M54B30 na zimnym nie pali na wszystkie cylindry
- Palec11
- Przyjaciel forum
- Posty: 1944
- Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
- BMW: e46
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto:
Zacznijmy od początku po montażu LPG kilka razy zapalił się chcec engine i błedy na kompie :
238 Verbrennungsaussetzer Zylinder 1
241 Verbrennungsaussetzer Zylinder 4
Na polskie : przerwy w zapłonie cyl 1 i cyl 4
Dodam że auto miało lekkie drgania i za każdym razem jest ZIMNE po rozgrzaniu wszystko zaczynało pracować poprawnie. (myślałem że to wina źle ustawionego gazu i auto po regulacji ani razu check engine nie wywaliło) Jak błędu nie usuwałem INPA to po po prostu znikał. Tak było wcześniej i jeździłem aż do teraz. Dodam że gazownik zalecił mi umycie przepływki (czego jeszcze nie zrobiłem)
Zauważyłem że im zimniej na dworze tym bardziej telepało autem przy odpalaniu (oczywiście na zimnym po nocy silniku po rozgrzaniu wszystko perfekt) Ale chec ENGINE nie było. Więc się tym jakoś mocno nie przejmowałem.
Ale teraz ewidentnie jest coś nie tak auto stało cały dzień na mrozie i odpalam silnik przez chwile pracuje wszystko wzór nagle dziwnie odgłosy telepanie checengine ewidentnie nie chodzi na wszystkie cylindry.Wróciłem do domu i sprawdzam błędy :
238 Verbrennungsaussetzer Zylinder 1
241 Verbrennungsaussetzer Zylinder 4
Na 2 dzień z rana pozamieniałem cewki z cylindra 1 na 2 a z cylindra 4 na 3 i po odpaleniu auta niemal że natychmiast pojawiły się błędy :
238 Verbrennungsaussetzer Zylinder 1
242 Verbrennungsaussetzer Zylinder 5 Nowość ...
Auto chwile popracowało błędy usunięte zostawiłem je na jakoś 30 min i pojechałem do pracy.Auto już było lekko rozgrzane więc dojazd do pracy zero problemów brak chcecengine jak gdyby nigdy nic.
I oczywiście stało cały dzień na dworze wyłączyłem LPG no i odpalam i oczywiście przez chwile wszystko ok nagle check telepanie dziwny chałas ewidentnie nie pracuje na wszystkie cylindry. Poczekałem jak auto się lekko rozgrzeje wyłączyłem silnik odpaliłem jeszcze raz (wszystko tylko na benzynie) i auto pracowało normalnie (oczywiście chcec engine jak się zapalił tak świecił się nadal) i wróciłem do domu.
I teraz sprawy mają się tak dziś jeszcze auta nie odpalałem tylko błędy sprawdziłem :
238 Verbrennungsaussetzer Zylinder 1
242 Verbrennungsaussetzer Zylinder 5
227 Lambdareglerabweichung Bank 1 Kolejna nowość ... (błąd mieszanki na bank 1)
Ma ktoś pomysł co z tym zrobić ?? Mam w tej chwili świece NGK 4 elektrodowe. Które były wymieniane jakoś 7 miesięcy temu I wyglądają tak:
Nie bardzo wiem od czego zacząć ... Nie che pakować się w zbędne koszty pierwsze o czym myślę to wymiana świec na 1 elektrodowe denso. Bo cewki raczej są ok. Myślę też czy może jakiś czujnik temperatury nie padł czy coś ... Bo problem występuje tylko na lodowatym silniku.
PS bardzo proszę o zachowanie pełnej kultury i merytoryczne wypowiedzi to nie jest chat gdzie sobie jaja robimy
238 Verbrennungsaussetzer Zylinder 1
241 Verbrennungsaussetzer Zylinder 4
Na polskie : przerwy w zapłonie cyl 1 i cyl 4
Dodam że auto miało lekkie drgania i za każdym razem jest ZIMNE po rozgrzaniu wszystko zaczynało pracować poprawnie. (myślałem że to wina źle ustawionego gazu i auto po regulacji ani razu check engine nie wywaliło) Jak błędu nie usuwałem INPA to po po prostu znikał. Tak było wcześniej i jeździłem aż do teraz. Dodam że gazownik zalecił mi umycie przepływki (czego jeszcze nie zrobiłem)
Zauważyłem że im zimniej na dworze tym bardziej telepało autem przy odpalaniu (oczywiście na zimnym po nocy silniku po rozgrzaniu wszystko perfekt) Ale chec ENGINE nie było. Więc się tym jakoś mocno nie przejmowałem.
