M54B30 na zimnym nie pali na wszystkie cylindry

Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#1

Post autor: Palec11 »

Zacznijmy od początku po montażu LPG kilka razy zapalił się chcec engine i błedy na kompie :
238 Verbrennungsaussetzer Zylinder 1
241 Verbrennungsaussetzer Zylinder 4
Na polskie : przerwy w zapłonie cyl 1 i cyl 4
Dodam że auto miało lekkie drgania i za każdym razem jest ZIMNE po rozgrzaniu wszystko zaczynało pracować poprawnie. (myślałem że to wina źle ustawionego gazu i auto po regulacji ani razu check engine nie wywaliło) Jak błędu nie usuwałem INPA to po po prostu znikał. Tak było wcześniej i jeździłem aż do teraz. Dodam że gazownik zalecił mi umycie przepływki (czego jeszcze nie zrobiłem)

Zauważyłem że im zimniej na dworze tym bardziej telepało autem przy odpalaniu (oczywiście na zimnym po nocy silniku po rozgrzaniu wszystko perfekt) Ale chec ENGINE nie było. Więc się tym jakoś mocno nie przejmowałem.

Ale teraz ewidentnie jest coś nie tak auto stało cały dzień na mrozie i odpalam silnik przez chwile pracuje wszystko wzór nagle dziwnie odgłosy telepanie checengine ewidentnie nie chodzi na wszystkie cylindry.Wróciłem do domu i sprawdzam błędy :
238 Verbrennungsaussetzer Zylinder 1
241 Verbrennungsaussetzer Zylinder 4
Na 2 dzień z rana pozamieniałem cewki z cylindra 1 na 2 a z cylindra 4 na 3 i po odpaleniu auta niemal że natychmiast pojawiły się błędy :

238 Verbrennungsaussetzer Zylinder 1
242 Verbrennungsaussetzer Zylinder 5 Nowość ...
Auto chwile popracowało błędy usunięte zostawiłem je na jakoś 30 min i pojechałem do pracy.Auto już było lekko rozgrzane więc dojazd do pracy zero problemów brak chcecengine jak gdyby nigdy nic.
I oczywiście stało cały dzień na dworze wyłączyłem LPG no i odpalam i oczywiście przez chwile wszystko ok nagle check telepanie dziwny chałas ewidentnie nie pracuje na wszystkie cylindry. Poczekałem jak auto się lekko rozgrzeje wyłączyłem silnik odpaliłem jeszcze raz (wszystko tylko na benzynie) i auto pracowało normalnie (oczywiście chcec engine jak się zapalił tak świecił się nadal) i wróciłem do domu.

I teraz sprawy mają się tak dziś jeszcze auta nie odpalałem tylko błędy sprawdziłem :
238 Verbrennungsaussetzer Zylinder 1
242 Verbrennungsaussetzer Zylinder 5
227 Lambdareglerabweichung Bank 1 Kolejna nowość ... (błąd mieszanki na bank 1)

Ma ktoś pomysł co z tym zrobić ?? Mam w tej chwili świece NGK 4 elektrodowe. Które były wymieniane jakoś 7 miesięcy temu I wyglądają tak:
Obrazek

Nie bardzo wiem od czego zacząć ... Nie che pakować się w zbędne koszty pierwsze o czym myślę to wymiana świec na 1 elektrodowe denso. Bo cewki raczej są ok. Myślę też czy może jakiś czujnik temperatury nie padł czy coś ... Bo problem występuje tylko na lodowatym silniku.

PS bardzo proszę o zachowanie pełnej kultury i merytoryczne wypowiedzi to nie jest chat gdzie sobie jaja robimy :oops: :beer:
adamusiek
Moderator
Posty: 3767
Rejestracja: 6 sty 12, 14:01
BMW: E83
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#2

Post autor: adamusiek »

z pełną powagą stwierdzam, że silnik nadaje się już tylko na złom :oops:
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#3

Post autor: Palec11 »

adamusiek pisze: 23 lis 18, 10:54 z pełną powagą stwierdzam, że silnik nadaje się już tylko na złom :oops:
A coś dokładniej :P
Awatar użytkownika
Krzysiek669
Moderator
Posty: 3314
Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#4

Post autor: Krzysiek669 »

Jeśli chcesz wykluczyć lpg, to zakręć zawór w butli, wypal gaz w przewodach i pośmigaj na pb, będzie jasne czy problem nadal występuje czy jednak nie. Generalnie jedyne co tutaj lpg mogłoby mieszać to puszczanie gazu przez podciśnienie reduktora lub przez wtryski i rano po nocy masz w cylindrach gaz, pb i powietrze, komp nie ogarnia mieszanki i wypadają zapłony.

