M54B30 na zimnym nie pali na wszystkie cylindry

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#21

Post autor: maniek21112 »

Wymień cały zestaw uszczelki pokrywy zaworów i odwiedź panów gazowników, niech działają albo jeździj na szlachetnym paliwie 8)
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3655
Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
BMW: E91 Fl
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: F038885

#22

Post autor: Dzidek90 »

Sprzedaj i kup N42 :lol:
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
szymon111
Bywalec forum
Posty: 91
Rejestracja: 24 paź 19, 12:16
BMW: 325 Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Trójmiasto

#23

Post autor: szymon111 »

Witam,
Mam podobny problem z 2,5.
Błąd 4 i 5 cylindra ale tylko na zimnym.
Błąd 227 sondy pojawia się na rozgrzanym silniku.
Check się nie zapala, objawów żadnych nie widać w trakcie jazdy, błędy sprawdziłem przy okazji ogarniania czujników parkowania.
W takim przypadku gdzie szukać problemu?
Lpg jest, ale żadnych problemów nie widać.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#24

Post autor: maniek21112 »

To błąd złego składu mieszanki, odłącz cewkę przy zbiorniku lpg, wypal resztę gazu, skasuj adaptacje i zrób 100 km na pb, to dla pewności żeby wykluczyć gaz. Jeżeli będzie to samo to na początek szczelność dolotu a jak i tu będzie ok to szczelność silnika (zawór może nie domykać się).
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
szymon111
Bywalec forum
Posty: 91
Rejestracja: 24 paź 19, 12:16
BMW: 325 Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Trójmiasto

#25

Post autor: szymon111 »

Wszystkie 8 adaptacji skasować?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#26

Post autor: maniek21112 »

Tak, nie bój się gdy pojawią się błędy i dziwna praca silnika, trzeba skasować błędy i będzie ok.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
szymon111
Bywalec forum
Posty: 91
Rejestracja: 24 paź 19, 12:16
BMW: 325 Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Trójmiasto

#27

Post autor: szymon111 »

Od poprzedniego posta w którym pisałem o problemie, po usunięciu błędów, jeszcze dwa dni poruszałem się normalnie na gazie i błędy się nie pojawiły.
Wczoraj gaz wyjeździłem, następnie skasowałem wszystkie adaptacje, na 30 sek kluczyk wyjąłem, następnie 30 sek na zapłonie i odpaliłem silnik.
Pracował normalnie, zero błędów, pochodził z 10 min, przejechałem na spokojnie kilometr. Później przejechałem 60km, miasto, trasa, różny zakres obrotów itp. Sprawdziłem dzisiaj, zero błędów. Odpalam dzisiaj i 30sek silnik pracuje równo, wszystko ok, po tym czasie zaczyna telepać i tak przez minutę, w tym czasie wszystkie parametry ok po za tymi:
Po minucie telepanie ustaje i w ciągu 3 min parametry wracają do takich:
Lecz błędy żadne się nie pojawiły.
Te wcześniejsze błędy o wypadaniu zapłonu pojawiały się własnie prawdopodobnie w tym momencie telepania silnikiem po odpaleniu, po dłuższym postoju typu noc, ze względu na podaną temp kiedy występuje błąd, 25 stopni.
Lecz jeśli odpalę i od razu ruszam to problem nie występuje, jedynie właśnie jak po odpaleniu czekam z ruszeniem to się pojawi telepanie. Pojawia się tylko na benzynie ponieważ aby gaz się przełączył musi być wyższa temp i wyższe obroty (trzeba przegazować bądź jechać).
Jak mówię, objawów żadnych w czasie jazdy nie ma, check się nie świeci, błędy zauważyłem przypadkiem.

Ogólnie jedyny błąd jaki mi się obecnie pojawia to 123 od termostatu, lecz silnik szybko się nagrzewa i po osiągnięciu temp ani drgnie, bez różnicy miasto czy trasa.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#28

Post autor: maniek21112 »

Uszkodzona jest grzałka, która ma zbić temperaturę pod obciążeniem, więc termostat do wymiany aby było jak należy. Co do problemu to obstawiam problem z zaworami, zrób test szczelności silnika (nie dolotu) i będzie potwierdzenie.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
szymon111
Bywalec forum
Posty: 91
Rejestracja: 24 paź 19, 12:16
BMW: 325 Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Trójmiasto

#29

Post autor: szymon111 »

Czyli zwykły pomiar kompresji? Jakoś konkretnie się go wykonuje w aucie z elektroniczną przepustnicą?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#30

Post autor: maniek21112 »

Nie, szczelność silnika, było to pokazane na kanale garażowe hobby, chodzi o sprawdzenie czy zawory się domykają. Na pomiarze kompresji też by to wyszło.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”