N42B18A - trzęsie się silnik, chodzi jak traktor

FrytoLudek
Bywalec forum
Posty: 24
Rejestracja: 11/08/2018, 22:55
BMW: 316i N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Nad wisłą
Tlen: nie mam tlenu
Kontakt:

N42B18A - trzęsie się silnik, chodzi jak traktor

Post autor: FrytoLudek » 24/11/2018, 16:10

Witam, mam pewien problem otóż wczoraj jak wsiadłem do auta zaczęła mi mrugać kontrolka silnika, buda się trzęsie i jakoś tak dziwnie chodzi jak traktor (pyrkocze). Po przejrzeniu postów na forum wydaje mi się, że może być to wina przepływomierza (wrzucam 4 bieg, daje full buta i ekonomizer pokazuje ok. 17-18L/100 na 5 jest 20L) Chciałem odpiąć kostkę od przepływki ale jakoś mizernie mi to idzie nie mogę tego wypiąć a nie chce połamać jak się to wypina ?? Drugie moje podejrzenia to albo nie pracuje na jeden cylinder może świece czy coś nie mam pojęcia co mogę jeszcze posprawdzać i jak z tą kostką? Chce spróbować naprawić to sam


irtom
Posty: 6
Rejestracja: 11/10/2018, 21:01
BMW: e46 coupe
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: szczecinek
VIN: jz46011
Kontakt:

Post autor: irtom » 24/11/2018, 16:15

czytaj o walku valvetronika. ja robie swap zanim padnie silnik juz przedalem a silnik jeszcze w mojej budzie.

wymiana walka nie jest jakos mega skomplikowana ale zdobycie sprawnego walka to juz ciezka sprawa

FrytoLudek
Bywalec forum
Posty: 24
Rejestracja: 11/08/2018, 22:55
BMW: 316i N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Nad wisłą
Tlen: nie mam tlenu
Kontakt:

Post autor: FrytoLudek » 24/11/2018, 16:18

irtom pisze:
24/11/2018, 16:15
czytaj o walku valvetronika. ja robie swap zanim padnie silnik juz sprzedalem a silnik jeszcze w mojej budzie.
Poczytam, a dalej nie rozumiem

Filmik jak to chodzi: https://youtu.be/v-q9un2PJ44

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 3437
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 24/11/2018, 18:54

Zacznij od diagnostyki a nie wałki będziesz w ciemno wymieniał :shock: pewnie wypada zapłon, trzeba sprawdzić na którym cylindrze i w pierwszej kolejności wykluczyć cewkę. Masz lpg?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

pixma
Bywalec forum
Posty: 156
Rejestracja: 20/06/2017, 8:59
BMW: 316i N42 kombi
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Rypin
Kontakt:

Post autor: pixma » 24/11/2018, 20:42

ja miałem wałek wymieniany i silnik z popsutym/wytartym tak mi nie chodzil. Wiec moze to nie to. Zreszta mi tylko na zimnym telepotoało a jak sie rozgrzał to normalnie silnik chodzil mozna bylo jezdzic.

odczytaj bledy silnika.


FrytoLudek
Bywalec forum
Posty: 24
Rejestracja: 11/08/2018, 22:55
BMW: 316i N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Nad wisłą
Tlen: nie mam tlenu
Kontakt:

Post autor: FrytoLudek » 27/11/2018, 0:19

Dobra trochę mi to zajęło ale wyjąłem świece i okazało się, że 4 cewka jest cała w oleju i trochę pierwsza.

Świece jakie były to NGK R5 BMW BKR6EQUP (Czyżby od nowości tam siedziały?)
Obrazek
I ten nieszczęsny olej :/
Obrazek

Co dalej robić ????

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 3437
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 27/11/2018, 6:57

Wymienić uszczelkę pokrywy zaworów oraz świece, następnie sprawdzić cewki.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 1994
Rejestracja: 14/07/2015, 18:15
BMW: E60 520D LCI
Rok produkcji: 2008
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Gadu-Gadu: 5877066
Kontakt:

Post autor: Jarando » 27/11/2018, 9:06

Tylko że olej nie przewodzi prądu, nawet tak wysokich napięć i nie może uszkodzić cewki poprzez zwarcie.
No chyba że był zmieszany z wodą.
Nie mniej tak jak pisze Maniek, zacznij od wymiany uszczelek pokrywy zaworów oraz od wymiany świec i sprawdzenia cewek.
Porządna diagnostyka komputerowa również jest wskazana.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!

FrytoLudek
Bywalec forum
Posty: 24
Rejestracja: 11/08/2018, 22:55
BMW: 316i N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Nad wisłą
Tlen: nie mam tlenu
Kontakt:

Post autor: FrytoLudek » 27/11/2018, 10:40

Dobra plan już mamy. 4 cewka pływała w oleju i minimalna ilość na 1. Muszę teraz to wszystko złożyć na starych świecach i dojechać do mechanika około. 30km da rade ? A druga sprawa to nie posiadam klucza dynamometrycznego jak dokręcić te świece NGK z płaskim uszczelnieniem, wkręcane po raz drugi ?? :help:

cyferka8009
Posty: 5
Rejestracja: 28/11/2018, 2:23
BMW: e39
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Polkowice
Kontakt:

Post autor: cyferka8009 » 28/11/2018, 2:31

Wymień rozrząd, łańcuch i ślizgi. Jak podłączysz pod kompa to wyjdzie błąd czujnika położenia walka ssącego lub wydechowego. Przejechałem to już wiele razy. Nie szukaj nic innego. U mnie wymiana kosztuje 350 zł, rozrząd oryginał 360. 3 godziny i po sprawie

Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka



ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 1 gość