n42b18 4 sondy swap na kolektor wydechowy bez kata 2 sondy

Wszystko związane z podkręcaniem mechaniki E46
ODPOWIEDZ
Tomii
Posty: 3
Rejestracja: 28/02/2018, 0:45
BMW: 316ti E46 compact
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdynia
VIN: FW15717
Kontakt:

n42b18 4 sondy swap na kolektor wydechowy bez kata 2 sondy

Post autor: Tomii » 28/02/2018, 1:49

Witajcie

Temat możne niezbyt ciekawy( bo lepiej wsadzić 3.0 ale to auto żony) ale wydaje mi sie ze by przyniósł możne troszkę mocy i nie stwarzał problemow, mam ukł. z 4 wiem ze jest wersja z 2 sondami wtedy zamiast kolektoro-kata jest ładnie schodzący dość prosto wyprowadzony kolektor wg realoem jest jeden do 1.8 i 2.0 nawet do n46.

Ja ogólnie już wymieniłem 2 razy sondy często wywala błędy tych sond wciągu niecałego roku. Wydaje mi sie ze sondy bardzo ścisłe pracują z valvetronicem po skasowaniu błędów auto jest wyraźniej mocniejsze, odłączenie sondy przy katach tez daje podobny rezultat na dłuższy czas.

Wiec wpadłem na plan wrzucenia kolektora bez kata i pozostawienie przy dwóch sondach? robił ktoś to?
Zastanawiam sie jak zidentyfikować przy zakupie sterownika taki co pracuje z 2 sondami? Może jest ktoś, kto by kompa przeprogramował.
I co z instalacja elektryczna czy wystarczy odpiąć 2 sondy i ewentualnie przedłużyć kable na 2 sondy bo sa w innym miejscu?
Wg. schematów instalacji sterownika w e46 316ti schemat ogólnie nie rożni się wyprowadzeniami. Wersja z 4 lambda ma dodatkowe wyjście, a wersja 2 na sondy tych wyjść po prostu niema..

Na razie to jest pomysł w głowie, mieliście z takim tematem styczność


mariryb
Specjalista
Posty: 5623
Rejestracja: 09/04/2011, 9:07
BMW: 330ci, 320i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom/ Wieniawa
Kontakt:

Post autor: mariryb » 28/02/2018, 6:44

Ostatnio wyjalem silnik n46 i byl tam wlasnie kolektor bez katow. Byl tylko jeden kat pod samochodem i 2 sondy kolo niego
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki

Doposażanie E46 - klimatronik, klima, fotochrom , BC, el szyby tył....

Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 1099
Rejestracja: 03/10/2014, 23:28
BMW: E36 M3 Sedan / E46 Touring Supercharged
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
Gadu-Gadu: 6650001
VIN: EX93017
Kontakt:

Post autor: Broder » 28/02/2018, 8:28

Leza u mnie takie kolektkry od dawna i kiedys sam myslalem co mozna z nich wykombinowac, tyle ze nie modze 4cyl ;)
Jak szukalem kiedys to gosc chyba sprzedawal je na allegro jako barany , tak jak by to byl wyrob jakiejs firmy tuningowej.
Poza tym sa 2 typy tych kolektorow - kedne bardziej proste, drugie fsktycznie wygladajace jak barany.
Co do sterownika to jest soft euro2, ale nigdy valvotrona w ten sposob nie modzilem, wiec nie wiem czy po odlaczeniu sond przeztanie sypac bledami z tym softem.
Obrazek

mariryb
Specjalista
Posty: 5623
Rejestracja: 09/04/2011, 9:07
BMW: 330ci, 320i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom/ Wieniawa
Kontakt:

Post autor: mariryb » 18/03/2018, 7:09

Ostatnio 2 n46 rozkrecilem i w obu byl taki kolektor. Oraz 2 sondy na caly wydech a jak pamietam w n42 sa 4chyba

Obrazek
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki

Doposażanie E46 - klimatronik, klima, fotochrom , BC, el szyby tył....


ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości