n42 ciezko pali, gasnie

qba_ony
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 29 sty 18, 20:54
BMW: e46 lift
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: GLZ

#1

Post autor: qba_ony »

Mam problem z autem przerobiłem kilkanaście postów ale nic nie pomogło. zapalając rano auto czasami zapali bez problemu, czasami zapali się obroty ok 6-7 tyś i zgaśnie, trwa to ok 2 sekundy, żeby ponowni go odpalić muszę piłować ok 1 minuty gazując i odpala. Jedzie normalnie nic nie przerywa. Sprawdzony pod rożnymi kompami pa soft, inpa i bosch brak błędów. Wymieniony czujnik położenia wału oryginał, wymieniona przepustnica i przepływomierz, filtr paliwa, sprawdzone świece oraz cewki bez uwag. doloty całe, pompa działa, ciśnienie prawidłowe. Na ciepłym silniku jak pojadę do sklepu również odwala jej i nie chce odpalić ponownie piłowanie.... co może być przyczyna? dodam że użyłem jeszcze środek do czyszczenia wtrysków zatankowałem PB98 bez zmian. Auto ma zamontowaną instalację LPG, odłączyłem lpg i jeździłem na samym PB tez nic to nie dało.
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#2

Post autor: Palec11 »

Ciekawe jest to co piszesz na pewno daj znać jak znajdziesz rozwiązanie problemu. Rozrząd sprawdzany był ?? Ja miałem problem taki że auto za pierwszym razem nie chciało odpalać a za np 2-3 odpalało. Przyczyną była skrzynka dodatkowego + która po prostu jakimś cudem była przetopiona i oczko wtopiło się w plastik a ten gruby kabel był tak stopiony że ja to lekko palcem ruszyłem to przerwał się.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#3

Post autor: maniek21112 »

Sprawdzałeś czy odpali awaryjnie na lpg?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
qba_ony
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 29 sty 18, 20:54
BMW: e46 lift
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: GLZ

#4

Post autor: qba_ony »

tak ale nic to nie daje, dzisiaj odłączyłem silnik od vvt i auto odpala. Dodam że zazwyczaj odpala ale czasami zawiesi się co może być przyczyną?(jak wszystko jest podłaczone)
Ostatnio zmieniony 22 cze 18, 5:28 przez qba_ony, łącznie zmieniany 1 raz.
qba_ony
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 29 sty 18, 20:54
BMW: e46 lift
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: GLZ

#5

Post autor: qba_ony »

Przepraszam obroty 500/700. Wymieniłem również czujniki od wałków rozrządu ale nic to nie dało.
Prawdopodobnie problem jest z valvetronikiem, po odłączeniu kostki od silniczka vvt auto odpala oczywiście jest słabe. Sprawdziłem miernikiem i po przekręceniu zapłonu nie idzie prąd na silniczek. Wygląda że coś jest ze sterowaniem.
Pytanie czy za prace vvt odpowiada jedynie przekaźniki i moduł od vvt? czy też ECU?
Awatar użytkownika
Patryk0s
Posty: 8
Rejestracja: 18 lut 18, 15:02
BMW: E46 318i + LPG - touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#6

Post autor: Patryk0s »

Ciekawa sprawa. U mnie podobny problem. Jeszcze nie rozwiązałem zagadki ;/

Edit:
Jak odpinam przepływkę to odpala bez problemu.
Przepływomierz raczej mam sprawny. Na postoju 8-12 kg/h , przy dodawaniu gazu wartość rośnie, z przepływomierzem auto pali o wiele mniej gazu.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”