Ale teraz ewidentnie jest coś nie tak auto stało cały dzień na mrozie i odpalam silnik przez chwile pracuje wszystko wzór nagle dziwnie odgłosy telepanie checengine ewidentnie nie chodzi na wszystkie cylindry.Wróciłem do domu i sprawdzam błędy :
238 Verbrennungsaussetzer Zylinder 1
241 Verbrennungsaussetzer Zylinder 4
Na 2 dzień z rana pozamieniałem cewki z cylindra 1 na 2 a z cylindra 4 na 3 i po odpaleniu auta niemal że natychmiast pojawiły się błędy :
238 Verbrennungsaussetzer Zylinder 1
242 Verbrennungsaussetzer Zylinder 5 Nowość ...
Auto chwile popracowało błędy usunięte zostawiłem je na jakoś 30 min i pojechałem do pracy.Auto już było lekko rozgrzane więc dojazd do pracy zero problemów brak chcecengine jak gdyby nigdy nic.
I oczywiście stało cały dzień na dworze wyłączyłem LPG no i odpalam i oczywiście przez chwile wszystko ok nagle check telepanie dziwny chałas ewidentnie nie pracuje na wszystkie cylindry. Poczekałem jak auto się lekko rozgrzeje wyłączyłem silnik odpaliłem jeszcze raz (wszystko tylko na benzynie) i auto pracowało normalnie (oczywiście chcec engine jak się zapalił tak świecił się nadal) i wróciłem do domu.
I teraz sprawy mają się tak dziś jeszcze auta nie odpalałem tylko błędy sprawdziłem :
238 Verbrennungsaussetzer Zylinder 1
242 Verbrennungsaussetzer Zylinder 5
227 Lambdareglerabweichung Bank 1 Kolejna nowość ... (błąd mieszanki na bank 1)
Ma ktoś pomysł co z tym zrobić ?? Mam w tej chwili świece NGK 4 elektrodowe. Które były wymieniane jakoś 7 miesięcy temu I wyglądają tak:
Nie bardzo wiem od czego zacząć ... Nie che pakować się w zbędne koszty pierwsze o czym myślę to wymiana świec na 1 elektrodowe denso. Bo cewki raczej są ok. Myślę też czy może jakiś czujnik temperatury nie padł czy coś ... Bo problem występuje tylko na lodowatym silniku.
PS bardzo proszę o zachowanie pełnej kultury i merytoryczne wypowiedzi to nie jest chat gdzie sobie jaja robimy
- Krzysiek669
- Moderator
- Posty: 3314
- Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
- BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
Jeśli chcesz wykluczyć lpg, to zakręć zawór w butli, wypal gaz w przewodach i pośmigaj na pb, będzie jasne czy problem nadal występuje czy jednak nie. Generalnie jedyne co tutaj lpg mogłoby mieszać to puszczanie gazu przez podciśnienie reduktora lub przez wtryski i rano po nocy masz w cylindrach gaz, pb i powietrze, komp nie ogarnia mieszanki i wypadają zapłony.
Jeśli to nie wina lpg to ostatnio było o tym, że telepanie rano w m54 to wypalone zawory wydechowe, obejrzyj sobie:
https://youtu.be/Y7Mo2dnasdo
Jeśli to nie wina lpg to ostatnio było o tym, że telepanie rano w m54 to wypalone zawory wydechowe, obejrzyj sobie:
https://youtu.be/Y7Mo2dnasdo
- Palec11
- Przyjaciel forum
- Posty: 1944
- Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
- BMW: e46
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto:
hmm... Czyli jak dobrze rozumiem to można myśleć o remoncie głowicy ?
I jeszcze pytanie gdzie mniej więcej ten zawór od LPG jest ?? I jak go zakręce trzeba jechać na regulacje ?? I wypalić gaz z LPG to po prostu zakręcić zawór przestawić na LPG i poczekać aż auto zgaśnie tak ?
I jeszcze pytanie gdzie mniej więcej ten zawór od LPG jest ?? I jak go zakręce trzeba jechać na regulacje ?? I wypalić gaz z LPG to po prostu zakręcić zawór przestawić na LPG i poczekać aż auto zgaśnie tak ?
- Dzidek90
- Przyjaciel forum
- Posty: 3655
- Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
- BMW: E91 Fl
- Rok produkcji: 2011
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Lędziny
- VIN: F038885
Pieknie napisane
I objawił się skutek oszczędności na paliwie, które pochłonie remont silnika (założył inst. LPG by oszczędzić na remont silnika w związku z LPG)
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10306
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Tu dodam jeszcze, że należy skasować adaptacje, błąd 227 nie wziął się znikąd i on akurat daje podstawę aby myśleć, że to jednak lpg, szczególnie, że:Krzysiek669 pisze: ↑23 lis 18, 11:37 Jeśli chcesz wykluczyć lpg, to zakręć zawór w butli, wypal gaz w przewodach i pośmigaj na pb, będzie jasne czy problem nadal występuje czy jednak nie.
Więc tak szybko tych zaworów raczej nie wypaliłeś na tym wstrętnym, śmierdzącym paliwie dla biedoty widzę, że co się pojawi nowego na tym kanale to już jest postanowione, tak jest i nie ma innej możliwości reasumują przestań rozkręcać silnik, ponieważ po powyższych opiniach pewnie już góry nie ma i zrób to co napisał Krzysiek tylko skasuj jeszcze adaptacje, zrób na pb 100-150 km i daj znać.
Zawór jest w zbiorniku, na środku, zdejmij dekiel i odłącz przewody od cewki, nie musisz niczym kręcić. Odpal auto, przełącz na lpg i czekaj aż zgaśnie, możesz podkręcać obroty, będzie szybciej. Odpal go jeszcze kilka razy aż zgaśnie na lpg, aby była pewność, że już nie ma tego wstrętnego paliwa
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- Jarando
- Moderator
- Posty: 2164
- Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
- BMW: G31 530d xDrive
- Rok produkcji: 2017
- Państwo: Irlandia-Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Mallow-Żywiec
- Płeć:
Ja natomiast proponuje na początek zmianę świec na jedno elektrodowe ( czyt. dwu elektrodowe).
W moim byłym M54B30 gdy miałem świece cztero elektrodowe (czyt. pięcio elektrodowe) miałem identycznie ma zimnym silniku, telepało niemiłosiernie i wypadał zapłon na chyba dwóch cylindrach (nie pamietam już na których dokładnie).
Po zmianie na „normalne” świece, jak ręką odjął.
BTW bardzo dawno temu słyszałem, żeby do LPG montować tylko dwu elektrodowe świece.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W moim byłym M54B30 gdy miałem świece cztero elektrodowe (czyt. pięcio elektrodowe) miałem identycznie ma zimnym silniku, telepało niemiłosiernie i wypadał zapłon na chyba dwóch cylindrach (nie pamietam już na których dokładnie).
Po zmianie na „normalne” świece, jak ręką odjął.
BTW bardzo dawno temu słyszałem, żeby do LPG montować tylko dwu elektrodowe świece.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
- Krzysiek669
- Moderator
- Posty: 3314
- Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
- BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
Gazownicy zalecają świece jednoelektrodowe. Ja śmigam na takich jakie mają być wg Bmw, nie mam żadnych problemów na tym wstrętnym paliwie
Wyklucz lpg, od tego zacznij, bo tak to możemy sobie gdybać.
Wyklucz lpg, od tego zacznij, bo tak to możemy sobie gdybać.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 3 Odpowiedzi
- 1995 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 9 Odpowiedzi
- 3082 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: peczek7
-
- 3 Odpowiedzi
- 1740 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 2 Odpowiedzi
- 2183 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Chudy135
-
- 29 Odpowiedzi
- 5680 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: dudi273
-
- 3 Odpowiedzi
- 1074 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 40 Odpowiedzi
- 14252 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Palec11
-
- 0 Odpowiedzi
- 656 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Mefi_u
-
- 1 Odpowiedzi
- 2115 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Gixer010
-
- 15 Odpowiedzi
- 6194 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: turkusowykompot