N42 Wymiana przewodów wspomagania + płyn (jak to prawidłowo zrobić)

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1649
Rejestracja: 15/04/2016, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:
Kontakt:

N42 Wymiana przewodów wspomagania + płyn (jak to prawidłowo zrobić)

Post autor: Palec11 » 02/06/2017, 23:43

Potrzebuję wskazówek odnośnie wymiany płynu wspomagania i przewodów wspomagania w silniku N42.

1. Pierwsze co to pewnie muszę spuścić stary płyn który przewód najlepiej odkręcić ?
http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AY71-EUR-03-2002-E46-BMW-318i&diagId=32_1282

2.Przewody które bd wymieniał to przewód nr 1 i przewód nr 3 czy jest tutaj jakaś filozofia ? Po spuszczeniu płynu starczy odkręcić śruby poluzować opaski i wymienić ? Czy jeszcze coś trzeba robić ?


3.Odpowietrzanie układu na czym polega ? Jak już spuszczę stary płyn powymieniam przewody to nalewam płyn wspomagania aby wylał się przez miejsce gdzie go spuszczałem (w celu przepłukania układu) wtedy zamykam układ i leje normalnie płyn do zbiorniczka tak aby było przy "max" daje zapłon (nie odpalam auta) i z otwartym zbiorniczkiem kręcę na przemian max lewo i max prawo ? I układ odpowietrzony ?

4.Jaki najlepiej płyn wspomagania kupić ?


5.Dodam że przewody są używane i chciał bym je jakoś wyczyścić żeby nie były zaklejone niczym czym to umyć aby nie uszkodzić przewodów ?


Wszelkie porady na co uważać jak wyczyścić itd są bardzo mile widziane dodam że chciał bym to wykonać sam nie angażować mechanika a że jestem raczkującym wymieniaczem części to wszelkie uwagi mile widziane ;)


PS: Przewody wymieniam ponieważ moje się pocą i są całe mokre a nie chce żeby był syf na osłonach i silniku ;)
Ostatnio zmieniony 22/08/2017, 0:58 przez Palec11, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 4434
Rejestracja: 11/04/2015, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: scghost » 02/06/2017, 23:53

1. nr 2
2. wyjac stary wlozyc nowy
3. nalewasz na poziom max, odpalasz auto, krecisz lewo prawo na maxa ze 2-3razy, gasisz, patrzysz do zbiorniczka powinny byc babelki powietrza
czekasz chwile az to zejdzie, jak jest za malo to dolewasz
4. taki jaki spelnia normy
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<

Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1649
Rejestracja: 15/04/2016, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: Palec11 » 03/06/2017, 0:06

scghost pisze:1. nr 2
2. wyjac stary wlozyc nowy
3. nalewasz na poziom max, odpalasz auto, krecisz lewo prawo na maxa ze 2-3razy, gasisz, patrzysz do zbiorniczka powinny byc babelki powietrza
czekasz chwile az to zejdzie, jak jest za malo to dolewasz
4. taki jaki spelnia normy
Dzięki scghost czyli wygląda to na fajną prostą robotę idealną na sobotnie popołudnie ;) Muszę się jeszcze rozeznać czy jakiś uszczelek czy coś nie trzeba ale tam chyba są tylko dwa pierścienie uszczelniające więc do ASO na zakupy za 10 zł ^^

A odpowietrzanie to musi być zamknięty zbiorniczek czy otwarty Bo powietrze chyba musi gdzieś ujście znaleźć ? Zmywaczem do hamulców spróbować umyć te przewody ?

Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 4434
Rejestracja: 11/04/2015, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: scghost » 03/06/2017, 0:34

ma byc zamkniety, w pokrywce jest dziurka
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<

kamil91
Bywalec forum
Posty: 89
Rejestracja: 25/01/2016, 12:33
BMW: E46 316i n42b18
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: kamil91 » 07/06/2017, 8:34

Cześć. Wybaczcie, że odkopuję temat, ale jestem ciekaw jak poszła Ci wymiana przewodów. Czy wszystko odbyło się bez komplikacji? Czy podmienione używane przewody nie"pocą"się? Pytam ponieważ w niedalekiej przyszłości czeka mnie ta sama robota. Muszę tylko namierzyć ww przewód nr 3 w jak najlepszym stanie. A tak na marginesie jeżeli to nie tajemnica, za jakie pieniążki udało się go zdobyć?


Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1649
Rejestracja: 15/04/2016, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: Palec11 » 07/06/2017, 8:57

Jeszcze nie wymienialem przewodow nie mam czasu planuje je wymienic razem ze zmiana oleju za jakies 4k km (jak nie wytrzymaja moje do teho czasu to moze byc tak ze mechanikowi to zlece :/ zrobi to szybciej bo auto bedzie mi ciagle potrzebne teraz wlolal bym to sam zroic no ale coz zycie )

A co do kosztow takiego przewodu to u mnie u lokalnego sprzedawcy 200 zl chcial ... Ja odkupilem od forumowicza za 130 zl przewod 1 i 3 wiec trafila mi sie cena okazyjna.

kamil91
Bywalec forum
Posty: 89
Rejestracja: 25/01/2016, 12:33
BMW: E46 316i n42b18
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: kamil91 » 07/06/2017, 11:03

Ok. Dzięki za szybką odpowiedź.

Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1649
Rejestracja: 15/04/2016, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: Palec11 » 22/08/2017, 0:56

Dobra panowie wymiana przewodów wspomagania ma tak wyglądać .

Link do układu kierowniczego http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AY71-EUR-03-2002-E46-BMW-318i&diagId=32_1282

1.Wyczyszczenie przewodu (przewód urzywany)


2.Spuszczenie płynu wspomagania (Odpinam przewód nr 1 )

3.Odpięcie przewodu nr 3 i zamontowanie nowego

4.Poskładanie wszystkiego do kupy

5.Odpięcie przewodu nr 10

6.Zabezpieczenie ujścia oleju z przewodu nr 10

7.Jedna osoba odpala silnik i kręci kierownicą druga osoba leje olej dopóki płyn się nie przeleje.

8.Zapinam wszystkie przewody szczelnie

9.:
1.Leje płyn do zbiorniczka odpalam auto kręcę kierownicą kilku krotnie sprawdzam poziom płynu i dolewam

2.Ktoś odpala silnik i kręci kierownicą ja nalewam płyn do odpowiedniego poziomu.

10.Pije piwo i cieszę się wymienionymi przewodami wspomagania wraz z płynem.


Jakieś uwagi ? Niech ktoś mi powie czy dobrze to rozplanowałem i co ewentualnie zmienić ?


ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ kierowniczy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości