[N42B20] Analiza błędów: 2738 CDKKAT, 190 light module-EEPROM error, EWS 0x0013 toleration of changing code

salytjow
Posty: 6
Rejestracja: 12 wrz 18, 20:39
BMW: E46 318i N42B20 Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: BB

#1

Post autor: salytjow »

Witam szanownych forumowiczów :siema: ,
ponieważ od niedawna posiadam E46 i dopiero poznaje możliwości diagnostyczne :)

proszę o pomoc w diagnozie błędów INPA:
2738 CDKKAT - Catalytic-converter conversion
[+] Pokaż spoiler
E R R O R M E M O R Y
---------------------------------------
Date: 20.02.2019 18:08:51
ECU: ME9K_NG4
JobStatus: OKAY
Variant: ME9K_NG4
-------------------------------------------------------------
RESULT: 1 error in error memory !
-------------------------------------------------------------
2738 CDKKAT - Catalytic-converter conversion
Error counter: 4
Logistic counter: 32

1. Umweltsatz
Mileage 5520 km
Exhaust mass flow filtered (msabg) 468.00 kg/h
rel. air filling (rl) 123.75 %
exhaust cat (tikatm2 / mono tikatm) 55.00 degrees C
Lambda Ist value before cat (lamsoni_u) 3.44

2. Umweltsatz
Mileage 304790 km
Exhaust mass flow filtered (msabg) 468.00 kg/h
rel. air filling (rl) 171.75 %
exhaust cat (tikatm2 / mono tikatm) 40.00 degrees C
Lambda Ist value before cat (lamsoni_u) 2.81

3. Umweltsatz
Mileage 302240 km
Exhaust mass flow filtered (msabg) 1020.00 kg/h
rel. air filling (rl) 191.25 %
exhaust cat (tikatm2 / mono tikatm) 1225.00 degrees C
Lambda Ist value before cat (lamsoni_u) 15.94

Katalysatorwirkungsgrad unter Schwellwert
Test conditions fulfilled
Error not present now, but already stored
Error would cause a warning lamp to light up
Error code: 01 27 38 A2 12 04 20 02
jest to jedyny błąd w sterowniku silnika, który się pojawia a po skasowaniu wraca co jakiś czas (ok 1000km) czy to oznacza wypalony katalizator i konieczna jest jego wymiana czy może sonda lambda? poniżej screen z INPY:
[+] Pokaż spoiler
Obrazek
Dodatkowo, niedawno pojawił się błąd w module zegarów:
190 light module-EEPROM error
[+] Pokaż spoiler
E R R O R M E M O R Y R E P O R T
-------------------------------------
Date: 02/20/19 18:23:25
ECU: KOMBI46R
JobStatus: OKAY
Variant: KOMBI46R
-------------------------------------------------------------
RESULT: 1 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
190 light module-EEPROM error
Error frequency : 40
Invalid working area
Error present
=============================================================
co on oznacza, w module świateł brak błędu, przebieg nie kręcony, nie da się wykasować.

i mam błąd jeszcze w EWS:
Błąd : 0x0013: toleration of changing code increased with key # 1
[+] Pokaż spoiler
Variante : EWS3.PRG - Imobilajzer / Elektroniczny imobilajzer EWS
Wersia : 1.30 electronic vehicle immobilization 3 - all types
ERGEBNIS : 1 Błąd w pamięci błędów
Błąd : 0x0013: toleration of changing code increased with key # 1
Czêstotliwooeæ błędów 1
Sporadic error
Kod błędu: 13 01
to jest tylko informacja o zwiększeniu tolerancji coś się rozsynchronizowało? skasowałem wczoraj i czekam czy się pojawi.

z góry dziękuję za pomoc.
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#2

Post autor: adi3d »

Masz lpg?
salytjow
Posty: 6
Rejestracja: 12 wrz 18, 20:39
BMW: E46 318i N42B20 Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: BB

#3

Post autor: salytjow »

Tak. LPG od listopada, natomiast przed założeniem instalacji także pojawiał się błąd 2738.
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#4

Post autor: adi3d »

Ja mam co roku w zimę ten błąd ale to od lpg bo jadę wtedy na regulację i mam spokój
salytjow
Posty: 6
Rejestracja: 12 wrz 18, 20:39
BMW: E46 318i N42B20 Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: BB

#5

Post autor: salytjow »

hmm… u mnie chyba nie to, bo wcześniej na Pb również błąd wyskakiwał. Może poprostu katalizator się skończył i do wymiany?

Jakieś jeszcze pomysły co do pozostałych błędów:

zegary: 190 light module-EEPROM error
EWS: 0x0013: toleration of changing code increased with key # 1
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#6

Post autor: adi3d »

Błędy tegi modułu w większości można olać, oczywiście jeszcze wszystko działa. Głównie interesuje Cię ten od kata. Silnik wchodzi bez problemu na max obroty? Ma moc?
Jeśli tak to spróbuj skasować adaptacje sond, a najlepiej wszystkie jakie są. I wypadało by pojeździć na benzynie. Jeśli błąd wyskoczy to wtedy będzie już poważniejsza sprawa typu sondy lub kat
salytjow
Posty: 6
Rejestracja: 12 wrz 18, 20:39
BMW: E46 318i N42B20 Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: BB

#7

Post autor: salytjow »

Wszystko działa i nie ma najmniejszych problemów z samochodem ale błędy są irytujące i lepiej żeby było czysto :wink: a może szukam dziury w całości, niepotrzebnie... :roll:

Samochód robi dziennie ok 100km, silnik ma moc i wykręca się bez problemu na obroty, nie ma żadnej różnicy między LPG a Pb a pojawienie się błędu i lampki check nie wpływa na jakość pracy samochodu, nie kasowałem żadnych adaptacji, więc może jeszcze to spróbuje - pytanie: nie rozjadą się ustawienia LPG po skasowaniu adaptacji?
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#8

Post autor: adi3d »

Po skasowaniu adaptacji musisz pojeździć na Pb żeby mapy się napisały właściwie. Później jak włączyć lpg to ona się dostosuję. Mnożniki się nie zmieniają więc mapy zrobi sobie też właściwe
Sparrow79
Posty: 2
Rejestracja: 16 sie 20, 18:26
BMW: 320i Turing
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: ET55190

#9

Post autor: Sparrow79 »

Witam może ktoś wie czy problem został rozwiązany i w jaki sposób
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diagnostyka”