Mikroprzełącznik oparcia fotela cabrio

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
Arczi
Bywalec forum
Posty: 57
Rejestracja: 4 mar 18, 20:23
BMW: 318CI N42B20A 330ci Cabrio
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław
VIN: JZ42373

#1

Post autor: Arczi »

Witam. Kupiłem jakiś czas temu cabrio . Pali mi się kontrolka poduszki powietrznej. Sądziłem że jest to wynik tego iż samochód ma założone fotel z anglika i problem jest z matą w fotelu. Okazuje się że gość od którego kupiłem auto już wyłączył matę. Wyskakują natomiast dwa błędy 0x0073 seat position sensor driver oraz 0x0074 seat position passanger. po podłączeniu do autocoma wywala ten sam błąd tyle że z opisem czujnik oparcia fotela kierowcy oraz pasażera. Na jakimś forum chyba w usa napisali iż jest to błąd mikro-przełącznika w oparciu fotela (występuje tylko w cabrio) który informuje komputer o pozycji oparcia (tzn czy jest zablokowane czy też nie). Wie ktoś może gdzie jest ten mikro-przełącznik bądź ma pomysł jak poradzić sobie z takim problemem ?
Arczi
Bywalec forum
Posty: 57
Rejestracja: 4 mar 18, 20:23
BMW: 318CI N42B20A 330ci Cabrio
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław
VIN: JZ42373

#2

Post autor: Arczi »

Udało mi się połowicznie załatwić sprawę. Zlokalizowałem mikro przełączniki . Znajdują się one po lewej stronie fotela (kierowcy) oraz po prawej stronie (pasażera) pod plastikową osłona elektrycznej regulacji fotela. Aby się do niego dostać nie trzeba demontować foteli wystarczy w odpowiedni sposób pociągnąć osłonę regulacji ( na dole są zatrzaski które należy uchylić) górę trzeba trochę unieść do góry i pociągnąć do siebie. Zamieszczam link do zdjęcia ukazującego lokalizacje tych przełączników. Występują one tylko w cabrio i podobno są tam umieszczone ze względu na to iż pas bezpieczeństwa jet przykręcony do fotela. Wykodowałem te przełączniki przy użyciu pasofta. Po stronie kierowcy problem zniknął natomiast po stronie pasażera błąd wraca po krótkim czasie i zapala się ponownie kontrolka poduszek. W pamieci ukrytej systemu bezpieczeństwa dalej jest błąd (passanger's seat backrest locking , status inplausible) . NIe znika on prawdopodobnie dlatego iż w samochodzie jest fotel pasażera z pamięcią ustawień. ktoś musiał go przełożyć z innego auta i zmienić panel sterowania fotelem na zwykły elektryczny bez pamięci ponieważ po stronie kierowcy nie ma pamięci a z vinu nie wynika iż powinien być ani po stronie kierowcy ani po stronie pasażera. Ten moduł wywala w chwię po skasowaniu błąd właśnie tego przełącznika który jest uwalony co ciągnie za sobą błąd w module poduszki i w efekcie zapala się kontrolka na desce. kiedy podłacze pasoft-a komputer łączy się tylko z modułem pamięci fotela pasażera natomiast modułu kierowcy nie widzi ponieważ go fizycznie nie ma (zdjęcie zamieszczam w linku poniżej). Kiedy odłączę mikro przełącznik w prawym fotelu wywala błąd iż obwód jest otwarty natomiast po zmostokowaniu pinów agrafką wywala zwarcie do masy. nasuwają mi się teraz dwa rozwiązania. Pierwsze to wlutowanie opornika (tylko nie mam pojecia o jakiej rezystacji miał by on być) a drugie usunięcie z komputera modułu pamięci fotela pasażera. To drugie rozwiązanie wydaje mi się bardziej sensowne ponieważ samochód i tak nie ma na panelu sterowania fotelem przycisków od pamięci i nie jest on w samochodzie potrzebny. Mógł bym próbować z opornikiem ale nie mam zielonego pojęcia jaki dać . Ma ktoś może pomysł jaki dać opornik albo podpowie mi jak wykodować moduł pamięci fotela? A może wystarczy wyciągnąć wtyczkę od modułu pamięci i będzie ok?

Umiejscowienia mikro przełącznika
https://zapodaj.net/01339f50d4aff.jpg.html
Błąd w pamięci ukrytej SRS (nie da się skasować)
https://zapodaj.net/c90adec8677ea.jpg.html
Bład w modułu pamieci fotela pasażera
https://zapodaj.net/e8f15a05d02cc.jpg.html
Moduły pamieci foteli na liście pa-softa
https://zapodaj.net/9bd332e083d4b.jpg.html

Tak na marginesie całej sprawy to powiem wam że czasami usunięcie drobnych usterek wymaga naprawdę sporo czasu i tęgiej głowy. Myślałem czy nie wymienić tych przełączników ale na razie nie za bardzo mam na to fundusze ponieważ dokupiłem do auta hard-top i ogarnąłem wszystkie mechaniczne nie dociągnięcia które pochłonęły dość dużo pieniędzy. Za jakiś czas planuję zmień całe wnętrze na jakieś inne w kolorze szarym bądź beżowym tak że inwestowanie ponad 400 zł w dwa mikro przełączniki wielkości pięciozłotówki trochę mija się z celem. Będę bardzo wdzięczny za jakąkolwiek pomoc w temacie.
Pozdrawiam.

Teoretycznie gdyby nie to iż samochód ma fotel pasażera z innego auta to wystarczyło wy wykodować ze sterownika srs przełączniki i problem był by załatwiony.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”