Modyfikacja zakresu wskazań wskaźnika temp płynu chłodniczego

Miejsce na wszelkie gotowe rozwiązania, opisy, instrukcje wymiany, obsługi, konserwacji z dokumentacją zdjęciową itp.
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
ODPOWIEDZ
Miłosz
Specjalista
Posty: 3178
Rejestracja: 30/12/2013, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
Kontakt:

Modyfikacja zakresu wskazań wskaźnika temp płynu chłodniczego

Post autor: Miłosz » 10/12/2016, 11:30

Autorem jest Lukasz_S z forum bmw-sport. Ja przeklejam bo może się przydać wśród właścicieli e46 z tego forum ;)

Jak wiadomo, wskaźnik temp płynu w E46 jak i w innych modelach pokazuje pion od 75 stopni C do 115 stopni C.
Koniec czerwonego pola to 125 stopni C.
Gdy mamy problemy z układem chłodzenia i wskaźnik wychyli się poza pion to mamy bardzo mało czasu na reakcję i ryzykujemy zagotowaniem płynu
a w konsekwencji możliwym uszkodzeniem silnika.

Zakres pionu wskaźnika moim zdaniem jest zbyt duży i pokażę dość prosty sposób, aby to zmienić.

Potrzebujemy do tego PASoft i oczywiście kabelek. Można użyć oczywiście innego sprzętu do odczytu EEPROM licznika, ale PASoft jest najbardziej popularny.

Wybieramy IKE w menu PASoft i odczytujemy EEPROM. Robimy kopię pliku w razie gdyby coś poszło nie tak.

Pobieramy sobie programik z tego linku ----> http://www.bmwpnpc.com/silbervogel/E46%20Temp%20Gauge%20Hex%20Generator.exe
Wygląda on tak:

Obrazek

W programie mamy wybór samochodów przed liftem (PFL) i po lifcie (FL).

W PASofcie odnajdujemy linijkę w której oryginalnie zapisany jest zakres wskaźnika w HEX. Linijka ta jest pokazana na górze programu.
Następnie w programie modyfikujemy sobie zakres jaki chcemy sobie ustawić zmieniając wartość temp i na dole pokaże nam się
zmodyfikowana linia HEX którą należy zamienić z tą oryginalną.
Moim zdaniem pion wskaźnika powinien być od 80 do 105 stopni oczywiście możemy sobie ustawić jak chcemy.

Zapisujemy nasz zmodyfikowany EEPROM i wygrywamy go do licznika poprzez PASoft.

Cieszymy się z z nowych wskazań wskaźnika ;)
Mój --- > lexus is 220d


Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 4313
Rejestracja: 11/04/2015, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: scghost » 10/12/2016, 15:54

heh temat z e46fanatics ;)
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<

pawlo2404
Przyjaciel forum
Posty: 1426
Rejestracja: 18/01/2013, 8:12
BMW: Bmw e46 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Kobylka
VIN: Km66970
Kontakt:

Post autor: pawlo2404 » 10/12/2016, 16:00

Zawsze też można w ukrytych funkcjach licznika odpalić pomiary temperatury,i wiemy wszystko na biezonco .

mariryb
Specjalista
Posty: 5623
Rejestracja: 09/04/2011, 9:07
BMW: 330ci, 320i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom/ Wieniawa
Kontakt:

Post autor: mariryb » 10/12/2016, 16:09

pawlo2404 pisze:Zawsze też można w ukrytych funkcjach licznika odpalić pomiary temperatury,i wiemy wszystko na biezonco .
Tylko wlaczymy to jak coś podejrzewamy.
Z kablem do pasofta dostalem ten program, ale jeszcze nie chcialo mi sie tym bawić. Trzeba kiedy sprobowac.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki

Doposażanie E46 - klimatronik, klima, fotochrom , BC, el szyby tył....

Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 4313
Rejestracja: 11/04/2015, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: scghost » 10/12/2016, 17:36

tez planuje to zrobic w najblizszym roku
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<


pawlo2404
Przyjaciel forum
Posty: 1426
Rejestracja: 18/01/2013, 8:12
BMW: Bmw e46 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Kobylka
VIN: Km66970
Kontakt:

Post autor: pawlo2404 » 10/12/2016, 17:58

mariryb pisze:
pawlo2404 pisze:Zawsze też można w ukrytych funkcjach licznika odpalić pomiary temperatury,i wiemy wszystko na biezonco .
Tylko wlaczymy to jak coś podejrzewamy.
Z kablem do pasofta dostalem ten program, ale jeszcze nie chcialo mi sie tym bawić. Trzeba kiedy sprobowac.
Tak rzuciłem hasło bo są na pewno osoby , które o tym nie widzą .Nic złego nie miałem na myśli :)
........ale e46 mają problemy z przegrzewaniem się pewnie te igły z ogłoszenia :evil: :evil: :evil:

Awatar użytkownika
Grzechu16
Bywalec forum
Posty: 456
Rejestracja: 29/11/2012, 21:37
BMW: E46 318i [m43] 118KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice
Gadu-Gadu: 2450261
Kontakt:

Post autor: Grzechu16 » 30/09/2017, 15:02

Czy powyższą operację można zrobić na standardowym kablu podpinanym do OBD2? Z tego co patrzę są np na allegro takie dedykowane interfejsy BMW Scanner. Gdzieś na forum czytałem że na zwykłym kablu można odpalić tylko wersję DEMO tego PASoft. Ktoś jest biegły w tym temacie i może podpowiedzieć co można zrobić na zwykłym kablu a czego nie?

Miłosz
Specjalista
Posty: 3178
Rejestracja: 30/12/2013, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
Kontakt:

Post autor: Miłosz » 30/09/2017, 16:26

Nie, inny kabel co tu tlumaczyc.
Mój --- > lexus is 220d

rombi
Posty: 8
Rejestracja: 23/08/2017, 14:23
BMW: E46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: PJ89664
Kontakt:

Post autor: rombi » 26/10/2017, 10:15

Ktoś robił ten manewr w dieslu ?

Awatar użytkownika
Foinix
Bywalec forum
Posty: 100
Rejestracja: 16/03/2017, 14:26
BMW: E36 ///M3 3.2 & E46 Clubsport
Rok produkcji: 1996
Państwo: Szwecja
Województwo: ---
Miasto: Osby
VIN: EW36561
Kontakt:

Post autor: Foinix » 26/10/2017, 13:53

pawlo2404 pisze:Zawsze też można w ukrytych funkcjach licznika odpalić pomiary temperatury,i wiemy wszystko na biezonco .
albo mieć radio 2DIN na androidzie i odpaloną aplikację Torque, najfajniejsza opcja, ale też najdroższa...
Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych.
ś.p. Ayrton Senna da Silva


Moje E46 M Clubsport


ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość