N42 143 km w Coupe - co mozna podkręcić ?

Wszystko związane z podkręcaniem mechaniki E46
isolato

#11

Post autor: isolato »

rajax pisze:albo podtlenek azotu :)
Chociaż uturbić takie 2 litry mogło by dać fajny efekt ...
Ktoś to zrobił ???
Coś tam robią ludzie :D Tu masz przykład z jeszcze słabszym M43TU
[youtube]WxJADC0Slxk[/youtube]
[youtube]z9FB6mbKD5A[/youtube]
isolato

#12

Post autor: isolato »

Jak ma kolega chęć próbować wyciągnąć "coś z niczego", to niech próbuje. Kasy będzie potrzeba na pewno sporo, do tego czasu, wiedzy i ogarniętego mechaniora, ale projekt byłby mega ciekawy. Unikatowy wręcz. Co to za sztuka wyciągnąć masę koni z potężnego silnika i się tym szczycić? Pff :) będzie chciał te 300 KM, to sobie kupi kolejne wozidło z silnikiem 3.0 :D nie w tym rzecz akurat.
isolato

#13

Post autor: isolato »

sirek pisze:Fakt zrobic ze 140 KM , 200 KM będzie unikatowy .......... i po tygodniu mu sie znudzi . Potem kupi emkę i bedzie ok , .............


na jakiś czas. :D
Słuchaj, nikt o zdrowych zmysłach nie pomyśli, że z 140 KM można zrobić te 300 KM czy więcej. Chodzi o samą ideę wyciągnięcia tych 40-50 KM praktycznie z niczego w przypadku silnika benzynowego. I na pewno byłby to bardziej unikatowy projekt, niż kręcenie 3.0 klekota nowym turbo i mapą, bo to robi niemal każdy. Sorry :) oczywiście, jeżeli koledze chodzi po głowie uzyskanie czegoś więcej niż max dla silnika benzynowego 2.0, czyli te +/- 180 KM, to bez sensu. Najlepiej zrobić swap i cieszyć michę nowym serduchem. Tu masz oczywiście rację i tego nie neguję :beer:
klaku007

#14

Post autor: klaku007 »

z tego co kojarzę to STAN miał 323Ci a nie 328Ci :P
rajax
Bywalec forum
Posty: 70
Rejestracja: 6 mar 14, 15:02
BMW: E46 Coupe 318 Ci N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#15

Post autor: rajax »

sirek pisze:Fakt zrobic ze 140 KM , 200 KM będzie unikatowy .......... i po tygodniu mu sie znudzi . Potem kupi emkę i bedzie ok , .............


na jakiś czas. :D

A to trzeba mieć 300 koni żeby mieć emkę ?? Ja mam full pakiet przy 143 konikach :)

Co do turbo to wiele zs tych prac sam bym ogarnął. Mam narzędzia, garaż, jakąś wiedzę i przede wszystkim kumpla który szykuje bryki do rajdów.
Macie racje że łatwiej i taniej będzie wsadzić chociażby 2,5 litra niż rzeźbić w gównie :D
kuchar
Weteran
Posty: 662
Rejestracja: 22 lut 10, 22:51
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#16

Post autor: kuchar »

Soft turbo do takiego silnika to będzie typowy "custom" i musi to zrobić ktoś kto ma konkretne pojęcie o tym w dodatku pamiętajmy o rzeczy najważniejszej czyli wysterowaniu tego o ile w ogóle się da. N42 to nie jest najprostszy silnik jak starsze R4 DOHC (np. z E36 1.8is czy jednostki Hondy z przed 2000r czy podawany przez was link do M43Tu jakimś ssakiem ITB - to kompletnie inne silniki a jedyne co maja wspólne to podobna pojemnośc i 4 gary...). Na pewno nie będzie to kosztowało mało w dodatku nie wiadomo jak ten silnik zareaguje na doładowanie...tam jest jeszcze valvetronic. Ogólnie jest to trochę dziwny silnik ale fajnie się tym jeździ do póki nie zaczynają się jakieś uciążliwe problemy.

Jak ja składałem sobie kiedyś silnik R4 w Hondzie wolnossący to koszt softu turbo do niego był w granicach 6-8tys PLN (najprostszego, lekkiego doładowania na poziomie 0.4bara bo motor seryjny nie odprężany, na seryjnych tłokach itp. u kogoś kto już to wcześniej robił i zajmował się podobnymi modyfikacjami w tych silnikach) więc do takiego N42 o ile w ogóle to możliwe to kosztować to musi znacznie więcej - bez sensu bo za taka kase zrobimy swapa na M54B30 z hamulcami itp. i chyba nikt nie powie, że woli doładowane R4 N42 bo jest bardziej "oryginalne"...
Kai91
Bywalec forum
Posty: 1064
Rejestracja: 7 gru 15, 23:09
BMW: e46 320Cd+
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: buuudzi się

#17

Post autor: Kai91 »

ej bez przesady zeby ze 140 koni wyciagnac TYLKO 40-50 wiecej.
przeciez z n47m (2.0d 4 gary) w polsce deejays mial 253 kunia, to nie mowcie mi ze uturbienie tej benzynki nie da sie zrobic w tych samych okolicach.

taki projekt bardziej jako zagadka, a nie na codzien, bo zasada jest prosta. nie laduje sie worka kasy w mody jak z fabryki wychodzily mocniejsze jednostki.
Obrazek
kiceq
Bywalec forum
Posty: 135
Rejestracja: 9 maja 15, 18:01
BMW: e46 coupe
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Kobylka

#18

Post autor: kiceq »

Na pewno bedzie kosztowac to conajmniej 2x tyle co chip normalnego auta. Sa dwa sterowniki do zrobienia. W tym od valvetronica tez jest do zrobienia "mapka". Watpie ze ktos kiedys cos w tym rzezbil.

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
rafał18
Partner forum
Posty: 1731
Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef

#19

Post autor: rafał18 »

Kai91 pisze:ej bez przesady zeby ze 140 koni wyciagnac TYLKO 40-50 wiecej.
przeciez z n47m (2.0d 4 gary) w polsce deejays mial 253 kunia, to nie mowcie mi ze uturbienie tej benzynki nie da sie zrobic w tych samych okolicach.

taki projekt bardziej jako zagadka, a nie na codzien, bo zasada jest prosta. nie laduje sie worka kasy w mody jak z fabryki wychodzily mocniejsze jednostki.
253 to chyba nieee?
Diesel ma mocniejsze bebechy raczej ;)
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4024
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#20

Post autor: GUMMISS »

253 to wychodzi jakies 125km z litra, da rade tyle wyciagnac, ale jak dlugo pojezdzi to inna sprawa. 2JZ z Supry ma ogromny potencjal i na specjalnym paliwie ma 1200KM, ale to raczej ja pokaz, a nie do uzytkowaia na codzień....

Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Tuning mechaniczny”