N42B20 (Rechot na zimnym) VANOS/ROZRZĄD/POMPA OLEJU

Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1470
Rejestracja: 15/04/2016, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:
Kontakt:

N42B20 Palca przewrażliwienie czy zła karma N42 ?

Post autor: Palec11 » 27/04/2017, 22:07

Tomos pisze:Mam kupioną obudowę filtra z zaworkiem. Wymienię ją i też napiszę czy to coś dało. Wymieniałem też napinacz łańcucha, i też raz grzechotanie jest raz nie :( oby to nie był vanos do roboty.
A jaki napinacz miales z guba glowa czy z cienka ? Mozesz zdjecie wrzucic ??

Ja chyba jesscze wlasnie kupie ten feralny napinacz i zobacze czy to cos da ...

I jak sprawdzic vzy pompa vacum zyje ??


Awatar użytkownika
damiang
Bywalec forum
Posty: 51
Rejestracja: 16/04/2017, 12:11
BMW: BMW E46 Compact (N46B18A)
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin
VIN: KS61967
Kontakt:

Post autor: damiang » 27/04/2017, 22:16

Mój poprzedni napinacz był z "grubym" łbem. Ten najnowszy jest jakieś 3x sztywniejszy jeżeli przyłoży się oba napinacze tłokami do siebie i ściśnie. Stary chowa się całkowicie, a nowy w 1/3. Mam jeden oryginalny napinacz (produkowany do 2016) do sprzedania w dobrej cenie.

Dobre wspomaganie hamulców masz? Moja pompa vacum w środku niestety ma mocno porysowane ścianki i słabo działa wspomaganie (za małe podciśnienie) dlatego napisałem, że jest na wymarciu. Poza tym "dziubek (w nim zawór jednokierunkowy)" na pompie kręci się i rusza na boki...

Awatar użytkownika
Tomos
Bywalec forum
Posty: 85
Rejestracja: 19/05/2016, 21:59
BMW: E46 sedan 318i N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: Tomos » 27/04/2017, 22:39

Nie wiem jak pompa vacum, bo po filmikach to też tak dziwnie na ciepło "puka" (nagram pracę silnika to wrzucę). Napinacz kupiłem ori w tym roku z cienkim łbem i małym wlotem oleju, ale foty już nie zrobię. Poprzedni był już wymieniany niby na podobny, ale bez żadnych napisów więc pewnie jakich chinol, a i tak różnica w napięciu jest. Zostają mi 3 opcje: vacum pompa, vanos lub podstawa filtra.

Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1470
Rejestracja: 15/04/2016, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: Palec11 » 27/04/2017, 23:23

No u mnie siedzi z cieniutką głową i nie wiem czy jest sens to wymieniać ? A co do pompy vacum to wiem że miałem uszczelnianą i nie ma problemów auto z hamowaniem.

Awatar użytkownika
BxBatman
Bywalec forum
Posty: 522
Rejestracja: 27/04/2015, 22:11
BMW: 318i N42B20A
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: BxBatman » 28/04/2017, 18:03

Macie fotke stary vs nowy typ napinacza . Jak już masz ten tego nowego typu to nie ma sensu zmieniać no chyba że już się zużył i nie działa prawidłowo
Obrazek
Macie jeszce filmik jak mój stary sie zacinał
https://www.youtube.com/watch?v=yhlji_fvQvQ


apogeumz
Bywalec forum
Posty: 161
Rejestracja: 26/02/2017, 14:10
BMW: E46 318Ci
Rok produkcji: 2004
Państwo: Niemcy
Województwo: ---
Miasto: Frankfurt a.M/Tczew
Kontakt:

Post autor: apogeumz » 14/05/2017, 4:25

Troche odgrzeje kotleta. Ktos ogarnal juz u siebie co to bylo?

Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1470
Rejestracja: 15/04/2016, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: Palec11 » 15/05/2017, 11:20

BxBatman pisze:Macie fotke stary vs nowy typ napinacza . Jak już masz ten tego nowego typu to nie ma sensu zmieniać no chyba że już się zużył i nie działa prawidłowo
Obrazek
Macie jeszce filmik jak mój stary sie zacinał
https://www.youtube.com/watch?v=yhlji_fvQvQ

Pomogło z rechotaniem ??

moje pierwszebmw
Posty: 7
Rejestracja: 15/05/2017, 9:46
BMW: e 46 n42 318i touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: ostroleka
Kontakt:

Post autor: moje pierwszebmw » 15/05/2017, 11:58

Witam wszystkich u mnie w e46 n42 dzieje sie tak ze jak jest zimna pali od strzała a jak sie rozgrzeje tak po przejechaniu ok 30km jak zgasze i od razu chce odpalic to nie pali. Jak ostygnie po ok godzinie znow pali od razu. Czym to moze byc spowodowane?
Czy moze to sie dziac wlasnie przez ten napinacz? Prosze o pomoc kupilem niedawno to auto za dwa miesiace moja zona bedzie rodzic samochod robi takie cuda.

Awatar użytkownika
damiang
Bywalec forum
Posty: 51
Rejestracja: 16/04/2017, 12:11
BMW: BMW E46 Compact (N46B18A)
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin
VIN: KS61967
Kontakt:

Post autor: damiang » 15/05/2017, 12:52

Napinacz nie ma nic do tego, kręci silnikiem za drugim razem po zagrzaniu i zgaszeniu? Jeżeli tak to w valvetronach może być wszystko, bez komputera ciężko będzie coś dokładnie ustalić. Te silniki to jedne wielkie zagadki. Ludzie wkładają w nie po 5k zł i dopiero się zaczynają problemy...

moje pierwszebmw
Posty: 7
Rejestracja: 15/05/2017, 9:46
BMW: e 46 n42 318i touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: ostroleka
Kontakt:

Post autor: moje pierwszebmw » 15/05/2017, 12:59

Kreci i juz tak jakby mial załapać a gdy puszczam kluczyk i niby powinien juz chodzic a tu nic. Czasem odpali za 3 czasem za 4 razem. Czytam najróżniejsze fora i wiele wskazuje na czujnik wału korbowego. Dadam ze czasem zlapie takiego muła na 2 lub 3 biegu a gdy obroty wzrosną do ok 2000 tak jakby cos puszczali i ciagnie jak nalezy
Wogole to mam wiele podejrzeń ale to tylko tamie moje domysły moze pomożecie choc niektore wyeliminować. Mysle ze moze wtrysk ktorys leje, moze ten czujnik/ czujniki wlasnie, moze kat zapchany? Odma? Albo wlasnie ten valvetronik. Tylko jak to posprawdzać.
Auto bylo u mechanika wymieniony olej wszystkie filtry uszczelka pod pokrywa zaworów bo byl przeciek
Mechanik robil adaptacje valvetronica i mowil ze caly czas wywalalo blad czujnika walka rozrządu po stronie ssacej. Znalazl nawet w schowku ten czujnik ale nie orginał zalozyl i bledy zniknęły. Wychodzi ze tylko na jakis czas. Dzis jade zczytac bledy zobacze czy jest cos nowego
I jutro kupuje ten czujnik ori i wlasnie zastanawiam sie czy nie kupic od razu czujnika wału korbowego.
A czy takie objawy moze powodować przestawiony rozrząd lub uszkodzony valvetronik? Dziwne jest dla mnie ze auto gdy jest zimne pali na dotyk. Problem jest zawsze gdy jest rozgrzane.


ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości