N42B18A - trzęsie się silnik, chodzi jak traktor

FrytoLudek
Bywalec forum
Posty: 31
Rejestracja: 11 sie 18, 22:55
BMW: V8iN42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Nad wisłą

#1

Post autor: FrytoLudek »

Witam, mam pewien problem otóż wczoraj jak wsiadłem do auta zaczęła mi mrugać kontrolka silnika, buda się trzęsie i jakoś tak dziwnie chodzi jak traktor (pyrkocze). Po przejrzeniu postów na forum wydaje mi się, że może być to wina przepływomierza (wrzucam 4 bieg, daje full buta i ekonomizer pokazuje ok. 17-18L/100 na 5 jest 20L) Chciałem odpiąć kostkę od przepływki ale jakoś mizernie mi to idzie nie mogę tego wypiąć a nie chce połamać jak się to wypina ?? Drugie moje podejrzenia to albo nie pracuje na jeden cylinder może świece czy coś nie mam pojęcia co mogę jeszcze posprawdzać i jak z tą kostką? Chce spróbować naprawić to sam
irtom
Posty: 6
Rejestracja: 11 paź 18, 21:01
BMW: e46 coupe
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: szczecinek
VIN: jz46011

#2

Post autor: irtom »

czytaj o walku valvetronika. ja robie swap zanim padnie silnik juz przedalem a silnik jeszcze w mojej budzie.

wymiana walka nie jest jakos mega skomplikowana ale zdobycie sprawnego walka to juz ciezka sprawa
FrytoLudek
Bywalec forum
Posty: 31
Rejestracja: 11 sie 18, 22:55
BMW: V8iN42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Nad wisłą

#3

Post autor: FrytoLudek »

irtom pisze: 24 lis 18, 16:15 czytaj o walku valvetronika. ja robie swap zanim padnie silnik juz sprzedalem a silnik jeszcze w mojej budzie.
Poczytam, a dalej nie rozumiem

Filmik jak to chodzi: https://youtu.be/v-q9un2PJ44
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Zacznij od diagnostyki a nie wałki będziesz w ciemno wymieniał :shock: pewnie wypada zapłon, trzeba sprawdzić na którym cylindrze i w pierwszej kolejności wykluczyć cewkę. Masz lpg?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
pixma
Bywalec forum
Posty: 235
Rejestracja: 20 cze 17, 8:59
BMW: 316i N42 kombi
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Rypin

#5

Post autor: pixma »

ja miałem wałek wymieniany i silnik z popsutym/wytartym tak mi nie chodzil. Wiec moze to nie to. Zreszta mi tylko na zimnym telepotoało a jak sie rozgrzał to normalnie silnik chodzil mozna bylo jezdzic.

odczytaj bledy silnika.
FrytoLudek
Bywalec forum
Posty: 31
Rejestracja: 11 sie 18, 22:55
BMW: V8iN42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Nad wisłą

#6

Post autor: FrytoLudek »

Dobra trochę mi to zajęło ale wyjąłem świece i okazało się, że 4 cewka jest cała w oleju i trochę pierwsza.

Świece jakie były to NGK R5 BMW BKR6EQUP (Czyżby od nowości tam siedziały?)
Obrazek
I ten nieszczęsny olej :/
Obrazek

Co dalej robić ????
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#7

Post autor: maniek21112 »

Wymienić uszczelkę pokrywy zaworów oraz świece, następnie sprawdzić cewki.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#8

Post autor: Jarando »

Tylko że olej nie przewodzi prądu, nawet tak wysokich napięć i nie może uszkodzić cewki poprzez zwarcie.
No chyba że był zmieszany z wodą.
Nie mniej tak jak pisze Maniek, zacznij od wymiany uszczelek pokrywy zaworów oraz od wymiany świec i sprawdzenia cewek.
Porządna diagnostyka komputerowa również jest wskazana.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
FrytoLudek
Bywalec forum
Posty: 31
Rejestracja: 11 sie 18, 22:55
BMW: V8iN42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Nad wisłą

#9

Post autor: FrytoLudek »

Dobra plan już mamy. 4 cewka pływała w oleju i minimalna ilość na 1. Muszę teraz to wszystko złożyć na starych świecach i dojechać do mechanika około. 30km da rade ? A druga sprawa to nie posiadam klucza dynamometrycznego jak dokręcić te świece NGK z płaskim uszczelnieniem, wkręcane po raz drugi ?? :help:
cyferka8009
Posty: 6
Rejestracja: 28 lis 18, 2:23
BMW: e39
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Polkowice

#10

Post autor: cyferka8009 »

Wymień rozrząd, łańcuch i ślizgi. Jak podłączysz pod kompa to wyjdzie błąd czujnika położenia walka ssącego lub wydechowego. Przejechałem to już wiele razy. Nie szukaj nic innego. U mnie wymiana kosztuje 350 zł, rozrząd oryginał 360. 3 godziny i po sprawie

Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka

Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”