N42b20 Odma wyciek

adrian23
Bywalec forum
Posty: 76
Rejestracja: 19 paź 17, 11:01
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#1

Post autor: adrian23 »

Hej, zauważyłem że pod dolnym wężem odmy jest mokro a pod autem zostawiam zawsze kapkę oleju. Odmę wymieniałem w styczniu razem z 2 przewodami. Czy kapanie stamtąd może powodować zapach palonego oleju chwile po uruchomieniu silnika? Wymieniałem uszczelkę pokrywy 2 razy więc myślę że to raczej nie tam. Plama robi się mniej więcej po środku..
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#2

Post autor: Jarando »

Sprawdź czy nie cieknie Ci spod vakupompy.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
adrian23
Bywalec forum
Posty: 76
Rejestracja: 19 paź 17, 11:01
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#3

Post autor: adrian23 »

sprawdziłem, tam sucho. Z odmy może lecieć na kolektor? Czy to nie ta strona? Nie wiem dokąd sięga..
MIKE_DIY
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 15 sie 16, 21:51
BMW: 318i, 2.0
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ostrołęka

#4

Post autor: MIKE_DIY »

Nie ma szans żeby z odmy leciało na kolektor wydechowy. Tak jak napisałeś - to nie ta strona.
A czoło silnika suche?
Mówiąc dolny wąż odmy masz na myśli ten, który trafia do rurki bagnetu?
Myślę, zapach palonego oleju raczej nie ma związku z plamą.
Ten zapach to czujesz w kabinie i tylko chwilę po odpaleniu?
Twój mechanik Cię okłamuje :)
adrian23
Bywalec forum
Posty: 76
Rejestracja: 19 paź 17, 11:01
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#5

Post autor: adrian23 »

MIKE_DIY pisze: 18 kwie 18, 18:47 Ten zapach to czujesz w kabinie i tylko chwilę po odpaleniu?
dokładnie tak, tylko po odpaleniu, później już nic, mogę zrobić 200 km i nic nie czuć.
To nie mam pojęcia skąd może to jeszcze cieknąć..
z przodu wszystko suche, dolny wąż to mam na myśli ten co idzie w dół bezpośrednio do odmy, ciężko mi dojrzeć dokąd dokładnie on idzie.
adrian23
Bywalec forum
Posty: 76
Rejestracja: 19 paź 17, 11:01
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#6

Post autor: adrian23 »

Może mam za duże ciśnienie w silniku i wywala olej uszczelkami?

Co jeszcze odpowiada za ciśnienie oprócz odmy?

Jeszcze jedno pytanie. Na początku roku wywaliło checka, sprawdziłem, sonda. Skasowałem, zrobiłem adaptację i już bład nie wysokczył, do dzis.
Podejrzewam znów sondę, muszę tylko się upewnić i podpiąć pod kompa. Wyczytałem że to może być też nieszczelność.
Na jakim odcinku to może dotyczyć? Dolot i przepływka to wiem. Jeśli na odmie jest nieszczelność to też może wywalić błędem sondy?
Auto jeździ normalnie, spalanie na komputerze pokazuje w mieście ok 9,5 litra.
A i czuje delikatne drgania na plecach, nie wiem czy to może mieć związek..
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#7

Post autor: maniek21112 »

Jaki konkretnie błąd? Nieszczelność odmy i pokrywy zaworów to te same buty.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
adrian23
Bywalec forum
Posty: 76
Rejestracja: 19 paź 17, 11:01
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#8

Post autor: adrian23 »

maniek21112 pisze: 23 kwie 18, 14:33 Jaki konkretnie błąd? Nieszczelność odmy i pokrywy zaworów to te same buty.
To tak, ale tak samo jak nieszczelnosc dolotu?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#9

Post autor: maniek21112 »

Tak, skutki są takie same.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
adrian23
Bywalec forum
Posty: 76
Rejestracja: 19 paź 17, 11:01
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#10

Post autor: adrian23 »

Check sam zniknal po przejechaniu 200 km. Zapalil sie po wlaczeniu klimy, chyba cos z mieszanką paliwa nie tak. Jak jest nieszczelnosc i zlapal blad przez to ze sa zwiekszone obroty przy klimatyzacji a wiecej na klimie nie jezdzilem to blad sam znika? Wydawalo mi sie ze trzeba skasowac..
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”