N42 27DA Alternator Fault BSD

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Jeśli temat dotyczy oświetlenia, przejdź do podforum "Oświetlenie".
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#1

Post autor: Palec11 »

Ludu dzisiaj jak wracałem do domu zapaliła mi się czerwona kontrolka akumulatora ... błąd INPA 27DA Alternator Fault BSD I zapewne padł alternator ;/ (podejrzewam że trzasną mi przez to że walną jakiś czas temu zbiorniczek wyrównawczy i zalało tam co nieco .

A muszę mieć sprawne auto na 1 ... A jutro jestem od świtu do nocy w pracy i dla auta może z 30 min po nocy uda mi się znaleźć

Ma ktoś jakiś racjonalny pomysł żeby go wskrzesić i nie rozładować aku ?? Mam do zrobienia trasę około 250 km ;/
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#2

Post autor: scghost »

http://www.e46fanatics.com/forum/showthread.php?t=753992
BSD interface to the alternator
The alternator with BSD interface can actively communicate with the engine control unit. The alternator is not linked to the charge indicator lamp, only to the engine control unit. The alternator can detect a variety of faults.

Function
The following functions have been implemented in the engine control unit for the alternator with BSD interface:

-Activating/deactivating the alternator on the basis of appliable parameters

-Specification of the maximum permitted degree of utilisation of the alternator

-Control of the alternator's load response

-Calculation of the alternator moment degree of utilisation

-Diagnosis of the data line between the alternator and the engine control

-Filing of alternator faults in the defect code memory

Activating the load control lamp in instrument cluster via CAN

In comparison to alternators used so far, the display strategy of the load control lamp does not change when the alternator with BSD interface.

The basic function of the alternator is also ensured if the communication between the alternator and the engine control is interrupted.

Possible faults
The following possible faults can be distinguished from fault entries:

High temperature control: The alternator is overloaded; to be safe, the alternator voltage is reduced until the alternator has cooled down again. The charge indicator lamp does not light up.

-Mechanical fault: The alternator is mechanically blocked or the belt drive has failed.

-Electrical fault: Exciter diode defect, excite interruption, overvoltage due to controller defect.

-Communication failure: Line defect between the engine control and alternator.

The following cannot be detected: Coil interruption or short-circuit

Battery charge indicator lamp
The signal for the charge indicator lamp to light up is transferred across CAN to the instrument cluster. The charge indicator lamp lights up if there is mechanical and electrical fault (see above).

Detection
The above-mentioned calculation of the alternator moment and the rate of utilisation of the alternator are heavily dependent on the type (performance) and manufacturer.

This is why the alternator provides the engine control with this data. The engine control adapts its calculation and set values to the exact type.

Aim
The precise calculation of the alternator moment and control of the load response function enables good idling of the engine.

Control of the alternator voltage based on nominal values from the engine control enables a good charge balance of the battery.


po pierwsze sprawdz czy na odpalonym silniku wciaz laduje, w tescie zegarow albo multimetrem
pewnie tak skoro do domu jakos dojechales

jesli bedzie ladowal poprawnie i wciaz sie kreci, to jest szansa ze bedzie dzialac

w 30 minut mozesz co najwyzej odpiac wtyczke z altka i przeczyscic kontakty, moze to tylko to
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3655
Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
BMW: E91 Fl
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: F038885

#3

Post autor: Dzidek90 »

Jesli nie bedzie sie krecil i nie bedzie ladowal to w 30 minut moze po lawete zadzwonic, bo nic wiecej nie zrobie...
Palec nie da sie "wskrzesic" aternatora tak o i juz... tym bardziej na taki dystans
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#4

Post autor: Palec11 »

No nic kontrolka aku cały czas się świeci auto zostaje w domu i wyjazd odwołany ;/ Pytanie za 100 punktów kupić używkę ? Regenerować czy bezwzględnie nówka ?
Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3655
Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
BMW: E91 Fl
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: F038885

#5

Post autor: Dzidek90 »

Sprawdzales ladowanie?
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#6

Post autor: Palec11 »

Nie mam multimera w domu i nie bardzo wiem jak ;/
Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3655
Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
BMW: E91 Fl
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: F038885

#7

Post autor: Dzidek90 »

Palec11 pisze:Nie mam multimera w domu i nie bardzo wiem jak ;/
No to test zegarow, jak pisal duch
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#8

Post autor: Palec11 »

No nic panowie już dziś nic nie zrobię mam człowieka co mi to ogarnie da alternator i wymieni ale nie mam czasu pojechać bo praca ;/ A oczywiście nikt z pracy za mnie na 3 godzinki nie przyjdzie... Do tematu wrócimy 2 jak kupie alternator i bd pewnie sam go wymieniał ... Jak byście mogli napisz ktoś jak sprawdzić w teście zegarów czy altek ładuje. I czy kupić urzywany oryginalny to dobry pomysł. I czy przy wymianie alternatora trzeba robić jakieś hm... specjalne czynności ? Czy wystarczy zluzować paski wypiąć kostkę wykręcić śruby mocujące i tyle ? (oczywiście na odłączonym aku)
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#9

Post autor: scghost »

test 9.0 na zegarach, wczesniej 19 zeby odblokowac

https://www.youtube.com/watch?v=Q-OMHScAlBo&t=312


jak chcesz wymieniac alternator to ja bym sugerowal kupic porzadnie regenerowany, bo uzywki to loteria
najlepiej zapytaj Maćka czy ma do twojego auta
wymiana prosta, wyciagasz stary wkladasz nowy, zadna filozofia, tylko akumulator odepnij
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
adamusiek
Moderator
Posty: 3767
Rejestracja: 6 sty 12, 14:01
BMW: E83
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#10

Post autor: adamusiek »

alternator daje się do regeneracji ;)
koszt 150zł :)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektryka”