nowego typu to nie ma sensu zmieniać no chyba że już się zużył i nie działa prawidłowo
Obrazek
Macie jeszce filmik jak mój stary sie zacinał
https://www.youtube.com/watch?v=yhlji_fvQvQ

Pomogło z rechotaniem ??
Tak
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#52

Post autor: Palec11 »

BxBatman pisze:
Palec11 pisze:
BxBatman pisze:Macie fotke stary vs nowy typ napinacza . Jak już masz ten tego nowego typu to nie ma sensu zmieniać no chyba że już się zużył i nie działa prawidłowo
Obrazek
Macie jeszce filmik jak mój stary sie zacinał
https://www.youtube.com/watch?v=yhlji_fvQvQ

Pomogło z rechotaniem ??
Tak

I rozbudziłeś moje nadzieje ;) Bo właśnie u mnie na biurku leży nowy napinacz :)I dopiero w środę będzie czas na wymianę oby pomogło ;)
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#53

Post autor: piotrek1474 »

Przecież wymiana napinacza to 10 min. pracy.
Obrazek
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#54

Post autor: Palec11 »

W moim przypadku pewnie dłużej nie mam doświadczenia w sprawach mechanicznych :P A i do tego nie mam tak czy siak czasu żeby zejść do garażu rozłożyć narzędzia i to zrobić jeszcze coś popsuje czy coś ... A auto muszę mieć na chodzie :P Dlatego muszę to zrobić na zimnym silniku i na dniu wolnym żeby w razie co mieć czas na zorganizowanie transportu na następny dzień :P I tak dopiero uda mi się to na spokojnie powoli zrobić w środę przy okazji zrobię zwiad gdzie odpiąć przewody wspomagania żeby takowe wymienić i zlać płyn aby go wymienić :) I jako że urlop będzie to MOŻE spróbuję sam odmę wymienić i jej przewody dlatego zrobię rekonesans przy kolektorze żeby go zdjąć :) I dodatkowo spróbuję wypiąć czujnik parkowania bez zdejmowania zderzaka a jak się nie uda zrobić rekonesans "jak zdjąć zderzak tył"
damiang

#55

Post autor: damiang »

Palec 11 jaki napinacz kupiłeś? Jakbyś mógł podać numer części i czy ori
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#56

Post autor: Broder »

jak cos mam uzywany ori napinacz, ten "poliftowy" z niskim łbem
Obrazek
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#57

Post autor: piotrek1474 »

Wymiana napinacza to wykręcenie starego i wkręcenie nowego. Przy tym nic stać się nie może. Jedyne narzędzie potrzebne to klucz 27.
Dodam że jeżeli wymiana napinacza sprawiałaby Ci problem to do wymiany odmy podchodź ostrożnie bo to nie jest takie łatwe.
Mimo wszystko życzę powodzenia.
Obrazek
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#58

Post autor: Palec11 »

damiang pisze:Palec 11 jaki napinacz kupiłeś? Jakbyś mógł podać numer części i czy ori
Tak kupilem ori napinacz u macka z czesci do bmw znajdz sobie nr na realoem i wpisz w wyszukiwarke macka tam ci wyskoczy poliftowy ewentualnie jak z pracy wroce to ci podesle na pw jak bedziesz chcial daj znac


A co do wymiany piotrek moge np przez przypadek zruszyc przewod wspomagania plyn moze mi uciec itd poradze sobie z tym bez problemu ale wole zrobic to na wolnym na spokojnie ...


Więc tak jestem po zabiegu wymiany napinacza odpaliłem auto dziś rano i rechot występuje nadal ale za to dużo słabiej i zaczynam się zastanawiać czy jest sens to wszystko rozbierać i naprawiać jak nic się nie dzieje ... Po obserwuje jeszcze jak zachowuje się auto przy odpalaniu na zimnym i zobaczymy co dalej.

Obrazek

Stary napinacz był sporo luźniejszy i jeden i drugi jest ori z płaskim łebkiem ale ten nowy co kupiłem jest troszkę dłuższy i mają inne nr ...
Awatar użytkownika
Tomos
Bywalec forum
Posty: 93
Rejestracja: 19 maja 16, 21:59
BMW: E46 sedan 318i N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Oleśnica

#59

Post autor: Tomos »

Ostatecznie można pokusić się na regenerację Vanosa i wymianę rozrządu. W ASO wariatory kosztują ok 800/900zł za sztukę.

Ja znalazłem coś takiego.
http://mehenker.com/pl/wariatory-i-nastawniki/10-bmw-vanos-n42-n45-n46-116i-118i-120i-316i-318i-320i-ein-in.html

Jeden jest ssący, drugi wydechowy.
Dodatkowo rozrząd:
http://mehenker.com/pl/zestawy-rozrzadu/26-zestaw-rozrzadu-bmw-e46-n42-n46-116i-118i-316i.html
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#60

Post autor: Palec11 »

Nie wiem czy regenerują Vanosy N42 też znalazłem te zamienniki za 620 zł ... a zestaw rozrządu u maćka jest prawie połowę tańszy :)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”