Jeśli to nie wina lpg to ostatnio było o tym, że telepanie rano w m54 to wypalone zawory wydechowe, obejrzyj sobie:

https://youtu.be/Y7Mo2dnasdo
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#5

Post autor: Palec11 »

hmm... Czyli jak dobrze rozumiem to można myśleć o remoncie głowicy ?


I jeszcze pytanie gdzie mniej więcej ten zawór od LPG jest ?? I jak go zakręce trzeba jechać na regulacje ?? I wypalić gaz z LPG to po prostu zakręcić zawór przestawić na LPG i poczekać aż auto zgaśnie tak ?
Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3655
Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
BMW: E91 Fl
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: F038885

#6

Post autor: Dzidek90 »

adamusiek pisze: 23 lis 18, 10:54 z pełną powagą stwierdzam, że silnik nadaje się już tylko na złom :oops:

Pieknie napisane :)
I objawił się skutek oszczędności na paliwie, które pochłonie remont silnika (założył inst. LPG by oszczędzić na remont silnika w związku z LPG)
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#7

Post autor: scghost »

tez obstawiam te zawory
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

Krzysiek669 pisze: 23 lis 18, 11:37 Jeśli chcesz wykluczyć lpg, to zakręć zawór w butli, wypal gaz w przewodach i pośmigaj na pb, będzie jasne czy problem nadal występuje czy jednak nie.
Tu dodam jeszcze, że należy skasować adaptacje, błąd 227 nie wziął się znikąd i on akurat daje podstawę aby myśleć, że to jednak lpg, szczególnie, że:
Palec11 pisze: 23 lis 18, 10:41 Zacznijmy od początku po montażu LPG kilka razy zapalił się chcec engine i błedy na kompie :
238 Verbrennungsaussetzer Zylinder 1
241 Verbrennungsaussetzer Zylinder 4
Więc tak szybko tych zaworów raczej nie wypaliłeś na tym wstrętnym, śmierdzącym paliwie dla biedoty 8) widzę, że co się pojawi nowego na tym kanale to już jest postanowione, tak jest i nie ma innej możliwości :wink: reasumują przestań rozkręcać silnik, ponieważ po powyższych opiniach pewnie już góry nie ma :P i zrób to co napisał Krzysiek :good: tylko skasuj jeszcze adaptacje, zrób na pb 100-150 km i daj znać.
Palec11 pisze: 23 lis 18, 11:50 I jeszcze pytanie gdzie mniej więcej ten zawór od LPG jest ?? I jak go zakręce trzeba jechać na regulacje ?? I wypalić gaz z LPG to po prostu zakręcić zawór przestawić na LPG i poczekać aż auto zgaśnie tak ?
Zawór jest w zbiorniku, na środku, zdejmij dekiel i odłącz przewody od cewki, nie musisz niczym kręcić. Odpal auto, przełącz na lpg i czekaj aż zgaśnie, możesz podkręcać obroty, będzie szybciej. Odpal go jeszcze kilka razy aż zgaśnie na lpg, aby była pewność, że już nie ma tego wstrętnego paliwa :O:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#9

Post autor: Jarando »

Ja natomiast proponuje na początek zmianę świec na jedno elektrodowe ( czyt. dwu elektrodowe).
W moim byłym M54B30 gdy miałem świece cztero elektrodowe (czyt. pięcio elektrodowe) miałem identycznie ma zimnym silniku, telepało niemiłosiernie i wypadał zapłon na chyba dwóch cylindrach (nie pamietam już na których dokładnie).
Po zmianie na „normalne” świece, jak ręką odjął.

BTW bardzo dawno temu słyszałem, żeby do LPG montować tylko dwu elektrodowe świece.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
Awatar użytkownika
Krzysiek669
Moderator
Posty: 3314
Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#10

Post autor: Krzysiek669 »

Gazownicy zalecają świece jednoelektrodowe. Ja śmigam na takich jakie mają być wg Bmw, nie mam żadnych problemów na tym wstrętnym paliwie :D

Wyklucz lpg, od tego zacznij, bo tak to możemy sobie gdybać.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”