n42b18 kreci nie odpala

Jeśli Twój temat nie pasuje do żadnej z powyższych kategorii działu "Silnik", umieść go tutaj.
Awatar użytkownika
marjusz
Bywalec forum
Posty: 56
Rejestracja: 6 wrz 16, 10:01
BMW: e46 compact
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Chrzanów

#1

Post autor: marjusz »

Witam was, mam nastepujacy problem

e46 compact benzyna z gazem :lpg:

spedzilem dzien na przygotowywaniu zonie autka na lato, wymienilem tarcze, klocki, przemalowalem zaciski, kolka zmienilem, byla gitarka, wrocilismy dwoma autami z garazu, normalnie zona zgasila autko, rano juz nie odpalilo

zero błędów na interfejsie. kręci ładnie ale nic nie drgnie.

zrobiłem następujące:

sprawdziłem pompe paliwa, chodzi ostatnio głośno ale daje porządnie.

próbowałem odpalić prosto z LPG trzymajac przelacznik - bez skutku. dla pewnosci sprobowalem drugie autko tak odpalic(tez e46 tylko m54b30 compact) i bez jękniecia zaskoczylo wprost z LPG. no więc hmmm

dodatkowa świeca w fajce na obudowe silnika - jest iskra
wziąłem na hol i probowal zaskoczyc na pych z górki, trzy razy probowal sie podniesc, wkazowka obrotow moze do 300 drgnela i nie dal rady sie podniesc.

mysle dobra, pompa hula ale moze nie dociera paliwo, wiec odpialem przewod paliwowy od listwy - leje mocno, na zamknietym obwodzie sprobowalem wentylkiem zobaczyc czy jest cisnienie, jest eleganckie

od prób rozladowalem aku, wiec jeszcze z kabli probowalem go zaskoczyc, nic. podladowalem aku na maksa,
wzialem drugi kluczyk, dalej nic.

pomyslalem ze czujnik walu korbowego - mimo iz nie bylo bledu na interfejsie

w garazu mialem czujnik walu od m54 zgiety pod katem 90 stopni, ale majac tylko taki pod reka i nie wiedzac czy zaskoczy- wymienilem go(nie dalo rady inaczej niz kolektor zdjac). zlozylem z powrotem wszystko.
próba - to samo a nawet gorzej, bo pompa nie dzialala i na interfejsie blad: predkosc czujnika walu korbowego
^^czyli mam pewnosc ze czujnik walu z m54 nie zapyka zamiast zwyklego od n42

plus pojawil sie blad czujnika walka rozrzadu wydechowego, zerknalem - olej w srodku we wtyczce. no okej do wymiany ale nawet bez niego by odpalil.

AHA przed wymiana sprawdzalem czujnik od m54 i na mierniku ustawiajac to bzyczenie, sprawdzanie sygnału czy przechodzi, na pinach 1 i 3(chyba) machajac kluczem przed czujnikiem byl sygnal.

po wymianie wzialem stary czujnik z n42 i taki sam test nie pokazal w ogole sygnalu, ALE test rezystencji sie udal pokazalo 840.

w zwiazku z powyzszym mam pytania do bardziej obeznanych:

1. czy kazdy czujnik walu bedzie reagowal na test machania kluczem? wydaje mi sie ze tak
2. czy moze byc tak, że czujnik walu bedzie niesprawny a nie pokaze bledu? :help: planuje dzis po pracy zakupic wlasciwy pod n42
3. czy jakis inny element moze odpowiadac za blokade startu?

pozdrawiam
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

1. Tak.
2. Tak.
3. Tak, rozrząd.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
marjusz
Bywalec forum
Posty: 56
Rejestracja: 6 wrz 16, 10:01
BMW: e46 compact
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Chrzanów

#3

Post autor: marjusz »

dzięki za szybka odpowiedz maniek!
czyli nie wahac sie tylko leciec po czujnik i znowu podmienic.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Wygląda na to, że to czujnik położenia wału, kręci normalnie czy tak jakby "lżej"?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
marjusz
Bywalec forum
Posty: 56
Rejestracja: 6 wrz 16, 10:01
BMW: e46 compact
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Chrzanów

#5

Post autor: marjusz »

tak jak normalnie wydaje mi sie hmmm dobre pytanie
po zastanowieniu może ciut lżej, ale może to być też autosugestia po Twoim pytaniu :D
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

To sugeruje sprawdzić rozrząd.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#7

Post autor: Palec11 »

Ja również stawiam na rozrząd. A z ciekawości jakim programem sprawdzisz błędy ? Czujnik wału moim zdaniem powinien wysypac jakimś błędem. Zzdemontuj podstawę filtra oleju jak padł rozrząd to może być że tam znajdziesz kawałki plastiku.
Awatar użytkownika
marjusz
Bywalec forum
Posty: 56
Rejestracja: 6 wrz 16, 10:01
BMW: e46 compact
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Chrzanów

#8

Post autor: marjusz »

no ciekawe ale po wymontowaniu czujnik walu korbowego nie reagowal na mierniku na klucz w ogole, a rezystencja byla nizsza niz powinna byc o polowe.

zamowilem z allegro uzywke OEM i co? gosc wyslal do kogos innego a do mnie przyszly sruby laczace wal przez przegub...
zadzwonilem do innego 30km ode mnie, mowi ze ma, pojechalem kupilem wrocilem wymienilem, wtyczka nie wchodzi, dal mi walka rozrzadu...

dzis mam miec wlasciwy po pracy zmienie i zobaczymy, nie rozbieram nic innego dopoki czujnika nie zamontuje bo przygotowana luka pod kolektorem akurat na moja reke :)

jak nie pyknie to pokrywe zaworow otworze luknac i podstawe filtra oleju, ale gdyby czujnik dzialal to by dal sygnal na kluczu, sprawdzalem na innych czujnikach halla, pozatym juz maniek mi wczesniej potwierdzil ze musi reagowac.

no zobaczymy dzis popoludniu
Awatar użytkownika
marjusz
Bywalec forum
Posty: 56
Rejestracja: 6 wrz 16, 10:01
BMW: e46 compact
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Chrzanów

#9

Post autor: marjusz »

nowy czujnik febi założony, zero efektu.
ogarnalem garaz przy domu (niedawno sie wprowadzilem), tak ze nie bede musial dzialac pod chmurką, bo chyba faktyko rozrząd,

dzis sie przekonam po pracy, ale obstawiam ze padły slizgacze i lancuch wisi(oby nie gorzej)
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#10

Post autor: Palec11 »

Z zamiennikami czujników w BMW ul bym ostrożny najlepiej używki ori.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Ogólne”